Netikėta atomazga: „Google Glass“ išmanūs akiniai numarinti?  (6)

„Google“ pranešė, kad sausio 19 d. nutraukia „Explorer“ programą ir daugiau nebepardavinės privatiems pirkėjams „Google Glass“ išmaniųjų akinių. Jie tapo technikos entuziastų numylėtiniais prieš dvejus metus, dėl teisės sumokėti už juos pirkėjai varžėsi prieš pusantrų metų, savininkai patys pradėjo jų gėdytis prieš metus, o dabar jau galime nusiimti kepurę ir tarti užuojautos žodį. Taigi kodėl vartotojams „Google Glass“ netiko? Ar realu šiais metais sulaukti atnaujinto modelio? Ar nelaukia toks pats likimas ir kitų dėvimų išmaniųjų įrenginių?

Tai oficialu – „Google Explorer“ programa nutraukta

Fiziniai asmenys „Google Glass“ įsigyti nebegalės. Tiesa, nors tai ir žiaurus signalas, visišką įrenginio mirtį konstatuoti dar anksti. Esamas išmaniųjų akinių modelis, per pastaruosius metus iš įdomios naujovės virtęs dėl technologijų pakvaišusio kvailio simboliu ir todėl visiškai praradęs pirkėjų simpatijas, pasirodo, labai patinka kai kuriems verslams.

Ypač efektyviai „Google Glass“ pritaikomas statybų ir medicinos versle. Juos pasitelkę, medikai gali ne tik bet kada pamatyti ligonio kortelę – pritaikius specialią programinę įrangą, akiniai parodo, kur paciento venos, ir kitokią lokalizuotą informaciją. Būtent tuo užsiima kompanija „Augmedix“, jau surinkusi 16 mln. dolerių investicijų.

Panašiai akinius prisitaikė ir statybininkai. Būtent dėl to verslas ir paslaugų kūrėjai galės ir toliau pirkti šį „Google Glass“ modelį. Tačiau tai jau nišinis, o ne masinis produktas, tad „Google“ jis nebeįdomus. Ar sugrįš akiniai pas vartotoją?

Pranešus apie projekto nutraukimą, iškarto paskelbta, kad toliau „Google Glass“ rūpinsis Tony Fadellas – buvęs „Apple“ darbuotojas, kurio kompanija „Nest“ gamina šilumos reguliavimo įrenginį išmaniesiems namams. Keista. Pirmiausia – T. Fadellas tiesiogiai nedirba „Google“. Antra – jis daug kartų sakė, kad nekenčia dėvimų įrenginių ir termino „daiktų internetas“. Taigi ir vėl išvada viena: akiniai tikrai mirs?

Šitie – mirs. Tačiau net „Google“ vis užsimena, kad 2015 m. planuoja pristatyti antros kartos išmaniuosius akinius. Tiesa, absoliučiai jokios kitos informacijos niekas neskelbia – nei kaip jie atrodys, nei kaip veiks. Greičiausiai ir patys nežino. Nekeisti dizaino tiesiog nebegalima, o nieko naujo, matyt, nešauna į galvą.

Įvaizdis yra viskas!

2012 m. įspūdingai pristatyti „Google Glass“ akiniai sukėlė tokią susižavėjimo ir vilčių bangą, kad ji nenurimo visus metus. 2013 m. pirmieji norintys įsigyti „Google Glass“ dalyvavo konkursuose ir stovėjo eilėse, kad gautų teisę sumokėti už įrenginį 1500 dolerių.

Sumokėjo. Gavo. Ir… viskas? Netrukus visas įspūdingas triukšmas nutilo. Neilgam. Netrukus apie akinius vėl prabilta. Tik dabar jau kaip apie patyčių objektą. Restoranai ir kino teatrai varžėsi, kurie greičiau uždraus įeiti dėvintiesiems šiuos akinius, praeiviai į „Google Glass“ savininkus ėmė žvairuoti lyg į iškrypėlius, o žurnalistai rašė tik apie privataus gyvenimo pažeidžiamumą.

Didžiąją 2014 m. dalį akinių kūrėjai nedarė nieko kita, tik mėgino atsikirsti gelbėdami savo gaminio įvaizdį. Deja, tai sunkiau, negu sukurti patį gaminį. Juolab, kad per tą laiką atsirado kita nuobodi ir niekam nereikalinga naujove – išmanieji laikrodžiai, ir visi ėmė domėtis įrenginiu, su kuriuo bent jau į restoraną įleidžia…

Štai jums ir trumpa „Google Glass“ spindesio bei skurdo istorija. O dabar metas mažyčiam vilties spindulėliui.

Vienintelis „Goolge Glass 2.0“ šansas

O žinote ką? Vienintelė šių akinių reinkarnacijos viltis yra būtent skeptiškasis Tony Fadellas! Taip, jo dabartiniai projektai neturi nieko bendra su akiniais. Taip, dėvimi įrenginiai jam atrodo kvaili ir beprasmiai.

Tačiau būtent šis JAV gimęs libanietis 2001 m. sukūrė legendinio „iPod“ grotuvo dizainą ir strategiją, jis apvertė, atrodo, nepajudinamą JAV namų šildymo sistemų rinką. Vadinasi, jis supranta, kaip daiktą, kuris jau egzistavo, bet neatrodė kuo nors įdomus, paversti stulbinamai populiariu.

Ir svarbiausią klausimą, kuris nulems, ar kada nors dar egzistuos kas nors panašaus į „Google Glass“, jis jau seniai uždavė: „Kokią vartotojui svarbią problemą jūs mėginate spręsti?“

Paprasta ir užtikrinta. Visi blizgučiai, gandai ir reklama nepadės palaikyti gyvo daikto, kurio niekam tiesiog nereikia.

Todėl dabar svarbu, kad T. Fadellas bent jau susidomėtų tų akinių plėtros galimybe. O jei jau susidomės, galime būti tikri, kad privers inžinierius išardyti juos iki elementarių detalių, sugalvoti atsakymą, kam žmonės tokius akinius naudos, ir tuomet surinkti pritaikius būtent tai funkcijai. Štai tuomet reinkarnacija ir bus pavykusi.

Taigi, nors ant nosies gulinti juostelė su prizmės ekranu ir kamera jau nuskendo Letoje, „Google“ rado žmogų, kuris gali prikelti akinius antram gyvenimui. Tiesa, greičiausiai jie atrodys visiškai kitaip.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Arnoldas Lukošius

(44)
(2)
(42)

Komentarai (6)

Susijusios žymos: