Lietuvos Oro gynybos batalionas apsiginklavo modernizuotais raketiniais kompleksais RBS70 (Foto, Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Ernestass 2015-06-15 21:49
Bent karta ne paskutinį šūdą nusipirko, bet modernią gynybos sistemą. Bėda tiktais tame, kad perkamės elementarius ginklus karui be kurių nebūtų įmanomą pakovoti. Kažin ko mums dar trūksta ir po kiek dešimtmečių mes bent savo pėstininkus pagaliau aprūpinsime elementaria karine įranga...
mnv 2015-06-16 11:25
Nu papaskok gi mums ką tu laikai ta elementaria įranga kurios jie neturi.
Profesorius :) 2015-06-16 12:08
geriausia butu isvis nekariaut ir nereiketu tu ginklu,bet kadangi mes esam silpnaprociai ir megstam vieni kitus zudyt (skerst) tai jie kaip ir reikalingi. mes ju turim,bet tikrai ne tiek kiek ju reiktu,kad karo atveju galetume normaliai pasisaudyt. esam maza apgailetina valstybele be savo nuomones darom ir darysim tai ka pasakys is vakaru jai ne vakarau tai rytu...o kazkada senai senai buvom dideli ir stiprus nuo juros iki juros,o dabar tik fronto linija...
mnv 2015-06-16 14:01
Belieka nusimaut kelnes, atsiklaupt ir atsisukt į vakarus (kad galas į rytus būtų) su tokiu požiūrių.
Ernestass 2015-06-16 14:30
Vienas kovinis elementas pagaliau gavo gynybinę prieš lėktuvinę ugnį. Valio! Mūsų dabar juodai sraigtasparniai bei lėktuvai neužbombarduos. Tačiau batalionas 300-800 žmonių. Kas kažin darosi su kitais koviniais elementais, kad dabar čia mums giriasi elementaria ginkluote? Kur mūsiškė vidutiniojo sunkumo prieš lėktuvinė ginkluotė? Kur po velnių mūsų artilerija? Kiek tos ginkluotės iš tiesų yra mūsų rankuose? Kažkodėl nėra skelbiame kiek visko turima, tikriausiai dėl to, kad tik ,,Geležinis vilkas'' yra geriau aprūpinamas, kitiems teks improvizuoti kovos lauke. O kaip mes iš vis nusigausime iki kovos lauko? M113 buvo išardyti, o kiti modifikuoti. Argi neteks mūsų kariams iš apšaudomų sunkvežimių šokti? Nežinau, 21 priešlėktuviniai lengvieji kompleksai gal jums atrodo daug, tačiau realiai čia katino ašaros. Du kartus daugiau reikėtų tam pačiam batalijonui (priklausomai kiek pas mus karių jį sudaro) tam, kad atbaidytume priešų aviaciją nuo mūsų galvų, o tik tada tektų galvoti ką daryti apie aukštai skrendančius bombonešius bei naikintuvus. Jų su tokia juokinga ginkluote neįbauginsi. Mums reikia Hawk'ų ar panašios ginkluotės vien tam, kad mūsų kariai galėtų išlaikyti pozicijas. Ir tik tada galėtume galvoti kaip mūsų keli kariai išsilaikys prieš Rusų mėgstamą artileriją bei moderniausius tankus. Tie juokingi 105 mm pabūklai net iš šono vargu ar turi galios sunaikinti T-90MS bei T-14. Javelin labai jau nepatikimas ginklas. Ta raketa gali 3 būdais būti pamušta T-14 tanko.
mnv 2015-06-16 15:35
Gal tau žodyne žodžio elementarus reiktų pasiieškot. Turbūt skirtingai suvokiam. Manpad'ų ne tik 21 kompleksą turim. Gruzinai kažkaip sugebėjo numušinėt su ne ką geresne ginkluote Kuo Javelin nepatikimas vėl iš kavos tirščių ištraukta, tuo labiau prieš T-14, kuris kol kas veikia tik ant popieriaus.
Profesorius :) 2015-06-16 16:21
o tai ka tu nori pasakyt,kad tos kelnes nera numautos? kad nesam parklupdyti?? zmogau atsigauk prasikrapstyk akis. visi tie kliedesiai tiek vakaru tiek rytu yra akiu dumimas mes cia tik mazytis instrumentas kuriuo reik pasinaudot igyvendinant savo keslus
mnv 2015-06-16 16:46
/facepalm
Profesorius :) 2015-06-16 17:32
isversi? nes as ne toks protingas kaip tu
Ernestass 2015-06-17 01:52
Nu tipinis durnius tu man esi. Ginčyjiesi nežinau dėl ko. Ar vien dėl to, kad ginčytumiesi ar tiesiog realiai nesupranti, kad Lietuvos kariuomenė nėra gerai apginkluota? Ar apskritai žinai ką Gruzinai turėjo? Kiek jie ''numušinėjo'' tų lėktuvų? Prieš kokią aviaciją jie tada kovojo? Matau atmintis tamstai nelaiko tai priminsiu, Rusai patys savo lėktuvus nusišovė. Manau, kad Lietuvai nelabai būtų protinga remti savo prieš lėktuvine gynybą ties Rusų draugiškos ugnies principu. Gal jūs kaip išsilavinęs kariškis suprantate geriau tačiau aš esu senamadiškų pažiūrų žmogus. Pasirodo ir Gruzinai tokių pačių pažiūrų, patys pradėjo prioriteziuoti modernias prieš lėktuvines bei prieš tankines sistemas. Man prašom išvardink tada mistinės Lietuvos kariuomenės prieš lėktuvines galimybes. Be 8 Stingerių daugiau nieko ir neturim. Nebent bandysi savo laime su Boros ,,flak'' sistema ir akimi bandysi užtaikyti ją ant praskrendančio naikintuvo. Dabar dėl Javelin. Pirma problema prieš T-14 yra jo įmontuota CIWS sistema. Nežinia kiek ji yra efektyvi, bet protingas žmogus ims reklamuojamas reikšmes. Jeigu taip, tada bijau, kad ši raketa gali būti pamušta 12.7 mm kulkosvaidžio prieš jai iš viso priartėjus. Teoriškai T-14 turi gynybinę sistemą galinčią pamušinėti atskrendančius priešų tanko šūvius. Antra gynybos linija- ,,hard kill system''. Visi Rusų tankai turi šias sistemas, dabar netgi jų šarvuočiai jau yra įsidiegę jas. Ši sistema fiksuoja greitai judančius objektus ir į juos paleidžia sprogmenį kuris pamuša atskrendančią raketą. Trečia gynybos linija- ,,soft kill system''. Tai elektroninė sistema skirta neutralizuoti priešo ginkluote sutrikdant jų navigacinę sistemą. Rusų tankai gali tiesiogiai apakinti atskrendančias raketas, dėl to ir T-90MS turi tas didžiules lempas. Kitas būdas, panaudoti dūmų uždangą. Šiuolaikinės dūmų uždangos blokuoja įvairius bangų spektrus, taip pat ir infraraudonasias bangas. Dėl to, bet kokia raketine sistema praras savo taikinį. Jeigu raketa yra ,,vedama'' teks susitaikyti, kad šaudai aklai ir bandyti nukreipti raketą į paskutinę žinomą vietą +-paklaida dėl lazerio ,,užgesinimo'' jam pereinant per dūmus. Dėl to raketinės prieštankinės sistemos nėra patikimos. Paprasti kinetiniai šūviai iš 122 mm arba Rusų planuojami 155 mm prieš tankiniai ginklai yra daug geresni. Tu matai taikinį, nusitaikai ir šauni. Su šiuolaikiniais kompiuteriais- neprašiausi. Nereikia stovėti 10'imt sekundžių įsižiojus ir ,,vesti'' raketą kol ji pasieks savo taikinį. Ir galiausiau, prieštankinis sviedinys nekainuoja tiek, kiek kainuoja namą pastatyti. Raketos yra labai brangios ir jos neturėtų būti naudojamos be saiko.
immortallt 2015-06-17 08:08
Kariauti nori tik keletas, kiti nori ramiai ir taikiai gyventi.
mnv 2015-06-17 10:37
Mes visi čia ginčijamės vien dėl to, kad ginčytumės. Greičiausiai todėl, kad darbe nėra ką veikti ir šiaip nuobodu Nebent tu prie tų kam komentarai internetuose yra darbas
Arthuras 2015-06-17 11:57
Nes propaganda būna padariusi savo.
Profesorius :) 2015-06-17 12:26
butent. tik idomu kada tas treciasis ateis i musu kiema. pagal esama situacija kazkaip atrodo,kad jau gan greit
Ernestass 2015-06-18 01:14
Na aišku tada. Man komentarai yra tiktais kažkas ,,greitai'' perbėgama po darbo prieš skaitant ką nors. Beje, čia apie šį konfliktą detaliai aprašyta: http://vineyardsaker.blogspot.com/2008/ ... y-war.html Gruzija turėjo JAV apmokymą, skyrė milžiniškus pinigus ginklavimusi ir iš čia: https://en.wikipedia.org/wiki/Equipment ... rgian_Army Mes matome, kad jie turėjo labai rimtos priešlėktuvinės gynybos. Būtų sugebėję ją sutelkti ir nenuvertinti Rusų tai karas būtų daug skaudesnis Rusams. Nežinau kokią jie turėjo karo metu ir ką jie galėjo atsigabenti, bet jeigu BUK'ai ir Torai vien būtų veikė tame konflikte tai čia tiesiog baisi oro gynyba. Reikia labai rimtos oro kampanijos ir labai profesionalios jos tam, kad būtų sumedžiotos šios sistemos. Vien S-125 būtų ,,prispaminus'' oro gynybos tinklą tiek, kad tikras galvos skausmas būtų Rusams operuoti. Ši pasenusi Sovietinė įranga Irake numušė JAV F-16 todėl yra pilnai vis dar pajėgi kelti grėsmė šiuolaikiniai aviacijai kaip kiekybine jėga. Bandyk su šiomis sistemomis susidoroti tai iškarto BUK'ai bei Torai savo radarus įjungs ir nukals aukšto prioriteto, pažangius tavo naikintuvus, bombonešius, žvalgus. Šios sistemos ir yra dėl to labai pavojingos, joms nereikia radarų palaikymo, viskas juose jau yra integruota ir juos nepasiklauja jokia išorine informacija. Joms nėra svarbu ar Šiaulių radaro stotis buvo užimta Spetnaz'o ar ne, jos vis tiek išliks lygiai tiek pat pavojingomis. Deja, mums Sovietai nepaliko tokių dovanų. Proto taip pat neturėjom susipirkti panaudotos įrangos iš kur nors, ją susimodernizuoti ir sukurti Baltijos oro gynybos tinklą, su radarais bei koordinuojama centrine vadovybe. Jeigu ir Lenkai susimestu tai ir sunkiąją prieš lektuvine gynybą galėtume integruoti, nes mūsų ginamas plotas padidėtų iki reikšmingų dydžių. Turėtume savo Patriot sistemas Lenkijoje prižiūrinčias Lietuvos oro erdvę, kiekvienoje šalyje sėdėtų po Hawk vidutinio nuotolio sistemos, iš kokio Kauno rajono galėtume visą Lietuvą aprėpti ir apginti mūsų karius nuo oro atakos bet kur. O prieš orinės sistemos kuriąs nusipirkome šia tėra tik savigynos įrankis. Jeigu lėktuvas skris šalia, bandys tave bombarduoti, tada galėsi bandyti jį numušti. Prieš sraigtasparnius taip pat tokia sistema puikiai veikia nors paprasti ,,flakai'', kinetiniai ginklai yra geresni tuo atveju. Tik tada turėtume fundamentalų pagrindą ant kurio galėtume toliau statyti savo gynybą. Po to iš kitų patirties turime susipirkti artileriją. Ne vienai kariuomenei jį kailį išgelbėjo nuo puolančių. Gera artilerijos kontrolė gali padėti įveikti, bet kokį kiekinį priešininkų pranašumą. Mums verkiant reikia 155 mm artilerijos brigadų. Lengvosios artilerijos turime, nežinau kiek ir vargu ar pakankamai. Artilerijos niekados nebus užtektinai. Stambesnių pabūklų mums ir nereikia. Taip, mes negalėsime atsakyti į jų sunkiąją artileriją, tačiau mums reikia suprasti kokioje situacijoje esame ir leisti priešininkui turėti didelį pranašumą- mes negalėsime jiems atsakyti artilerijos ugnimi taip sunaikinant jų artilerijos pabūklus. Mums teks savo pabūklus stumdyti kas ugnies misiją, juos slėpti bei melstis, kad nebūtų pastebėti. Kitas aspektas- prieštankiniai ginklai. Mes jų neturime pakankamai, mums reikia pastatyti savo doktriną ties vienu iš dviejų arba abiems principais: pozicinis karas ar karas miestuose. Partizaninis karas beprasmis, Rusų kariuomenė tuomet užims Lietuvą ir žygiuos be pasipriešinimo toliau. Jeigu vakarai neatsilaikys, tai mus išgaudys jie kaip kačiukus. Jeigu norime pozicinio karo, tai geriausia mums būtų vykdyti milžinišką ,,ežio'' gynybą. Tai doktrina sukurta PK 2 prieš ,,Žaibo karą''. Iš esmės tai gerai įtvirtinti 360 laipsnių gynybiniai perimetrai kurie kovoja kai priešininkai atkerta juos nuo palaikymo linijų. Mes savų karių neišvaduosime, lauksime Nato pagalbos tačiau taip mes galime užimti neproporcingai didelę Rusijos pajėgų dalį kuri bus priversta stebėti mūsų įtvirtinimus arba juos šturmuoti. Taip mes stipriai sutrukdysime Rusų invazijos planams. Tam mums reikia iš anksto įrengtų gynybos linijų su stambiais 122 mm stumdomais prieštankiniais pabūklais. Minos bei šaudymo zonos turi būti iš anksto įrengtos ir didelė mūsų ar geresniu atveju- Latvių kariuomenės dalis turėtų ją okupuoti pastoviai. Kaip ir ankščiau minėjau, Baltijos šalys daug geriau kovotu prieš Rusiją jeigu atsitrauktu į ilgą gynybinį perimetrą įrengta aplink Rygą. Kitas pasirinkimas- kovoti miestuose, bet to mes tikrai nenorime. Bus kaip Čečenijoje, Rusai paleis Grad'us bei artileriją ir iš mūsų Kauno, Vilniaus, Klaipėdos beliks tiktais plytų krūvos. Ir kas kentės nuo to? Paprasti žmonės tiesiog, dauguma jų liks benamiai ir jų visas turas bus per akimirką sunaikintas. Pagrindinė problemą yra ta, kad mes neturime aiškaus plano. Mūsų kariai nėra mobilizuoti kaip atsakas į Rusijos pratybas. Jie pastoviai jas rengia, kas jeigu jie sugalvotu kada mus pulti? Žinoma, dabar pagaliau ir mes kažką surengėme, bet puolama bus kai mes to nesitikėsime. Mūsų kareiviai mieguos savo barakuose, namuose kol Rusai rengia savo pratybas ir per pora valandų pažadins mūsų karinį personalą, nuginkluos ir pasiųs namo. Visos komunikacijos bus atjungtos ir kariuomenė turės atlikti žaibiškus sprendimus kurių ji ne tik nesugebės atlikti, bet kaip ir Ukrainiečiai, net nesupras kas dedasi kol dėde iš Spetnazo nepaprašys atiduoti savo ginklus ir pasišalinti iš karinės bazės. Mes turėtume būti rimtai sunerimę ties profesionalumu kuriuo Rusija užgrobė Krymą. Ne vienas šūvis nebuvo išautas, niekas net nesuprato kas dedasi. Visos Baltijos šalys toje pačioje padėtyje, nebus fronto linijų, nebus armijų judėjimų, jeigu mes nesusiimsime ir nepakeisime savo kariuomenės struktūros bei įrangos iš esmės tai bus kaip Kryme. Dėdė Rusas jau visą Baltijos kraštą okupavo ir karinius dalinus apsupo kol kariuomenė gavo žinią, kad reikia priešintis. Tuomet bus per vėlu, izoliuoti bei apsupti daliniai arba pasiduos arba bus išskersti.
Profesorius :) 2015-06-18 12:45
zmogau su kai kuo sutinku,bet tu suprask,kad jai jau tas ruskis sugalvos normaliai uzpult tai mes tikrai nieko nespesim padaryt,o jai ir spetume tai musu tas "padarymas" butu simbolinis...jis uzgriutu kaip cunamis nusluodmas viska.
SaMaras 2015-06-18 13:51
Sutelktas įtvirtintas ežys būtų nušluotas iškarto iš kaliningrado su pora iskanderių, sutinku, daug išsakytų minčių teisinga, bet atlaikyti neatlaikysim niekaip įsitvirtinę. Jei neateis vakarai tai bet kokiu atveju neatsilaikytumėm, tai gal geriau išskaidyt kovinius vienetus į kiek galima mažesnius darinius ir kad priešas nežinotų kas ir kur jo laukia, o ne koncentruotis į įtvirtinimus kuriuos gali nušluoti ir eiti prie kito įtvirtinimo.. reikia kad kažkas trikdytų judėjimą, kad užėmus kiekvieną teritoriją bijotų pajudėti drasiai į priekį visada žvalgytųsi atgal ar kažkas neateina.. (dėl ginkluotės poreikio ir panaudojimo sutinku)
Ernestass 2015-06-18 14:25
Dėl Rusų puolimo minėjau, kad pagrindinė problema yra ta, kad mūsų kariai nėra pasiruošė. Paskutinė mano pastraipa mini tą. Dėl pozicinio karo tai minėjau, kad mums reikia ties Ryga koncentruotis. Iš anksto statyti minų laukus, apkasus bei kitus karinius įtvirtinimus. Ten visos trys Baltijos valstybės ginsis, kai tuo tarpu likusi šalių dalis bus kuo greičiau apleista karinio personalo. Maži daliniai šiais laikais greitai pastebimi palydovų ar kas ,,selfy'' pasidarys iš mūsų kareivų ir vsio. Jie taip pat bus mažiau mobilūs nei Rusų junginiai, nes neturi karinio transporto kaip BTR,BMP. Net M113 pakankamai neturim, tai menkas mūsų tas mobilumas. Išsiskaidžius Rusams tai tebus poros dienų darbas išgaudyti mūsų tuos dalinius, nes jie priešintis tai nesugebės. Bus sunaikinti iš oro, artilerijos bei prigauti daug mobilesnių tankų bei mechanizuotų brigadų. O partizaninis karas tai tiesiog yra per lėtas. Gal ilgame poros metų konflikte tai ir mums suteiktu daugiau naudos, tačiau pavojingiausias mums laikas yra būtent pirmosios dienos, savaitės, mėnesiai kai Rusai išnaudojant mūsų nepasiruošimą bei šoką bandys gauti kuo daugiau naudos sau ir galiausiai derėsis dėl taikos vakarų diplomatams suteikiant paprastą realybę, pabaltis užgrobtas, ar dėl jo rizikuosite Londonu, Briuseliu, Paryžiumi, Washingtonu? Sąjungininkai mus išdavę po PK 2, dabar irgi panašios nuomonės vakaruose. Vokiečiai nenori pagerbti 5'to Nato punkto kuris įpareigoja mus ginti kai tuo tarpu viso aljanso tautos turi apie 50-60% nusiteikimą pagerbti savo įsipareigojimus. Tai čia dar klausimas ar mus ateis kas ginti, ypač jeigu mes būsime įveikti ir niekas nekovos su Rusais atviro karo. Kitas dalykas, mums patiems nereikia įsivelti į konfliktus su Rusais dėl kurių jie po to galėtų pretenzijas reikšti, ypač dėl Rusų diskriminacijos kokioje Latvijoje. Nepamirškime to, kad 1/3 tautos ten yra Rusai, tai kas per nepriklausoma tauta ten? Pridėkim dar 20% Rusų ir aš galėčiau teigti, kad ten visai ne Latvija, o Rusija! Jeigu Rusai panaudos Iskanderį, tuomet tai vakarų pergalė. Balistiniai ginklai lems tai, kad šis konfliktas bus eskaluojamas ir mes patys galėsime Rusų blitzkriegą sunaikinti sava balistine ginkluote.
Profesorius :) 2015-06-19 15:26
su kai kuo sutinku bet tu nepamirsk,kad kas jau kas,bet amerikonai progai pasitaikius taip kraus ruskiams siknon,kad maza nepasirodys. o europa ir tos nato salys kurios dar viduriuoja del to 5 straipsnio turetu labai susimastyt...jai nepuls musu gint vadinas po konflikto jie bus rusu "duheliai" ir soks pagal ju dudele nes europos nato salys nebebus vieningos ir rusams tas bus labai i nauda jie tiesiog santazu uzvaldys europa ir tiek ziniu. kask tu tas minas daryk ka nori be sajungininku mes nieko nepadarysim. ir tu man daba pasakyk kodel mes turetumem gintis ir telktis ties ryga???????
Ernestass 2015-06-21 01:21
Nes sąjungininkams reikia laiko susiorganizuoti. Ypač jeigu Rusai puls netikėtai, tai kareiviai iš namų iki Lietuvos per naktį neatsigaus. Atsakas ant žemės gali užtrukti ir visą savaitę. Per tą laiką menkas mūsų pajėgas Rusai išgaudys atskirai. Kai mes esame pasienis, Rusų kariuomenė tėra už keletos valandų kelio iki mūsų kariuomenės apsupties. Tas pats su Latviais ir Estais. Dar įdėkime VDV ir Rusija gali užimti Pabaltį per porą valandų. Realybė paprasta, jeigu ginsimės savo šalyje tai vargu kiek laiko sugebėsime atsiginti nuo Rusų. Nebent žinoma eisime į miestus kovoti, tuomet Rusai tiesiog apsups mus ir judės toliau. Vieno generolo mintys apie Baltijos gynybą pilnai sutampa su mano: http://www.businessinsider.com/russia-c ... ays-2015-5 Antras dalykas, kiek sąjungininkų yra Pabaltyje? 3 tūkstančiai JAV kareivių nieko nepakeičia. Patys taps Rusų įkaitai ir teks jiems naudotis savo aviaciją. Ar jos turime? Lyg ir negirdėjau, kad JAV dislokuos savo lėktuvnešį Baltijos jūroje. Taip pat jie tik mąsto dar apie sunkiosios ginkluotės bazės dislokavimą Pabaltije. Piko metu teturime tiktais 5.6 tūkstančius aktyvių karių kai Rusai pastoviai žaidžia su tokiais skaičiais: http://www.ibtimes.com/russia-military- ... ng-1853752 Taigi, dabar atsakykite man, kada rasime laiko rezervistus iš kaimų susikviesti bei karinį personalą į savo ekipiruotę įmurkdyti? Nežinau ką mūsų valdžia bei karinis personalas mąsto, bet kažin ar ką naudingo. Drasko šalį su savo šauktiniais ir popieriniu rezervu. Ko mums reikia tai gerai aprūpintos, greitai atsakyti galinčios karinės jėgos. Karas pasikeitė, ypač Rusija. Galvojat Nato bent kažkiek pasimokė iš Krymo? Kažin, vis dar įsivaizduojame, kad Rusija signalizuos savo puolimą mėnesiais prieš karą bei puls iš lėto su lėtai judančiais daliniais. Mus jie nustebino Gruzijoje, Ukrainoje ir nustebins vėl kai jie panaudos savo karinę jėgą efektyviai. Ir ne tik, mums reikia efektyvios komunikacijos tarp karinių dalinių, nes bus vėl kaip Kryme. Visi standartiniai komunikacijos ryšiai bus blokuojami ir niekas nesupras kas dedasi kol Spetnaz neužims didžiosios dalies šalies. Dar pridėkime ,,sleeper agents'' kurių Rusija turi apščiai visame pasaulyje. Galvojat ar tos neva karinės bazės neišlėks į orą prieš Rusų puolimą? Pravažiuojant Šiaulių radaro stotį tai nematau jokios ten gynybos, lažinuos, kad galėčiau prieiti, persikirpti tvorą ir patekti į vidų kol kas sureguos čia dar nekalbant apie tiesioginį įvažiavimą į bazę su sunkvėžimu pilnu šturmo karių ir su kokiu nors aktoriu-generolu su klastotais dokumentais. Tas pats su visais kitais kariniais objektais. Kažin ar į Šiaulių oro baze neįmanoma per miškelius nueiti, persikirpti tvorą kur ir periimti ją. Juk kažin ar ten koks karinis dalinys apskritai yra dislokuotas kuris šią akimirką galėtų aptikti ir atremti bent 100'to gerai ginkluotų, apmokytų bei motyvuotų vyrų puolimą kurie iš anksto žinotu visą jiems reikiamą informaciją apie savo taikinį.. Dėl to mums reikia galvoti ne ką ilgame kare galime padaryti, bet trumpame. Šiuolaikiniai karai tokie yra. Rusija pasikeitė, ji pasidarė žaibiška, naudoja hybridinį karą bei išplėtę karo ribas ten kur esame beginkliai- IT, elektroninis karas (blokuojamos komunikacijos karo lauke), šnipai bei Spetnazo agentai. Ukrainoje ir Gruzijoje jie pilnai žinojo viską ir tikriausiai vis dar turi visas šių šalių paslaptis Maskvoje, Rusija turi daugiau šnipų JAV dabar nei per šaltojo karo įkarštį. Kodėl manote, kad jie nežinos kada? Ar nemanote, kad iš viršaus mums neateis įsakymai nesipriešinti kaip tai buvo Ukrainoje? O kas jeigu per mūsų jungtinį štabą bus sugalvota kirsti? Kas jeigu mūsų pareigūnai bus iš anksto surasti, nustatytas jų lojalumas ir prieš karo išvakares į jų namus bus pasibelsta? Su JAV būtų kebliau, bet ir juos būtų galima išvesti iš rikuotės jeigu pasisektu papirkti jų virėjus. Kitu atveju, per parą aš jų dalinius sunaikinčiau jeigu jie nepasiduotu. Todėl mums ir reikia galvoti patiems apie savo gynybą. Sąjungininkai nespės surėguoti Rusijos agresijos atveju. Mūsų kariniai daliniai bus izoliuoti ir jiems pateiktas trumpas ultimatumas: ,,pasiduokit arba būsite sunaikinti''. Kažin kiek drąsių žmonių atsiras kai juos apsups VDV ir Spetnazas. Su niekuo nebus įmanoma susisiekti ir artilerija bei aviacija bus pasiruošusi juos palaidoti. Jokia JAV iš tokios padėties nelaimės, bet kieno kariai bus išskersti, nes jie taps izoliuotais ir apsupties gausesnių pajėgų.