BMW į vidaus degimo variklį įpylė vandens  (2)

BMW Group Innovation Days 2015 vokiečių kompanija pristatė atnaujintą pirmosios serijos hečbeką, su trijų cilindrų varikliu, turinčiu vandens įpurškimo į cilindrus sistemą.


Ši sistema leidžia sumažinti mažais ir vidutiniais sūkiais dirbančio variklio temperatūrą ir padidinti jo efektyvumą.

BMW vertinimu, dėl didelės vandens garavimo šiluma leidžia sumažinti veikiančio VDV temperatūrą 25 laipsniais. Vandenį įpurškimui kondensuoja salono kondicionavimo sistema. Taip naujojo hečbeko kūrėjams pavyko padidinti suspaudimo laipsnį cilindruose nuo 9,5:1 iki 11:1, o tai padidino bendrą naudingo veikim koeficientą (NVK.

Dėl sumažėjusios temperatūros cilindruose, sulėtėjo įpurškiamo kuro mišinio oksidaciniai procesai, vykstantys prieš jo sudegimą. Dėl to variklis mažiau linkęs detonuoti, veikdamas mažais ir vidutiniais sūkiais ir jo sukimo momentas tokiu režimu būna 10% didesnis nei įprastai. Gamintojo vertinimu, visa tai leis sumažinti naujojo automobilio kuro sąnaudas vidutiniškai aštuoniais procentais. Vandens atsargos laikomos izoliuotame bake, kur jam negresia užšalimas.

Vandens purškimas į cilindrus – gan sena praktika. Kadangi pirmųjų automobilių kuro oktaninis skaičius buvo labai žemas, temperatūros sumažinimas cilindruose buvo itin svarbus, ir nemažai automobilių gamintojų XX a. pradžioje naudojo vandenį, kad sumažintų kuro ir oro mišinio polinkį į detonaciją, dėvinčią variklį ir mažinančią jo NVK. Tačiau vis plačiau kure naudojant tetraetilšviną, smarkiai padidinusio jo oktaninį atsparumą detonacijai (dariusios kuro degimą sklandesnį), vandens įpurškimo automobiliuose aktualumas iš esmės sumažėjo. Tiesa, jis buvo plačiai naudojamas aviaciniuose motoruose, ypač – 600-osios serijos Daimler-Benz, II PK metais diegtais į naikintuvus Bf. 109. Ten vanduo į cilindrus būdavo purškiamas kartu su metanoliu, ir taip buvo galima pasiekti itin aukštą suspaudimo laipsnį be detonacijos.

Nuo aštuntojo dešimtmečio situacija ėmė keistis. Tetraetilšviną imta stumti iš rinkos, o jo pakaitalai neleido didinti oktaninio skaičiaus be didelių pastangų. Todėl suspaudimo laipsnis nuo 11:1 ir netgi 13:1 imta mažinti iki 10:1, kas apsunkino tolesnį benzininių variklių NVK augimą. Bandymų problemą spręsti vandens purškimu į cilindrus rezultatai nevienareikšmiai. Kol variklis dirbo, temperatūra neleido prasidėti korozijai, tačiau išjungtoje mašinoje vandens likučiai sistemoje atvėsdavo ir aktyviai šį procesą skatino. Siekdami išspręsti šią problemą, naujajame modelyje BMW inžinieriai panaudojo vandens likučių šalinimo iš išjungto variklio schemą.



nplus1.ru

(41)
(3)
(38)

Komentarai (2)