NVIDIA skelbia, kad jai pavyko įveikti pagrindinį virtualios realybės akinių trūkumą (Video)  (4)

Pernai NVIDIA paskelbė apie bendradarbiavimą su Stanfordo universitetu, kurio metu kuriami naujos kartos virtualios realybės akiniai su šviesos lauko stereoskopu. Jo dėka, prietaisas vartotojui nesukels galvos svaigimo ir pykinimo, kurį daugelyje VR prietaisų išprovokuoja tai, kad žmogaus akis bando susikoncentruoti į įvairius objektus vaizde, bet tai nepavyksta. Šį savaitgalį NVIDIA pademonstravo savo VR šalmą virtualiai realybei skirtoje konferencijoje VRLA 2016.

Demonstravimas vyko specialiame stende su kompiuteriniu naudojančiu NVIDIA Maxwell vaizdo plokštę.

Dabartinių virtualios realybės prietaisų problema yra tai, kad vartotojo akys susikoncentruoja į ekraną, o ne į konkrečius objektus. Be to, nenaudojant ausinių, kurios perduotų garsą to, ką žmonės mato, organizmas pradeda „suprasti“, kad jį apgaudinėja, o tai pablogina savijautą.

NVIDIA ir Stanfordo universiteto mokslininkų kūrinys pašalina ausinių būtinybę, o vartotojas dėl to nepatirs diskomforto. Parodytas prototipas naudoja du monitorius, už kurių yra apšvietimas, o priešais juos – lęšiai, į kuriuos žiūri vartotojas. Tai žmogui leidžia sutelkti dėmesį į rodomame vaizde esančius artimus ar tolimus objektus.

Kaip suvokiame mus supantį pasaulį yra daug sudėtingiau nei tik stereoskopinis vaizdas. Mūsų akys gali susifokusuoti skirtingais atstumais. Net viena akis gali matyti 3D, – sakė Stanfordo universiteto elektrotechnikos docentas Gordonas Wetzsteinas.

NVIDIA akiniuose naudojamas linzių rinkinys kiekvieną vaizdą padalina į atskirus šviesos spindulius. Matrica fiksuoja informaciją apie šviesos intensyvumą išilgai šviesos spindulių sklidimo erdvėje krypties iš anksto nustatytoje padėtyje. Visa tai atkuria labiau tikrovišką virtualios aplinkos trimatį vaizdą ir iki minimumo sumažina pykinimą.

Aut. teisės: TOPCOM
TOPCOM

(42)
(0)
(42)

Komentarai (4)