Dresdeno sankryžoje šviesoforas raudoną signalą rodo jau 28 metus

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

rwc 2016-07-21 14:40
Situacija keista, bet veikia. Daryti problemą dėl vienos lemputės, argumentuojant nelogiškais kaštais – kietakaktiškai funkcionieriška. Kas susitaupytų nugriovus stulpą su lemputėm ir vietoj jo įkalus paprastą ženklą (laikykim, kad jo nereikėtų papildomai apšviesti) – max. 50€ į metus? Kiemo ykanamistai paskaičiuoja: vieno_šviesoforo_išlaikymas=VISOS_šviesoforų_sistemos_kaštai/šviesoforų_skaičius. Jo: tarkim visa sistema kainuoja 5 mln.. Iš jų kokie 4 mln. sueina pačiai infrastruktūrai: srautų planavimui, elektros tinklams, STOP juostų ženklinimui, tvirtinimo elementams, vaizdo kameroms, medžių genėjimui, valdininkų, prižiūrėtojų, kelininkų atlyginimams. Tarkim, mieste yra 100 sankryžų, iš jų 10 yra sudėtingos ir suryja 90% likusio biudžeto. Likusios 90 sankryžų yra išlaikomos iš trupinių ir efektyviai beveik nieko papildomai nekainuoja. Imkim šia konkrečią sankryžą. Tarkim, yra 4 pusės, kiekviename kampe po šviesoforą. Visus juos valdo vienas valdiklis. Išsukus 3 lemputes, sankryža neatpigs ketvirčiu. Ne tame bandote sutaupyti... Citata: „Dresdeno pareigūnai pateikė labai vokišką ir labai painų paaiškinimą“. A žurnaliūga visai durnas? Sankryža gali būti arba reguliuojama, arba nereguliuojama. Jokių tarpinių improvizacijų. Negali būti taip, kad skirtingiems įvažiavimams į vieną sankryžą galiotų skirtingi taisyklių rinkiniai (Lietuvoje taip, deja, pasitaiko, užtat ir interpretuojame kaip kam atrodo, kiekvienu atveju kitaip). Reiškia, reikia arba apskritai naikinti šviesoforus toje sankryžoje, arba sankryžą suskaidyti – pvz., pertvarkyti į žiedą, arba apskritai panaikinti vieną įvažiavimą. O dabar šviesoforas veikia idealiai taip kaip reikia. Žalia šviesa užsidega tiek, kiek pakanka visiems norintiems kirsti sankryžą, netrukdant eismui iš kitų įvažiavimų. Kadangi draudžiama važiuoti tiesiai arba kairėn, o dešinėn sukti leidžiama per raudoną, tai žalią šviesą būtina įjungti lygiai 0% laiko. Net jei ji įsijungtų, nebūtų nė vieno automobilio, kuris ją panaudotų. Be to, šviesoforas nestovi dykai, jis atlieka savo funkciją, kurios pilnai negali padengti vien STOP ar šalutinio kelio ženklas. Pirma, įvažiuojantis per žalią rodyklę žino, kad jam reikia praleisti automobilius iš kairės . Visiškai nenaudinga situacija, tarsi specialiai sukurta avarinėms situacijoms provokuoti (mat geriau sukelti kamštį dėl teorinės galimybės, jog 1/100 mašinų kirs šiaip labai sudėtingą sankryžą tiesiai; plius kad reikia atskiros sekcijos posūkiui į dešinę). Vokiškas sprendimas tokioje vietoje puikiausiai pasiteisintų.