EgyptAir laineris galėjo sudužti dėl pavojingo visuose Airbus A320 aptinkamo nesklandumo  (4)

EgyptAir lainerio katastrofos priežastimi galėjo tapti perspėjimą apie dūmus gavusių pilotų veiksmai. Tuo tarpu jutiklio signalas galėjo būti klaidingas, praneša The Wall Street Journal, nurodydamas šaltinius, artimus tyrimui.

Laikraštis primena apie 2011 metais įvykusią avarinę Airbus A320 situaciją. United Airlines aviacijos kompanijai priklausančiame lėktuve suveikė dūmų jutiklis, tačiau atlikę patikrinimą specialistai nerado „jokių variklių gaisro ar perkaitimo požymių“.

Iš to incidento ataskaitos žurnalistai sužinojo, kad pilotams ėmus reaguoti į pavojaus signalą, atsijungė kai kurios lėktuvo elektros instaliacijos detalės. Netekęs dalies būtinų radijo ryšio priemonių ir transponderio, lėktuvas buvo nutupdytas tik vadovaujantis dispečerio instrukcijomis.

Po šio įvykio aviacijos kompanija United Airlines patarė savo pilotams saugumo taisyklių rekomenduojamą prietaisų atjungimą vykdyti tik „ženklaus uždūminimo“ atveju. Nuo 1996 iki 2011 Airbus gavo ataskaitas apie 63 dūmų jutiklio signalus, iš kurių 42 pasirodė esantys klaidingi. Visą tą laiką kompanija bandė išspręsti nesklandumą, tačiau pateikdama komentarus 2011-ųjų metų incidento tyrėjams, prisipažino, kad naujuose prietaisuose pavyko tik sumažinti klaidų dažnį, tuo tarpu dalis jutiklių „liko kaip ir anksčiau, jautrūs dulkėms ir įvairiems aerozoliams“.

Kadangi ši klaida A320 įvyksta gan dažnai, ekspertai spėja, kad ji galėjo įvykti ir EgyptAir lėktuve. Taip nutikus, galėjo išsijungti automatinė skrydžio valdymo sistemos apsauga. Pagal kai kuriuos duomenis, aviakompanijos EgyptAir lėktuve sureagavo dūmų jutiklis, automatika taip pat užfiksavo, kad pilotų kabinoje pakilo temperatūra.

Aviakompanijos lėktuvas Airbus A320, skridęs iš Paryžiaus į Kairą, naktį į gegužės 19-ąją dingo virš Viduržemio jūros. Kitą dieną jūroje buvo rasti lėktuvo korpuso fragmentai. Laineriu skrido 56 keleiviai ir 10 įgulos narių.

slon.ru

Aut. teisės: Input.lt
Input.lt

(9)
(2)
(7)

Komentarai (4)

Visi šio ciklo įrašai