Nauja ryšio operatoriaus paslauga kelia pavojų – telefono sąskaita gali išaugti šimteriopai  (12)

Socialiniame tinkle „Facebook“ plinta telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ kliento istorija. Žmogus piktinasi, kad nauja įmonės paslauga jam gali kainuoti labai brangiai, o jos atsisakyti neįmanoma.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Liepos pabaigoje „Tele2“ pranešė, kad bendrovės klientai už pirkinius elektroninėje „Google Play“ parduotuvėje galės atsiskaityti ir neturėdami kredito kortelės. Išleista suma tiesiog bus pridedama prie jų mėnesinio mokesčio už telefoną.

Reikia saugoti telefonus

„Facebook“ tinkle paviešintas kliento susirašinėjimas su telekomunikacijų bendrove. Į prašymą tokią paslaugą nutraukti „Tele2“ atstovas atsako, kad to padaryti neįmanoma, nes ji taikoma visiems verslo ir privatiems klientams.

„Jei kas nors prisikabino tavo sąskaitą prie savo „Google“ paskyros, tu gali tik stebėti, kaip tuštėja tavo sąskaita. „Tele2“ tau nepadės – neturi techninių galimybių“, – teigia vartotojas.

Tokiu būdu telefonas vaiko ar lengvabūdiško draugo rankose jo tikrajam savininkui mėnesio pabaigoje gali brangiai kainuoti net jeigu jis pirkimo momentu tokių pinigų neturėjo. Pakanka kiekvieną dieną nusipirkti po filmą ar kelis brangesnius žaidimus, kad įprasta telefono sąskaita padidėtų dešimtis ar net šimtus kartų.

„Tele2“ komunikacijos vadovas Andrius Baranauskas patikino, kad ši istorija gali būti tikra, tačiau susirašinėjimą paviešinęs asmuo daro klaidingas išvadas. Atsiskaityti svetimu vardu iš savo telefono naujoji paslauga neleidžia.

„Pati paslauga labai paprasta. Tu apsiperki mokėjimą tiesiog galėdamas įtraukti į „Tele2“ sąskaitą. Paprastai tariant, pirkdamas žaidimą gali mokėti kreditine kortele, bet gali tai įtraukti į mėnesinę telefono sąskaitą.

Pasirinkus atsiskaitymo būdą, patikrinimas vyksta per SIM kortelę. Jei pasiimi svetimą telefoną ir jame susikūrei savo „Google“ sąskaitą, patikrinimas vis tiek vyks per SIM kortelę. Mes patys tai išbandėme ir matome, kad fiziškai neturint telefono rankose iš jo kažką nusipirkti neįmanoma.

Taip, telefoną reikia saugoti. Lygiai taip pat iš bet kurio telefono galima paskambinti į JAV. Kas apmokės didžiulę sąskaitą? Tas, kam priklauso telefonas. Tai identiška situacija. Jeigu vaikas paskambins papildomai apmokestinamų paslaugų numeriu, kas mokės?

Žmonės turi saugoti telefoną kaip saugo savo piniginę. Šeimos narius reikia supažindinti, kas yra leistina ir kas draudžiama. Be to, po kiekvieno pirkimo klientas gauna elektroninį laišką. Jei iš jo telefono kažkas atliko pirkimą, jis apie tai nedelsiant sužino ir gali imtis veiksmų.

Tai kelių lygių saugumo sistema. Neįmanoma padaryti taip, kad tu iš savo telefono kažką pirksi, o mokės kitas asmuo“, – teigė jis.

Gelbsti kredito limitai

Pasak A.Baranausko, klientas gali nusistatyti sąskaitos kredito limitą, kurio negalės viršyti. Tokiu atveju jis niekada neturės mokėti daugiau nei pats nusistatė: „Net jeigu jam būnant užsienyje ar kaip nors kitaip jis išleis didesnę sumą pinigų, o mes to nesužiūrėsime, vis tiek jo maksimali mokėjimo riba yra sąskaitos kredito limitas.

Jei tokio limito nėra, išlaidų suma nėra ribojama. Vėlgi, tai žmonių finansinio raštingumo klausimas. Ir dabar yra paslaugų telefonu, kurios kainuoja keletą eurų per minutę. Ten galima išleisti labai daug pinigų, bet klientai turi protingai vertinti savo išlaidas.“

Nors „Google Play“ dažniausia naudojama programėlių pirkimui, išleisti didesnes sumas jame labai paprasta. Filmai, knygos ir net kai kurie žaidimai jame kainuoja dviženkles sumas. Paklaustas, kaip elgiamasi, jei klientas nesugeba objektyviai įvertinti savo finansinių galimybių ir išleidžia gerokai daugiau nei mėnesio gale turi galimybių atsiskaityti, A.Baranauskas patikino, kad tokia rizika egzistuoja visada, bet klientai savo galimybes turi vertinti patys.

„Jei klientas neapmoka savo sąskaitos, mes imamės teisėtų būdų pinigams susigrąžinti“, – paaiškino jis.

Telefonas pakeis piniginę

Elektroninės prekybos ekspertas Vytautas Vorobjovas teigė, kad panašūs atvejai prieš keletą metų buvo plačiai aprašomi Vakarų žiniasklaidoje, o lietuvius mokėjimai naudojant mobiliuosius telefonus stebina tik todėl, kad pasaulyje seniai naudojama atsiskaitymo priemonė pas mus dar suvokiama kaip naujovė.

„Visada galima diskutuoti, kiek čia bendrovės kaltės, ar klientai buvo informuoti tinkamai, bet kad toks mokėjimų būdas buvo įvestas, labai gerai. Tiesiog tai dar labiau palengvina gyvenimą vartotojams. Ne telekomunikacijos bendrovės darbas užsiimti klientų finansinių švietimu. Vakaruose buvo devynios galybės skandalų, kai vaikai bežaisdami išleisdavo milžiniškas sumas. Juk yra labai daug žaidimų, kuriuos gauni nemokamai, tačiau krūvą pinigų išleidi jį žaisdamas. Tai tėvų reikalas vaikams išaiškinti, ką jie gali daryti su telefonu, o ko negali“, – teigė jis.

V.Vorobjovas priminė, kad didžiųjų telekomunikacijos bendrovių klientai jau seniai gali atsiskaityti panašiais būdais ir sąskaitas apmokėti kartu su interneto ar telefono sąskaitomis: „Tokios mokėjimų technologijos galėtų būti naudojamos drąsiau. Ypač smulkiems atsiskaitymams, pavyzdžiui, apmokėti sąskaitą restorane.

TEO jau seniai turi savo paslaugą, kuri leidžia per jų elektroninę parduotuvę nusipirkti televizorių ar kompiuterį, o sąskaitą apmokėti kartu su interneto ar telefono sąskaita. Kuo labiau vystysis mokėjimai naudojantis mobiliaisiais telefonais, tuo geriau.

Tyrimai rodo, kad išėjęs iš namų ir palikęs raktus, piniginę ar telefoną, žmogus didžiausią stresą jaučia dėl telefono. O ateityje, neabejojama, kad iš tų trijų dalykų liks tiks vienas. Telefonas pakeis ir piniginę, ir raktus.“

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
Autoriai: Skirmantas Malinauskas
(41)
(12)
(29)

Komentarai (12)