„Volkswagen“, „Opel“, „Renault“ ir kiti gamintojai galutinai keičia savo kryptį: vienintelė perspektyva - elektromobiliai (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

T 2016-10-17 13:34
Su kai kuo šiame straipsnyje nesutinku. Iš dalies taip, jie sunaudoja apie 80 proc energijos automobiliui stumti, kai VDV tik apie 20 proc. Bet jei elektrinės naudingumo koeficientas 30 proc, tai praktiškai išeina tas pats. Kiek daugiau gelbėja kogeracinės elektrinės, pas kurias naudingumo koeficientas virš 70 proc. Jau aš geriau primokėsiu 2 - 3 € už 100 km ir valandų valandas nestovėsiu prie elektros pakrovimo kolonėlės. Internete mačiau nuotrauką kai Tesla buvo kraunama per langą, o kompiuteryje išsisaugojęs nuotrauką, kai Nisssan Leaft kraunama net iš 4 aukšto per neleistą laidą. Per youtube paklausęs kaip elektros automobilių savininkai kraunasi savo automobilius, suprantu, kad jie su tuo krovimu vargsta. Vienas kraunasi kažkokiame pramoniniame rajone, kur elektra kiek pigesnė, o kitas kažkokioje aikštelėje laukė prie minus 20 laipsnių šalčio kol pasikraus. Trečias nusipirkęs Teslą už 200 000 dol. važiavo kur nemokamai krauna, pasakė, kad taip taupo.
Audrius 2016-10-17 14:10
Elektramobiliia, yra pacios ilgaamziskiausios masinos del to, kad ten labai nedaug judanciu detaliu, nera jokiu slangeliu, dirzeliu, pavaru dezes ir n kitu dalyku, kurie sukelia gedimus. Taip, ju baterijos sensta, bet tiek tesla, tiek nissan keicia batarkes. Kas del efektyvumo, tai elektramobiliai visiskai laimi net pries pacius efektyviausius VDV. Bet nemanau, kad ziurint is vartotojo puses, masinu efektyvumas yra svarbus. Svarbu yra, kokia masinos galia, eksplotacijos kainos, navaziuojamas atstumas ir pan. Kas del krovimo per langa ir kitos elektramobiliu infrastrukturos-taip, kol kas ji dar labai neisvystyta, ypac pas mus. Realiai, iki pasirodant Tesla Model S, elektramobiliai neegzistavo. Kai isejo model S, Tesla pradejo rimtai investuoti i ikorovimo stoteles ir kita infrastruktura. Todel ten kur daug teslu (Kaliformija, Norvegija, Sveicarija ir pan), yra ir daug krovimo stoteliu. Model S kainuoja apie 100K euru, todel Lietuvoj ju nieks neiperka, ko pasekoje Teslai visiskai neapsimoka investuot i LT. Praeis pora metu, atsiras daugiau konkurentu atsiras ir infrastruktura.
immortallt 2016-10-17 14:53
A) Kad tu nematei, nereiškia, kad nėra. B) Modernios jėgainės jei dujų iki ~40% sugeba išgauti elektros. Likusi energija dažnai panaudojama kaip šiluma. Taip pat, priklausomai nuo šalies, elektra gaminama iš atsinaujinančių šaltinių: vanduo, vėjas, saulė ar mažiau tarši bet kontraversiška atominė. Taip pat, didelėse jėgainėse tarša efektyviau išvaloma. Priedo, elektromobiliai panaudoja stabdymo energiją ir visiškai nenaudoja energijos stovint. Panašios sistemos yra ir VDV varikliams, bet asmeniškai mane nervina, nes paspaudus pedalą yra uždelsimas. Su elektromobiliu/hibridu to nėra. B.2) Kuro gamybai reikia daugmaž tiek energijos, kiek elektromobiliui reikia nuvažiuoti tą atstumą. Kitaip sakant, elektromobilis nuvažiuos 100km su ta energija, kuri sunaudojama pagaminti 6-7l dyzelio. C) Kiek kartų metuose per dieną nuvažiuoji daugiau nei 350km? Ir kiek kartų gyvenime važiavai daugiau 350km nesustodamas 20min pailsėti? C.2) Taip, krovimo stotelių tinklas dar nėra pilnai išplėtotas, kaip kažkada ir kurą pirkdavo vaistinėse. Tai nereiškia, kad elektromobilių plėtoti nereikia, kitaip vis dar su vežimais važinėtumeis. C.3) Taip, dabar palankiausia pirkti elektromobilį, jei gyveni name, arba daugiabutyje su požeminiu parkingu, kur gali įsirengti savo pakrovimo punktą. Bet situacija sparčiai keičiasi. Japonijoje jau daugiau pakrovimo stotelių, nei yra kuro kolonėlių. Plėtra vis dar tebevyksta. Arthuras papildyti tik, Tesla S yra +-14 judančių detalių (ant poros klystu gal), VDV automobiliuose būna virš 1,000. Taip pat, Teslos akumuliatorių statsitika, pagal superchargers duomenis, tai per 100,000km rida krenta 5%. Taigi grubiai po 500,000km akumuliatorius bus nusidėvėjęs 25%. Kiek VDV atlaiko 500,000 ir dar nebūsi į jo remontus sukišęs +-5,000€ (tiek maždaug turėtų kainuoti akumas, kai reikės pirkti naują). Senąjį galėsi priduoti ir atgauti dar bent kokį 1,000€, arba, greičiausiai apsimokės panaudoti kaip įtaisą superkantį pigią elektrą ir parduodantį brangų. Galbūt antrinėje rinkoje naudoti tiems, kurie gaminasi sau saulės energiją. Kur tiksliai nuves - sunku pasakyti.
Po0 2016-10-17 14:57
Aha, o benziną/dyzelį tu su 100 proc. naudingumu iš ežero semi?
lizunas 2016-10-17 18:13
immortallt anksčiau mane supažindino dėl eksploatacijos šiauriniuose kraštuose, bet dabar man dar įdomu kokios remonto kainos tarkim pakabai, nes tikrai Lietuvoje iki kiekvienos sodybos/vienkiemio nenuties geros kelio dangos, teks važinėtis žvirkeliais bent pora km. O tai mirtinas reikalas yra net VDV, kai tu važinėji kas savaitgalį aplankyti močiutės, per prastoką kelią, dažniau remontuoji pakabą nei tie, kurie važinėja tik miesto gatvėmis. P.S. aš už elektromobilius, bent kol kas į viską atsižvelgti noriu
AAA000 2016-10-17 18:29
Elektromobiliai gauna i kaulus nuo VDV pagal kuro uzsipildymo efektyvumo parametra. Kad elektromobiliai pagerintu sita parametra juose turi but irengta kokie nors labai talpus superkondensatoriai, arba labai masyvus inercinis smagratis, ar dar kazkas. Taigi suprastetu kazkas kitas tada... Masiulis butu viena Tesla nupirkes - bet STT sutrukde
Creatium 2016-10-17 20:18
Tai, kad Vilniuje sutikti Teslą jau nieko nuostabaus. Taip pat nieko nuostabaus sutikti kokį Leaf ar i3. Šią vasarą, beje, mane lenkė Tesla autostradoje, vairuotojas nebuvo uždėjęs rankų ant vairo.
langas 2016-10-17 21:40
Aš už nes man asmeniškai vienodai rodo kaip tą elektrą gamina lygiai taip pat kaip visiem vienodai rodo kaip dyzelį gaminą. Man net juokinga kai tik kalba eina apie elektros auto tuoj visi pradeda šnekėti, kad ir pačią elektrą reikia gaminti ir t.t. Vienintelis didelis minusas tas, kad reikia krauti problematiškai ir ilgai palyginus su VDV tačiau čia kaip ir su mobilkom. Kai turėjau nokia 3310 savaitę laikudavau dabar kasdieną išmanus ant laido kabo ir tas labai nervuoja bet kažkaip visi vistiek su išmaniu sėdi nes tai progresas ir niekas dar nenumirė o prisitaikė. Laikui bėgant ir šios bagerijos ištobulės kartu su infrastruktūra. Aišku aš kaip 90% Lietuvių neturiu pinigų ant elektrinės mašinos o galiu tik naudotą VDV pirkti todėl manau aš ją geriausiu atveju po kokių 10 metų galėsiu važinėti kai nurašytas iš norvegų kokių į lietuvą veš
Xdmin 2016-10-17 22:40
Man visai patiko Mitsubishi naujiena Hybridas, is bateriju iki 120km nuvaziuoja, kas pakanka turbut 90% lietuviu is darbo ir atgal parvaziuot, o ilgesneje kelione benzinas uztikrina kad pasieksi tiksla. 4x4, ne Kamazas, bet ziema pravers.
immortallt 2016-10-17 23:01
lizunas, kaip pakabą remontuoji vdv, taip remontuosi ir elektromobiliui. Ir padangas lygiai taip pat reikės keisti, tik stabdžių kaladėles daug rečiau teks keisti. AAA000, Dar elektromobiliai į kaulus gauna pagal oro šildymą, azoto junginių ir CO2 išmetimus, garso taršą. Creatium, Lietuvoje šįmet jau tikrai buvo 250, iki metų galo esu tikras, kad bus viso užregistruota bent dar 100, tai yra viso 350 elektromobilių, jei ne daugiau. Tesla Model S yra mažiausiai 7. Tiek skirtingų tikrai mačiau, bet gal kai kurios ir buvo skirtingos, tik dizainas iš išorės vienodas (numerių mintinai nesimokinu). Tesla Model S kaina ne didesnė nei BMW 6 ar BMW 7, nei Mercedes S ar kitų, panašios klasės automobilių. Tik Model S galingesnis už visus, erdvesnis ir tylesnis.
Evil Goku 2016-10-17 23:08
Žiema VDV išlošia ant to, kad bendras naudingumas jo padidėja, kadangi šilumą kurią normaliame režime atiduotu aplinkai panaudoja salono šildymui. Aišku čia pokštas, kadangi elektromobiliams nereikia apšilti, kad pradėtų šildyti saloną, o ir varikliui beveik nėra skirtumo dirbti šaltam ar "pakaitus" iki darbinės temperatūros. O "drožiant" šaltą VDV jis labai dėvisi ir naudoja daug kuro. Elektromobiliai gali stipriai paskatinti atsinaujinančių energijos šaltinių naudojimą. Kadangi yra stipriai tobulinami didelės galios ir talpos akumuliatoriai, o juos ateityje galbūt bus galima naudoti ir elektrinių balansavimui.
Shinigami 2016-10-18 06:38
Man įdomu kaip dizeli ir benzina gamins su vėjo jėgainėmis ar saulės baterijomis, ar iš kitos atsinaujinančios energijos. Nes kaip iš jų gamina elektrą aš žinau.
bahuriux 2016-10-18 11:02
naudojant nano (netvarkingos kristalinės struktūros) hidrinto titano dioksido katalizatorius, tas daiktas atrodytu labai panašus į dabartinį saulės kolektorių. Beto dar galima gaminti pentaną (benzino pakaitalas) iš biomasės, naudojant modifikuotas bakterijas. Jau neskaitant to, kad iš atliekų plastikai, gumos, biomasė ir panašiai galima gaminti kažką panašaus į naftą.
Shinigami 2016-10-18 11:11
Ir kiek toks kuras kainuos? Kokia tarša bus mieste?
audriusn 2016-10-18 11:28
gal pasidomek kaip tesloj "nera jokiu slangeliu, dirzeliu". Ar galvoji, kad baterija, keitikliai, motorai sventa dvasia ausinami. Reikia nepamist ir kondiskes. Vel siurbliai, radiatoriai, zarnos. Taip, kad toks pasakymas labai diletantiskas. Oi, dar yra ratu reduktoriai, ten tepala irgi reikia keist. Teslos viesos krovimo stoteles, pagal ju plana, yra skirtos greitam "uzpilimui", kazkur atvaziavus ir nubegus susitvarkyt reikalu. Nors chaliavscikam atrodo kitaip.
immortallt 2016-10-18 11:31
Taip, papildoma įranga, kaip kondicionieriai irgi genda, bet tai ne automobilio įranga važiavimui, tai komforto įranga ir be jos automobilis važiuoja lygiai taip pat, tik ne taip patogu. Diletantiškas čia tavo priekabiavimas. Tas pats kas aiškintum, kad vis tiek padangas reikės keisti.
audriusn 2016-10-18 12:28
Ausinimo sistema irgi papildoma komforto iranga? Diferencialai? Kuriuos zmones labai smagiai lauzo. Ypac Teslu, ypac L rezimais.
bahuriux 2016-10-18 12:37
Dar neapsimoka, nes nafta atpigo, o būtu labai netgi apsimokėję. Iš biomasės ir saulės/vėjo energijos pagamintas kuras yra nulinė CO2 emisija, kadagi benzininiai varikliai beveik neteršia jei skaičiuojam NOx, CO, HC lieka tik CO2, bet CO2 nėra nuodas nei nedarytu jokios įtakos globaliniam atšilimui, nes bendra "NET" emisija = 0. "Problema" tik padidėtu keliom promylėm CO2 mieste. Naudojant vandenilį pagamintą tik iš saulės/vėjo, nebūtu išvis jokių emisijų. Tiesa sakant elektromobilis terštu labiau (visam cikle nuo pagaminimo, eksploatacijos ir utilizavimo) nei toks VDV varomas švariai pagamintu vandeniliu. PS. aš pats esu už elektromobilius, iki tol, kol nebus efektyvių, saugių ir pigių vandenilio kuro bakų.
immortallt 2016-10-18 12:59
Audriusm, aušinti elektromobilio reikia tik mažą dalį to, kiek VDV. Net iš tikrųjų nežinau, kokią aušinimo sistemą ten naudoja. Pagrinde aušinti akumuliatorių reikia, bet kiek žinau, tai integruota baterijoje. Dėl diferencialo, taip, jis abejuose variantuose, tiek VDV, tiek elektromobiliuose yra. Tiesa, per tėvo (pats vairuoju sąlyginai trumpai) istoriją su nesovietinėm mašinom. Nė viena neturėjo problemų su diferencialu. bahuriux, VDV varyti vandeniliu?! Tai gal dar geriau viskiu ar konjaku varyti? Kaina būtų jaučiu panaši. Irgi, netaršus kuras. Vandenilį deginant VDV prarandi didžiąją dalį energijos. Ir dar klausimas, ar tarša būtų mažesnė, ar visgi ženkliai didesnė. Paaiškink man, kuo vandenilis pranašesnis prieš akumuliatorius? Kol kas net teoriškai niekas nesugalvojo, kaip sumažinti kaštus KARTAIS vandenilio gamybos iš vandens. Dabar 99% pagamina iš naftos, dujų arba anglies. Jei visgi įvyktų proveržis, sumažintų vandenilio gamybos kaštus, supaprastingų vandenilinę sistemą ir išspręstų oksidacijos problemas trumpinančios gyvenimą gardelės. Taip pat rastų kuo pakeisti platiną ir taptų pigiau nei elektromobiliai, aš irgi už. Bet ateinančius 10 metų nematau tam galimybių. P.S. pasirodo visgi spekuliuojama šiek tiek kiek tų judančių dalių, bet neradau nieko, kas sakytų, kad daugiau nei 25 judančios dalys Tesloje yra.
sub 2016-10-18 13:22
Nereikia lėkt žvirkeliu ir rečiau reikės remontuoti pakabą