Internete gausu sukčių - kaip saugiai apsipirkti internete?  ()

Prieš kelias savaites žiniasklaidoje pasirodė informacija, kad socialiniame tinkle „Facebook” plinta fiktyvių elektroninių parduotuvių reklamos, kuriose pirkėjai gali daug pigiau įsigyti žinomų gamintojų batus. Susivilioję tokiu pasiūlymu pirkėjai būdavo apgaunami – pinigus pervesdavo, tačiau minėtų prekių taip niekada ir nesulaukdavo, rašoma pranešime.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

E-parduotuvių savininkai sako, kad šio skandalo padariniai jiems yra jaučiami, kadangi smuko pardavimai bei matomas mažesnis vartotojų susidomėjimas e-parduotuvėse parduodama produkcija apskritai.

„Tokie dalykai tikrai nepriduoda pasitikėjimo. Sulaukiame daug daugiau skambučių su klausimu, kiek metų veikiame, per kiek laiko pristatome prekes ir pan. Tad tikrai jaučiame, kad žmonės mažiau pasitiki e-prekyba, bet suprantame, kad toks jų atsargumas yra pagrįstas“ , - sakė jau trejus metus elektroninę parduotuvę batuparduotuve.lt turintis Saulius Bučius.

Siūlo peržvelgti parduotuvių istoriją

Pašnekovas teigia, kad įsitikinti, ar e-parduotuvė solidi, užtenka peržvelgti jų istoriją, socialinių tinklų profilius.

„Siūlyčiau pirkėjams atkreipti dėmesį į kelis dalykus – elektroninės parduotuvės profilius socialiniuose tinkluose bei apskritai jos žinomumą. Kad ir profilis socialiniame tinkle Facebook. Jeigu jis turi pakankamai gerbėjų, informacija nuolatos atnaujinama, turi istoriją, tai tikrai rodo, kad parduotuvė patikima, bet jeigu matosi, kad viskas sukurta „tik vakar“, tai reiktų daugiau pasidomėti tokios parduotuvės patikimumu“, - sakė S. Bučius.

Pirmą kartą pataria atsiskaityti gavus prekę

Elektroninės parduotuvės vadovas S. Bučius sako, kad sukčiai siekia, kad klientas pervestų pinigus ir tuomet dingsta. Pats e-parduotuvės atstovas teigia, kad dalis parduotuvių suteikia galimybę atsiskaityti tik tuomet, kai prekė pristatoma.

„Mes suteikiame galimybę klientui atsiskaityti tik tuomet, kai pristatome prekes. Su šiuo modeliu pradėjome verslą ir tai taikome iki dabar. Žinoma, kai tarp kliento ir pardavėjo atsiranda pasitikėjimas – pirkėjai atsiskaito iš karto, tačiau nauji pirkėjai tikrai gali pasinaudoti tokia galimybe“, - komentavo S. Bučius.

„Paprastai pirkėjai atsiskaito per „Paysera“ platforma, kuri tikrai yra saugi ir daugelis lietuvių ja naudojasi“, - kalbėjo pašnekovas.

Be to, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba renka informaciją apie vartotojų teisių pažeidimus ir skelbia oficialų sąrašą, kuriame pirkėjai gali pasitikrinti, ar elektroninė parduotuvė neturi skundų dėl blogo aptarnavimo, nekokybiškų prekių ar vėluojančio pristatymo.

Jei internetinėje parduotuvėje apsiperkate pirmą kartą, šiame sąraše visuomet galite patikrinti, kaip parduotuvę vertina kiti šalies gyventojai. Visų tikrų lietuviškų elektroninių parduotuvių duomenis taip pat galima lengvai patikrinti Juridinių asmenų registre.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: alfa.lt
(1)
(0)
(1)

Komentarai ()