Kaip pasikeis automobiliai per ateinančius metus: autopilotai - tik viena iš naujovių  ()

Šiandien technologijos nestovi vietoje ir vystosi sparčiais tempais. Transporto sektoriuje vis dažniau naudojamos internetinės technologijos, o automobiliai tampa vis labiau panašesni į „internetines laboratorijas“. Integruotų paslaugų ir prijungtų jutiklių kiekis didėja, o korporacijos, kurios dirba transporto sektoriuje, vis aktyviau naudoja internetą.

Šiuo metu yra daug korporacijų siūlančių „connected cars“ – paslaugų prijungtų prie pasaulinio automobilių tinklo. OBDII diagnostikos pagalba, specialaus prietaiso dėka, kuris yra prijungtas prie diagnostikos jungties, automobilių savininkai gali gauti informaciją apie agregatų ir mazgų būklę. Jie taip pat turi prieigą prie daugelio mobiliųjų programėlių.

Taip pat gali būti, kad ateityje atsiras automobilių, kurie nebesusigadins. Jiems pakaks šiuolaikinio apdorojimo specialiais tepalais ir kitais automobilių priežiūros produktais, neužšąlančių žieminių skysčių, jų pakeitimo ir kitų darbų. Daugelis specialistų 2020 metais tikisi didelio nepilotuojamų transporto priemonių paplitimo. Anksčiau tokios funkcijos, kaip autonominė kruizo kontrolė (autopilotas) buvo laikomos moksline fantastika, o šiandien jomis jau nieko nenustebinsi.

Svarbų vaidmenį „išmaniųjų“ automobilių industrijos vystymesi vaidina ir galimybė teikti išteklius pagal poreikį (on-demand-economy). Uber ir kitos platformos sukūrė novatorišką sąveikos tarp įmonių, asmenų ir kapitalo modelį. Ir net turėjimas savo transporto priemonės, laikui bėgant, gali prarasti savo patrauklumą, nes populiaresnės bus paslaugos, paremtos prenumerata (subscription-based-services). Naujajai kartai bus svarbus ne pats transporto priemonės turėjimo faktas, o galimybė greitai patekti į norimą vietą.

Daugelis šalių ieško būdų, kurie leistų sumažinti eismo kamščių nuostolius. GovLoop ataskaitoje pranešama, kad tokie nuostoliai sudaro apie 121 milijardą per metus. Amerikos transporto korporacija Neshville's Metropolitan Transit Authority, kuri sukūrė programėlę „T-HUB“ gavo valstybės paramą. Programėlė leidžia jums stebėti transporto buvimo vietą, apskaičiuoti kelionės laiką ir nustatyti jo atvykimo laiką. Paslauga net gali apskaičiuoti sudegintas kalorijas, naudojantis viešuoju transportu ir apskaičiuoja, kiek mažiau anglies dvideginio yra išmetama į atmosferą.

Taigi, automobilių gamintojams iškyla klausimas: ar ateityje žmonės pirks automobilius, ar mieliau naudosis Uber ir kitomis paslaugomis, tokiais kaip automobilio dalijimusi (angl.k. car sharing), ar standartine automobilio nuoma. Jau šiandien automobilių korporacijos tyrinėja automobilių ir elektrinių transporto priemonių, kurios naudoja alternatyvius energijos šaltinius ir plataus spektro servisus, realizavimo galimybes. Palaipsniui automobiliai darosi vis „protingesni“ ir automobilių gamintojai, kurie ignoruos šią tendenciją, rinkoje ilgai neišsilaikys. 

Aut. teisės: Masterforex-V
Masterforex-V

(10)
(8)
(2)

Komentarai ()