Akylesni turėjo atkreipti dėmesį: kodėl kiekvieno kilimo ir tūpimo tako numeris niekada nebūna didesnis nei 36? (Video)  (1)

Tikriausiai daugelis yra pastebėję, jog kiekvienas kilimo ir tūpimo takas turi savo numerį. Akylesni dargi turėjo atkreipti dėmesį, jog tas numeris niekada nebūna didesnis nei 36. Ar kada susimąstėte kodėl taip yra?


Visi šio ciklo įrašai

  • 2017-06-07 Akylesni turėjo atkreipti dėmesį: kodėl kiekvieno kilimo ir tūpimo tako numeris niekada nebūna didesnis nei 36? (Video)  (1)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tokia kilimo ir tūpimo takų žymėjimo strategija buvo įgyvendinta siekiant supaprastinti ir palengvinti pilotų orientavimąsi. Kiekvieno tako numeris atitinka Žemės magnetinio lauko kursą, suapvalintą iki dešimčių ir padalintą iš 10.

Kaip žinia, pilnutinis kampas sudaro 360 laipsnių, taigi tako numeris niekada nebūna didesnis nei 36.

Dauguma oro uostų takų yra pritaikyti kilti ir leistis abejomis kryptimis. Įdomumo dėlei tam irgi yra paaiškinimas.

Taip lengviau prisitaikyti pagal vėjo kryptį: skrydžių centras, jei tik įmanoma, stengiasi nurodyti leistis taku, kurio kampas yra prieš vėją.

Taigi, tokiu atveju, kai takas yra dvikryptis, skirtingų tako galų numeris susideda iš dviejų skaičių, besiskiriančių 180 laipsnių.

Didesniuose oro uostuose dažnai būna keli takai išsidėstę ta pačia kryptimi, todėl jie papildomai žymimi raidėmis. Raidė L reiškia kairę pusę, R – dešinę, o raidė C žymi centrinį taką (pavyzdžiui, 28R, 28L ar 28C).

 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(41)
(6)
(35)

Komentarai (1)