Nuo balandžio visi nauji Europoje parduodami automobiliai turės privalomą „eCall“ sistemą: kam ji reikalinga, kaip veikia ir kokių problemų dėl to turi Lietuvos Bendrasis pagalbos centras  (1)

Nuo balandžio visi nauji Europoje parduodami automobiliai privalės turėti įrangą, gebančią avarijos atveju nusiųsti signalą pagalbos tarnyboms ir automatiškai informuoti, apie avarijos vietą, bei pranešti, kiek saugos pagalvių iššovė ir pan. Taip veiks „eCall“ pavadinta sistema.

Tokį automobilio pagalbos signalą Lietuvoje gaus Bendrasis pagalbos centras (BPC), visgi pastarajame kol kas įdiegtos signalo dekodavimo sistemos – senesnio pavyzdžio.

Tad pastaruoju metu pasigirdo nuogąstavimų, jog ne visais atvejais automobilio siunčiami duomenys su nelaimės vieta, eismo įvykio padariniais ir kitkuo galės būti suprasti.

Ar senesnio pavyzdžio techninis sprendimas, šiuo metu turimas BPC, tinkamai sąveikaus su moderniausia naujuose automobiliuose diegiama įranga, nesiima spręsti nė vienas automobilių gamintojas.

Standartai seni, bet signalus suprato

Tadas Maroščikas, BPC viršininko pavaduotojas, pasakoja, kad vadinamoji „eCall“ sistema yra sudaryta iš kelių skirtingų komponentų: vadinamojo dekoderio, gaunančio signalą ir jį iššifruojančio, programinės įrangos bei dar kelių elementų.

„Būtent dekoderio programinė įranga įdiegta vadovaujantis 2011 m. standartu, o 2015 m. vasarą standartai buvo pakeisti. Įranga buvo atnaujinta, o ją atnaujinant pašalinta pastebėta programinės klaida“, – sakė T. Maroščikas.

Lietuvoje šiuo metu įdiegta būtent 2011 m. standarto programinė įranga, kuri šiuo metu neberekomenduojama naudoti nei automobiliuose, nei pagalbos skambučius iššifruoti turėsiančiose įstaigose.

„Iš esmės ta klaida reiškia didesnę riziką, kad BPC pusėje bus neiššifruotas minimalus duomenų rinkinys, kurį atsiųs automobilis“, – sakė pašnekovas.

Jis pabrėžia, jog minėto dekoderio programinė įranga tėra vienas „eCall“ sistemos elementų, tad, jo vertinimu, BPC turima įranga nėra itin pasenusi, mat ji 2015 m. kaip tik ir buvo įdiegta.

„Tik tiek, kad taip sutapo, jog praėjus kažkuriam laikui buvo atnaujintas programinės įrangos standartas“, – nurodė T. Maroščikas.

Bandys spėti iki kovo

Jis pasakoja, kad BPC atliko bandymus ir patikrino, ar naudojant naujesnės versijos įrangą pagalbos skambutis, skirtas BPC, turinčiam senesnę įrangą, pasieks tarnybą ir bus tinkamai iššifruotas.

„Visais atvejais signalas buvo iššifruotas, tad, sakau, ir su esama įranga viskas veikia. Tačiau, žinoma, mes neturime tiek skirtingų įrenginių, kad galėtume išsibandyti visus įmanomus variantus, todėl rizika visada išlieka. Ir, žinoma, reikia atsižvelgti į nurodytas rekomendacijas, kad versijos turi sutapti“, – neneigia pašnekovas.

Jo žodžiais, šiuo metu yra parengtas viešasis pirkimas, tad iki kovo pradžios BPC turėtų spėti įsigyti ir atsinaujinti turimą dekoderio programinės įrangos standartą. Kovas būtų skirtas bandymams, o balandžio 1-ąją BPC būtų pasiruošęs taip, kaip numatyta.

„Juk patys įsivaizduojate, kad tikrai nesinorėtų situacijos, kai atnaujinimas yra, o mes jo neįsidiegiame, o tuomet po kokio mėnesio atsitrenkia automobilis ir siunčiant signalą prarandami duomenys“, – pabrėžia T. Maroščikas.

Nuo balandžio – visuose naujuose automobiliuose

Europos Parlamentas (EP) yra nusprendęs, kad visuose naujuose nuo šių metų balandžio Europos Sąjungoje parduodamuose automobiliuose turėtų veikti „eCall“ sistema. Pastaroji, nutikus rimtam eismo įvykiui, automatiškai paskambins 112 – visai Europai bendru pagalbos numeriu.

Pagalbos tarnyboms šiuo skambučiu duomenys su tikslia transporto priemonės buvimo vieta, jos judėjimo kryptis, incidento laikas bus perduoti net ir tuo atveju, jei automobilyje esantys asmenys negalės paspausti pagalbos mygtuko.

Europos Komisijos (EK) nuomone, tokia sistema padės išgelbėti šimtus gyvybių kasmet, taip pat suteikti pagalbą gerokai greičiau.

Aut. teisės: 15min.lt
Autoriai: Dina Sergijenko

(6)
(2)
(4)

Komentarai (1)