Su valstybės palaiminimu vienijasi Japonijos automobilių gamintojai - sulauksime technologijų proveržio?  ()

Stambiausios Japonijos automobilių gamybos įmonės bendromis pastangomis sieks paspartinti taip vadinamų kieto būvio akumuliatorių, kuriuos bus galima pritaikyti būsimiems elektromobiliams, kūrimo procesus, praneša carscoops.com.

Kaip skelbiama portale „Nikki Asian Review“, tokios įmonės kaip „Nissan“, „Honda“ ir „Toyota“ siekdamos bendro tikslo ketina bendradarbiauti su akumuliatorių technologijų kūrimo ir testavimo centru „Lithium-Ion Battery Technology and Evaluation Center“ (LIBTEC) bei su pora akumuliatorių gamintojų – „Panasonic“ ir „GS Yuasa“.

Iš šios partnerystės tikimasi sulaukti trokštamo rezultato – naujo tipo kieto būvio akumuliatoriaus, užtikrinsiančio Japonijos įmonėms lyderio pozicijas elektra varomų automobilių technologijų kūrimo srityje.

Šią partnerystę remia ir Japonijos vyriausybė: Ekonomikos, prekybos ir pramonės ministerija konsorciumui LIBTEC, kaip buvo pranešta, ketina skirti 1,6 mlrd. jenų (12,3 mln. eurų).

Akumuliatoriai su kietuoju elektrolitu yra daug pažangesni už šiandien elektromobiliuose paprastai montuojamus ličio jonų akumuliatorius. Jie pasižymi didesniu energijos tankiu, be to, juose yra mažiau komponentų, o kadangi nenaudojama skystų elektrolitų, eliminuojama nuotėkio rizika.

Išvardyti pranašumai – tikrai ne vieninteliai. Būtina paminėti ir tai, kad akumuliatoriai su kietuoju elektrolitu saugesni, pigesni ir juos lengviau pagaminti nei ličio jonų akumuliatorius.

Pirmoji kieto būvio akumuliatorių kūrimo ėmėsi „Toyota“. Nors tam tikri žingsniai šia linkme jau žengti, tokiais akumuliatoriais varomo automobilio bendrovė dar neišleido. Tai numatyta kaip vienas iš naujosios partnerystės tikslų, kurio bus siekiama darbuojantis prie akumuliatoriaus veikimo tobulinimo ir jo saugumo užtikrinimo.

Jei viskas vyks pagal planą, iki 2025 metų konsorciume LIBTEC turėtų būti sukurtas toks akumuliatorius su kietuoju elektrolitu, kuriuo varomas elektromobilis įveiktų ne mažiau kaip 550 kilometrų.

Tiesą sakant, partneriai puoselėja ir drąsesnes ambicijas: iki 2030 metų planuojama pasiūlyti net 800 kilometrų atstumą be papildomo įkrovimo leisiantį nuvažiuoti akumuliatorių.

Aut. teisės: delfi.lt

(56)
(3)
(53)

Komentarai ()