Žuvusioji buvo apsvaigusi, vairuotoja nežiūrėjo į kelią, o „Uber“ automobilis žinojo į ką važiuoja ir nieko nedarė: kas yra kalčiausias dėl mirtimi pasibaigusios avarijos?  (7)

Dar kovą bandymų metu gatve važiuojantis „Uber“ kompanijos autonominis visureigis „Volvo XC90“ partrenkė ir mirtinai sužalojo per kelią einančią moterį. Už vairo sėdėjusi Rafaela Vasquez griebė vairą ir ėmė stabdyti, bet nieko padaryti jau nebuvo įmanoma. Dabar tyrimas atskleidė, kad galbūt „Uber“ automobiliui tiesiog nepakako proto, bet kalti vis tiek yra žmonės.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Beje, Rafaela Vasquez vairuoti automobilį ėmėsi tik maždaug 1 sekundė iki susidūrimo, o stabdžius paspaudė 1 sekundė po susidūrimo. Per kelią einančią 49-erių Elaine Herzberg buvo galima pastebėti gerokai anksčiau, bet Vasquez nežiūrėjo, kur važiuoja itin patikimas ir pažangus autonominis „Volvo XC90“. Tiesą sakant, moterį pakankamai anksti, maždaug 6 sekundės iki susidūrimo, pastebėjo ir pats visureigis, tik jam visai nerūpėjo - jis matė pėsčiąją bet vis tiek nespaudė stabdžių.

„Uber“ inžinieriai patys išjungė avarinio stabdymo funkciją. Teoriškai automobilis galėjo sustoti pats pastebėjęs netikėtą kliūtį, tačiau, kaip jau supratote, tokia galimybė buvo tiesiog išjungta. Priežastis - buvo baiminamasi, kad autonominė sistema pradės kvailioti ir išvenginėti neegzistuojančias kliūtis. Todėl nenumatyti atvejai buvo patikėti vairuotojai.

Tai kas kaltas dėl šio įvykio? Na, visų pirma, vairuotoja Rafaela Vasquez, kuri visą laiką turėjo stebėti kelią. Tačiau ar jūs niekada nenuleidžiate akių nuo kelio? Tai itin sunku padaryti, kai automobilio net nereikia vairuoti. Be priekaištų riedantis bandomas autonominis automobilis užliūliavo vairuotoją ir leido jai atsipalaiduoti pačiu netinkamiausiu metu. Tikriausiai ji akis buvo nuleidusi ne kartą, tačiau paskutinis kartais, kai ji nežiūrėjo į kelią, baigėsi tragedija.

Avarijos vaizdo įrašas

Šiek tiek reikėtų kaltinti „Uber“, kad avarinio stabdymo sistema buvo išjungta siekiant užtikrinti bandymų sklandumą. Įprastas „Volvo XC90“ visureigis taip pat gali sustoti pastebėjęs netikėtą kliūtį, tačiau autonominis automobilis turėjo savo sistemą, kuri tiesiog buvo išjungta. Kitaip tariant, avarijos būtų pavykę išvengti, jei tai būtų buvęs paprastas tradicinis automobilis. Tai - stiprus smūgis autonominių automobilių ateičiai - „Uber“ jau nutraukė visus savo bandymus ir 300 vairuotojų liko be darbo. Bent jau kol kas.

Galiausiai, reikėtų akis nukreipti ir į patį automobilį. Jei jis pastebėjo pėsčiąją ir vis tiek nusprendė tęsti kelionę įprastu greičiu, jis bent jau galėjo perspėti vairuotoją. Tokia galimybė nebuvo numatyta - kompiuteris leido automobiliui važiuoti toliau.

Tai ir yra autonominių automobilių problema - jiems sunku prognozuoti neprognozuojamų žmonių veiksmus ir priimti sprendimus. Žuvusiosios Elaine Herzberg kraujyje rasta metamfetamino ir marihuanos pėdsakų, ji net nepažvelgė į automobilio pusę, kai žengė po jo ratais. Taigi, kalčiausia tikriausiai lieka ji, bet tragiškiausia šios istorijos dalis ir yra tai, kad automobilis žinojo į ką važiuoja ir nieko nedarė.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(31)
(4)
(27)

Komentarai (7)