Paviešintas rezonansinės „Uber“ autonominio automobilio avarijos vaizdo įrašas: aiškiai matosi, kaip įvyko avarija ir kas dėl to kaltas (Video)  (9)

Po plačiai nuskambėjusio tragiško eismo įvykio, per kurį pirmą kartą pasaulyje žuvo autonominio automobilio partrenktas žmogus, Tempės (JAV, Arizona) policija paviešino nelaimės vaizdo įrašą.

Dvi kameros užfiksavo ir vaizdą pro priekinį stiklą, ir tai, ką tuo metu veikė autonominio automobilio operatorė.

Šiame įraše matyti, kad dviratį vedusi 49 metų amžiaus pėsčioji Elaine Herzberg prieš automobilį išniro tarsi iš niekur.

Benamė moteris nedėvėjo nei atšvaitų, nei šviesą atspindinčios liemenės, o dviratį nusprendė persivesti ne per perėją ar ties visai greta buvusiais gatvės žibintais, o tiesiog skersai neapšviestą gatvę. Tačiau kita kamera atskleidė, kad autonominio „Uber“ operatorė, 44 metų amžiaus Rafaela Vasquez elgėsi ne mažiau neatsakingai.

Vaizdo įrašas iš automobilio vidaus atskleidžia, kad moteris didžiąją laiko dalį žiūrėjo ne į kelią, o į telefono ekraną ir tik retkarčiais pakeldavo akis. Iš įrašo matyti, kad ji paskutinę akimirką pamatė į kelią išėjusią pėsčiąją, bet nebespėjo sustabdyti.

Autonominio automobilio sistemos taip pat niekaip nesureagavo į pėsčiąją, tačiau „Uber“ bandomi automobiliai yra ne 5 (pilnos autonomijos), bet 3-4 lygio, todėl jiems ir reikalingi operatoriai, kurie sureaguotų iškilus tokiai nenumatytai situacijai.

Po šio įvykio „Uber“ sustabdė savo autonominių automobilių naudojimą, bandymus taip pat nutraukė ir „Toyota“. „Tai yra baisu. Dėl to turėtų būti keliama baudžiamoji byla“, – po įvykio „Guardian“ sakė žuvusiosios podukra Tina Marie Herzberg White.

Po nelaimės į viešumą iškilo ir tamsi R.Vasquez gyvenimo detalė - ji buvo nuteista už 2001-aisiais bandytą įvykdyti ginkluotą apiplėšimą savo darbdavio, „Blockbuster" vaizdo įrašų parduotuvėje.

Tuo metu ji buvo nuteista savo pirmuoju, Rafaelio vardu, bet vėliau pasikeitė lytį ir tapo moterimi. Atlikusi daugiau nei ketverių metų bausmę ji daugiau į policijos akiratį nebepateko.

Kol kas tyrėjai aiškinasi, kaip nelaimė galėjo įvykti. Nors pėsčioji ėjo ne per perėją, automobilio radarai vis tiek turėjo ją užfiksuoti. Kodėl pati pėsčioji nematė atvažiuojančio automobilio ir žengė tiesiai priešais jį, taip pat neaišku. Vietos prokurorai sprendžia, ar dėl šio įvykio bus pradėta baudžiamoji byla.

Tuo tarpu rinkos ekspertai įspėjo, kad šiuo metu keliuose susidariusi labai pavojinga padėtis, kuomet automobiliai turi vis daugiau pagalbinių technologijų, bet dar nėra visiškai autonomiški, o vairuotojai pernelyg atsipalaiduoja ir nebekreipia dėmesio į tai, kad technologijos neišbaigtos.

Vairuojant labai svarbu neatsipalaiduoti ir pernelyg nepasikliauti vairavimo pagalbomis - jos gali padėti, tačiau kol kas negali visiškai pakeisti vairuotojo.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(22)
(2)
(20)

Komentarai (9)