Lietuvoje telefonų remontas keisis iš pagrindų - dėl naujo įstatymo teks mokėti papildomai arba su duomenimis galite atsisveikinti  ()

Sugriežtinti asmens duomenų saugumo reikalavimai ir tai apibrėžiantis naujasis ES Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) iš pagrindų keičia telefonų remonto įmonių ir jų klientų santykius.

Kad būtų išvengta nesusipratimų ir nusivylimo dėl prarastų duomenų, būtina suvokti pagrindinį pokytį: remonto bendrovė nėra įsipareigojusi saugoti Jūsų duomenų, esančių telefone. Priešingai – įmonė privalo užtikrinti, kad būtų užkirstos bet kokios taisomame įrenginyje likusių duomenų nutekėjimo galimybės. O pagrindinis būdas užkirsti kelią duomenų nutekėjimo grėsmei – jų naikinimas.

Taip jau nutiko, kad BDAR gerokai padidino kiekvieno remonto bendrovės kliento atsakomybę – dabar jis pats atsakingas už savo duomenų išsaugojimą. Taigi, mes nebesirūpiname klientų duomenų išsaugojimu ir juos sunaikinsime, jei atiduotame remontui įrenginyje bus likę kažkokių asmeninių duomenų.

Maža to, mes privalome sunaikinti ir sunaikinsime visus duomenis, esančius papildomoje telefono laikmenoje, todėl nepamirškite išvalyti savo „microSD“ kortelės ar tiesiog ją išimkite, prieš atnešdami įrenginį mums.

Skamba žiauriai, tiesa? Tačiau tokios yra naujos žaidimo taisyklės ir mums belieka prie jų prisitaikyti, o Jums – jų nepamiršti.

Žinau, tai – sunku. Klientui daug paprasčiau, kai remonto įmonė pasirūpina viskuo, įskaitant ir duomenis, todėl jie tikisi, kad viskas liks kaip buvę.

Štai vienas MTTC klientas savo įrenginį pateikė garantiniam aptarnavimui. Kaip reikalaujama garantinio taisymo atveju, remontuoti atiduotas įrenginys buvo pakeistas kitu klientui duotu įrenginiu. Tuo tarpu remontuojamas įrenginys, kaip reikalaujama, buvo perduotas gamintojui. Kas nutiko? Gamintojas atliko visišką įrenginio gamyklinį atnaujinimą, paprastai tariant – visi duomenys dingo.

MTTC klientai apie šią procedūrą informuojami net kelis kartus. Kreipiantis į centrą, jau informaciniame stovelyje pranešama, kad bendrovė duomenų nesaugo, tai – kliento atsakomybė. Apie tai informuojama registracijos lape, taip pat žodžiu perspėja įrenginį priimantis darbuotojas. Dar daugiau – klientas pats pasirašo po šiomis taisyklėmis.

Šiuo atveju viskas vyko taip pat, įskaitant ir parašą po taisyklėmis, tačiau klientas griežtai pareikalavo prarastus duomenis atkurti. Neįmanoma.

Jei garantiniu atveju įrenginio remontuoti neapsimoka ir jis keičiamas kitu, senasis įrenginys keliauja gamintojui, kuris yra atsakingas už duomenų sunaikinimą. Duomenų nepersikėlus prieš remontą, galimybės sugrąžinti ištrintą informaciją nėra.

Kiek rimtai ir griežtai dabar žiūrima į duomenų saugumą, puikiai iliustruoja ir tie remonto atvejai, kuomet prireikia keisti telefono pagrindinę plokštę. Joje – telefono vidinė atmintis. Anksčiau, keičiant pagrindinę plokštę, būdavo įdedama nauja plokštė. Senoji plokštė keliaudavo į utilizavimo įmonę, taigi likdavo potenciali duomenų nutekėjimo rizika.

Be to, anksčiau, keičiant pagrindinę plokštę, jei vartotojas užsakydavo, duomenys būdavo perkopijuojami. Dabar nieko panašaus nevyksta. Keičiant pagrindinę plokštę, senoji turi būti fiziškai sunaikinta – kaitinama, suspaudžiama ir panašiai, tai daroma tam, kad neliktų jokių galimybių atstatyti duomenis iš ankstesnės pagrindinės plokštės. Visa tai dabar atlieka pats MTTC.

Paprastai tariant, mes nebelendame į įrenginių vidų: arba sunaikiname duomenis fiziškai (jei keičiama pagrindinė plokštė), arba atkuriame gamyklinius parametrus, jei atliekamas kitokio pobūdžio remontas.

Vartotojus tokios permainos gali net bauginti, ypač tuos, kurie iki šiol yra įsitikinę, kad remonto įmonė ne tik sutaisys įrenginį, bet ir rūpestingai perkels bei išsaugos duomenis, nes esą „taip priklauso“. Siekdamas sušvelninti šių pokyčių įtaką klientams, MTTC pradėjo teikti papildomą – itin aukšto saugumo asmeninių duomenų perkėlimo – paslaugą.

Tai su remontu nesusijusi atskira paslauga, kurią galima pasirinkti, registruojant įrenginį remontui. Darbuotojas, registruojantis įrenginį, kliento pageidavimu gali saugiai sujungti remontui atiduodamą įrenginį su USB laikmena, perkelti duomenis ir iki minimumo sumažinti bet kokią duomenų praradimo bei nutekėjimo riziką.

Perkeliant duomenis su MTTC turimu įrenginiu – specialia stotele – nėra reikalingas tarpinis jų kopijavimas į kompiuterį, o telefone esančių asmeninių duomenų kopija lieka tik kliento USB laikmenoje. Paprastai tariant, duomenys yra perpumpuojami tiesiai iš telefono į kliento USB laikmeną. Taip gali būti perkelti visi kliento telefone esantys duomenys, įskaitant kontaktus, nuotraukas, vaizdo įrašus bei kitą informaciją. Atlikus telefono remontą stotelė leidžia per kelias minutes perpumpuoti duomenis iš kliento USB atgal į telefoną. Norėčiau pabrėžti, kad duomenų perkėlimas registracijos metu, salone priimant įrenginį, galimas tik tada, jei įrenginys įsijungia (veikia ekranas).

Vis dėlto pagrindinė žinia vartotojams – tai, kad naujieji BDAR reikalavimai įpareigoja pačius vartotojus pasirūpinti savo duomenų saugumu, o remonto įmonės duomenų saugojimo paslaugos neteikia. Suvokus šį esminį principą, nesusipratimų remontuojant įrenginius nebeturėtų kilti.

MTTC remonto departamento vadovas Andrius Mieželis

Aut. teisės: 15min.lt
Autoriai: Andrius Mieželis

(16)
(4)
(12)

Komentarai ()