Lietuvoje automobiliams iki 1000 eurų – tik vienas likimas: „jie veikia kaip sanitarai – išvalo mūsų technikos parką“  ()

„Jeigu lietuvis parduoda automobilį, kurio vertė siekia 1000 eurų, nebus kito tautiečio, kuris norėtų tokį nupirkti. O ukrainiečiams tokia kaina – pati ta“, – apie dabartinę situaciją kalbėjo Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Anot pašnekovo, viena iš priežasčių, kodėl Ukrainos prekybininkai taip elgiasi – nuolatiniai šios šalies valdžios atstovų grasinimai padaryti taip, kad į šalį būtų neįmanoma įvežti mašinų su lietuviškais numeriais. Tokiu atveju įsigyti brangūs automobiliai verslininkams taptų dideliais nuostoliais. Pirkdami pigesnius jie taip bando sumažinti riziką.

Naujesni – per brangūs

V. Naujanis juokavo, kad kone kiekvieną savaitę išgirsta naują gandą apie tai, kad Ukrainos valdžia rado būdą, kaip uždrausti į šalį įvežti automobilius su lietuviškais numeriais.

„Tačiau pastaruosius trejus metus situacija nesikeičia – ukrainiečiai daugiausiai įsiveža mašinas su lietuviškais numeriais“, – komentavo pašnekovas.

Anot jo, pasitaiko pavienių atvejų, kai pagal užsakymus automobiliai į Ukrainą įvežami visiškai legaliai. Tuomet muitinėje sutvarkomi visi dokumentai, o transporto priemonę galima registruoti.

V. Naujanio teigimu, automobiliams, kurie pagaminti 2011 metais ar vėliau ir atitinka „Euro 5“ išmetamųjų dujų emisijos standartą, muito mokesčiai Ukrainoje nėra dideli ir įvežant nesudaro didelės dalies kainos. Tačiau, anot jo, daugumai šio šalies pirkėjų tokios apynaujės mašinos yra tiesiog per brangios.

Perka tarsi dviračius

Pašnekovas pastebėjo, kad ukrainiečių pirkimo įpročiai Lietuvai yra naudingi. Jie ieško kuo pigesnių automobilių ir paima tokius, kuriais mūsų tautiečiai jau nesidomi.

Ukrainiečiai visiškai nekreipia dėmesio į tai, kad mašina jau buvo eksploatuota mūsų šalyje. Anot V. Naujanio, jiems svarbiausia – kad kartu su lietuviška registracija būtų ir galiojanti techninė apžiūra.

„Randa ir automobilių po 1000 eurų ir perka juos lyg dviračius. Jie veikia kaip sanitarai – išvalo mūsų technikos parką“, – kalbėjo direktorius.

Jis pažymėjo, kad senam automobiliui, kurio vertė siekia 1000–1500 eurų, rasti pirkėją tarp pačių lietuvių būtų labai sudėtinga. O ukrainiečiui – tai puikus variantas.

„Toks senas automobilis, atrodo, jau visiškai suvažinėtas, bet išsigabena juos į Ukrainą ir toliau naudoja“, – stebėjosi pašnekovas.

Iškreipia statistiką

V. Naujanis priminė, kad ukrainiečių nupirkti automobiliai registruojami lietuviškų įmonių vardu. Pagal „Regitros“ duomenis, oficialiai tokių transporto priemonių statusas nesikeičia, tačiau realybėje jos palieka šalį.

„Žiūrint į statistiką mūsų technikos parkas dėl to atrodo prasčiau, tačiau gatvėje labai senų automobilių juk beveik nematome“, – sakė jis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Saulius Rinkevičius
(19)
(3)
(16)

Komentarai ()