Nuo 10-2 prie 9-3: kodėl vairavimo instruktoriai pakeitė vieną pagrindinių rekomendacijų?  (12)

Labai svarbu, kad vairuotojas automobilyje jaustųsi patogiai. Tai padeda susikoncentruoti į kelią ir pagrindinę užduotį - saugų vairavimą. Bet ar prisimenate, kurioje pozicijoje ant vairo turėtumėte laikyti savo rankas? Ar žinojote, kad ilgą laiką šios instrukcijos buvo visiškai kitokios? Gamintojai dabar ir patys stengiasi, kad pirštų nekištumėte ten, kur nereikia.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ar galėtumėte greitai pasakyti, kuriose pozicijose ant vairo turėtų būti jūsų rankos? Tikriausiai ne vienas iš jūsų pasakys, kad, jei vairo apskritimą įsivaizduotume kaip laikrodžio ciferblatą, vairuotojo rankos turėtų būti ties 9 ir 3 valandų padalomis. Tai yra, rankos turėtų būti abejose vairo pusėse tiesiai ties viduriu, tačiau ilgą laiką JAV ir kitose šalyse jauni vairuotojai buvo mokomi rankas laikyti ties 10 ir 2 valandų padalomis. Kodėl?

Saugaus vairavimo instruktoriai manė, kad laikydami rankas šiek tiek aukščiau vairo centro vairuotojai galės greičiau atlikti staigius manevrus, jei jų prireiktų. Tai yra, taip bus galima greičiau sureaguoti į netikėtas kliūtis. Aukščiau laikomos rankos taip pat leido šiek tiek žemiau laikyti vairą - tais laikais, kai vairai buvo labai didelis, tai buvo galimybė pagerinti matomumą. Tačiau dabar vairuotojai griežtai perspėjami rankas laikyti tik ties 9 ir 3 valandų padalomis.

Praktiškai visi automobiliai  šių dienų gatvėse turi oro pagalves vairo centre. Įvykus eismo įvykiui jos išsiskleidžia su didele jėga ir gali lengvai sulaužyti ne vietoje laikomas rankas. Teigiama, kad jei rankas vairuotojas laikys padėtas ant pačios pagalvės (taip kai kurie mėgsta vairuoti greitkeliuose), viskas gali baigtis ir amputacija. Dar blogiau - staiga atgal pagalvės švystelėtos rankos gali sužeisti ir galvą ar net kitus keleivius, todėl rankos visada turėtų būti laikomos ten, kur joms ir vieta - ties 9 ir 3 valandų padalomis. Kartais ši pozicija yra vadinama „vakarai-rytai“ jei įsivaizduotume kompasą, o ne laikrodį.

Beje, dar daugiau vairuotojų netinkamoje padėtyje laiko nykščius. Dažnai jais apkabinamas vairo žiedas, nykščius paliekant vidinėje vairo pusėje. Tai taip pat nėra saugu - eismo įvykio metu automobilio keleiviai yra stipriai metami į priekį ir nykščiai gali būti tiesiog sulaužyti. Ne vienas automobilių gamintojas dabar į tai atkreipia dėmesį ir pačiame vairo centre montuoja plačius stipinus, kad nykščiais vairo apkabinti būtų tiesiog neįmanoma. Kartu tai yra gera vieta sumontuoti keletą mygtukų.

Įdomu ir tai, kad visa tai nėra naujiena - lenktyninių automobilių vairuotojai tai žino seniai. Jie visada rankas laikė ties 9 ir 3 valandų padalomis, vengė nykščių vairo centre ir niekada nekryžiavo rankų. Juk lenktynėse efektyvus, saugus vairavimas ir sėkmė yra labai tampriai susiję.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(14)
(7)
(7)

Komentarai (12)