Šie vilkikai visiškai kitokie nei įprasti: atrodo labai keistai, turi didelį galinį stiklą, o komforto labai mažai - kur ir kada jie naudojami ir kodėl yra tokie specifiški? (Video)  ()

Jūs žinote, kas per sunkvežimis yra vilkikas – tai mašina, specialiai skirta puspriekabėms tempti. Vilkikus dažnai sutinkame greitkeliuose – gabendami krovinius jie kerta visą žemyną. Tačiau ne visi vilkikai važinėja keliai – kai kurie dirba logistikos bazėse, uostuose ar gamyklų teritorijose. Kuo terminalų vilkikai iš tiesų skiriasi nuo įprastų? Kodėl jie taip keistai atrodo?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Iš tiesų, apie terminalų vilkikus ateityje tikriausiai išgirsite vis dažniau – tikėtina, kad būtent jie pirmieji taps visiškai autonomiškais. Štai Volvo jau pristatė vilkiką Vera, kuris bent jau iš pradžių bus būtent terminalų vilkikas – darbuosis uždarose uostų, logistikos centrų bei gamyklų teritorijose. Tačiau šiuo metu dauguma terminalų vilkikų tebeturi kabinas ir vairuotojus.

Terminalų vilkikai įprastai į kelius nevažinėja. Iš esmės jie dirba panašų darbą kaip manevriniai lokomotyvai – perskirsto puspriekabes su ir be krovinio logistikos bazėse. Kadangi jie dirba mažose uždarose teritorijose, jie ir patys yra visai nedideli. Tiesa, pats terminalų vilkikų terminas yra gana platus – panašiai atrodo ir pramoniniuose objektuose, oro uostuose ir net dideliuose automobilių ir sunkvežimių laivuose dirbantys vilkikai. Šiame straipsnyje į detales nesileisime, bet iš esmės skirtumai tarp visų šių mašinų ir greitkelių vilkikų yra vienodi.

Terminalo vilkiko kabinoje – tik viena vieta vairuotojui, o ji pati yra labai siaura. Kartais mažytė kabina palieka vietos vairuotojui nueiti iki puspriekabės nenulipant žemyn. Taip jis gali prijungti laidus bei pneumatines linijas ir labai greitai sugrįžti prie vairo. Tuo pačiu, kabina yra montuojama šalia variklio, o ne virš jo, todėl yra šiek tiek žemiau – į ją įlipti galima greičiau. Tačiau toks dizaino sprendimas motyvuojamas ir tuo, kad didelės kabinos tiesiog nereikia – niekas terminalų sunkvežimiuose nemiega ir nesiveža asmeninių daiktų, o ir stiprių saugumą užtikrinančių konstrukcijų jiems nereikia (nors jie dažnai turi didelius ir kėbulą juosiančius bamperius). Dėl tos pačios priežasties ir komforto sistemos ten daug dėmesio nėra skiriama.

Kitas neįprastas terminalų vilkikų dizaino bruožas – gale esantis langas. Kadangi jie dažnai manevruoja per siaurus tarpus, geras matomumas yra labai svarbus. Šiuo atveju galinis langas padeda greičiau ir tiksliau privažiuoti prie puspriekabės. Kai kuriuose modeliuose vairuotojo sėdynė taip pat sukiojasi 180 laipsnių kampu, kad šis galėtų greitai ir patogiai pasižiūrėti atgal. Įdomu ir tai, kad daugelis terminalų vilkikų turi hidraulinius balno (puspriekabės tvirtinimo mechanizmo) pakėlimo mechanizmus, kurie gali pakelti iki 30 tonų svorį. Tai reiškia, kad prisikabinęs prie puspriekabės vilkikas gali ją šiek tiek pakelti, kad ji iš vienos vietos į kitą galėtų būti perkelta su ištiestomis stovėjimo kojomis. Įprasti vilkikai to padaryti negali.

Žinoma, terminalų vilkikai nėra tokie greiti kaip įprasti. Įprastai jie naudoja mažesnius dyzelinius variklius, išvystančius apie 220-250 AG (daugiau nei dvigubai mažiau galios nei įprastuose vilkikuose). Jie per automatines pavarų dėžes suka galinius ratus.  Itin retais atvejais tokie sunkvežimiai turi ir 400 ag variklius, bet jie nėra vadinami terminalų sunkvežimiais, nes jie atlieka kitokias užduotis ir dažnai dirba metalo perdirbimo pramonėje. Patys mažiausi tokio tipo vilkikai išvysto apie 150-180 AG, bet ir jie dažnai dirba mažose įmonėse ir yra vadinami kiemo vilkikais. Tuo tarpu ir terminalų sunkvežimiai savo galia nesiskundžia ir kai reikia vienu metu veža du vienas ant kito sukrautus konteinerius.

Nors ir šioje srityje vis dar dominuoja dyzeliniai varikliai, šiais laikais vis daugiau terminalų sunkvežimių yra elektriniai. Maksimalus terminalų vilkikų greitis dažniausiai ribojamas ties 20 arba 40 km/h riba. Tuo tarpu itin trumpa ratų bazė šioms mašinoms suteikia puikų manevringumą.

Taigi, terminalų vilkikai yra visai kitokie sunkvežimiai. Jie dirba trumpose distancijose ir neišvažiuoja į kelius, todėl yra ne tokie galingi ir greiti kaip įprasti. Įdomu ir tai, kad šiame rinkos segmente dominuoja visai kitos markės – Scania, Mercedes-Benz, Renault, Volvo ir kitų gerai žinomų vardų čia nerasite. Populiariausius terminalų vilkikus gamina Terberg, Autocar, Capacity Truck, Hoist Liftruck, Tico, Kalmar Ottawa ir gausybė kitų kompanijų. Kadangi šios mašinos yra paprastesnės už įprastus greitkelių vilkikus, jos yra ir žymiai pigesnės.

 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Nodum.lt
Nodum.lt
(13)
(2)
(11)

Komentarai ()