Tai visai ne senovinė, o moderni ir dažnai naudojama technika: kam iš tikro skirtas šis keistas buldozeris su plieniniais dantytais ratais? (Video)  ()

Pasaulyje – daug įdomios technikos. Jau vien skirtingo tipo buldozerių yra labai daug. Štai šis buldozeris nuotraukoje turi plieninius dantytus ratus. Bet ar galėtumėte pasakyti, kam jis skirtas? Net jei žinote atsakymą, kviečiame paskaityti apie šių mašinų darbą ir technines savybes.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tai – grunto tankintuvas. Iš esmės tai yra modifikuota ratinio krautuvo versija, skirta gruntui suspausti. Tokios mašinos iš esmės atlieka panašų darbą kaip ir savaeigiai volai. Tačiau dantyti ratai giliau prasiskverbia į gruntą, jį smulkina ir suspaudžia. Paliekamas paviršius, savaime aišku, nėra lygus, tačiau jis yra pakankamai gerai stabilizuotas tolesniems darbams (pavyzdžiui, volavimui ar skaldos pylimui).

Tokie grunto tankintuvai būna kelių tipų. Kai kurie yra mažesni, turi vieną dantytą volą ir vairuojamus ratus. Kiti yra didesni – turi tik didelius plieninius dantytus ratus. Voliniai grunto tankintuvai gali būti ir visai milžiniški, turėti du didelius volus ir net du variklius, kaip šis:

Grunto tankintuvai su dantytais volais arba ratais naudojami statybų ar kelio tiesimo pradžioje. Jie veikia pakankamai paprastai – tiesiog rieda per gruntą, o volai savo dantimis jį smulkina ir suspaudžia. Tie dideli dantys – tai įvairių formų atsikišimai, kurie sumažina rato ar volo paviršiaus plotą taip padidindami spaudimą į gruntą. Kai kurios didesnės mašinos turi vibruojančius volus, kurie veikia dar efektyviau. Tokio grunto tankintuvo priekyje beveik visada yra verstuvas, skirtas grunto paviršiaus išlyginimui. Po jo į vietą dažnai atvažiuoja lygus volas, kuris išlygina grunto paviršių. Egzistuoja ir kur kas mažesnių grunto tankintuvų, kurie yra valdomi nuotoliniu būdu ir važinėja tranšėjomis.

Žinoma, tikriausiai pagalvojote ir apie kiek kitokį darbą dirbančią techniką – atliekų tankintuvus. Jie dirba sąvartynuose ir važinėja po šiukšlių kalnus, juos po truputį suspausdami. Jų užduotis – tolygus atvežtų atliekų paskirstymas ir suslėgimas. Kuo labiau suspaudžiamos šiukšlės – tuo geriau. Taip sąvartynas gali tarnauti ilgiau, sumažėja nuošliaužų, įgriuvų ir net sprogimų tikimybė.

Kad geriau įsivaizduotumėte tokių grunto tankintuvų techninę pusę, pažvelkime į vieną pavyzdį. Caterpillar 825K yra modernus volinis grunto tankintuvas su keturiais plieniniais dantytais ratais. Ši įspūdinga mašina sveria 35,5 tonas ir yra daugiau nei 8,5 metrų ilgio. Kiekvienas plieninis ratas turi po 65 dantis ir sveria po 7,33 tonas.

Caterpillar 825K į priekį varo 15,2 litrų dyzelinis variklis, išvystantis 324 kW galią ir didesnį nei 2000 Nm sukimo momentą. Tačiau, savaime aišku, kad 825K nėra labai greita mašina – maksimalus jos greitis siekia 19,7 km/h. Įdomu tai, kad maksimalų savo greitį šis grunto tankintuvas pasiekia važiuodamas atbulas – maksimalus greitis važiuojant pirmyn siekia 17,2 km/h. Kita vertus, trys bėgiai yra skirti važiuoti į priekį ir trys – atgal, todėl panašaus maksimalaus greičio ir reikėtų tikėtis.

Grunto tankintuvai yra plačiai naudojamos mašinos. Kartu jos yra labai svarbios ir efektyvios. Kiti grunto tankinimo būdai, kaip, pavyzdžiui, dinaminis tankinimas naudojant kraną su svarmeniu, pasiekia didesnį gylį, bet yra kur kas lėtesni.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Nodum.lt
Nodum.lt
(10)
(1)
(9)

Komentarai ()