Lietuvos ekonomistas suskaičiavo: už seną automobilį lietuviai sumoka daugiau nei estai už naują

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

GNU 2019-03-02 21:36
Man labai įdomu koks ten naujas auto už 570eur/metam! Perku iš karto.
vardasas 2019-03-02 22:10
turiu auto 18m senumo, gal reiketu padiskutuoti su tokiais kaip as ir su nauju auto savininkais.
apvalus 2019-03-02 22:15
... Kaip manai, kodel? Nes antikorozinis prastas?.. Nebesvaik, plikas dazais padengtas metalas per metus nesurudytu. Priezastis paprasta - buvo luptas. Galiniu sparnu nepakeisi, reikia virint, o jei virini - perkaitini. Uzburtas ratas.
shift 2019-03-02 22:58
Aš anksčiau irgi buvau 100 proc. už naudotą auto. Toks variantas be abejo pigiausias. Bet... Ne viskas tik juoda ir balta. Logikos pirkti naują auto matau tik tuo atveju jei žmogus į rankas uždirba 2k Eurų, ir skirti 200 Eur. lizingui per mėnesį jam problemų nesudaro. Kitas, kur kas realesnis variantas, kai turi savo asmeninį verslą ir siekdamas susimažinti mokesčius, mašinos lizinga įtrauki į sąnaudas. Tuomet koks skirtumas ar tuos 2-3 tūkst. Eur/metams atiduoti valstybei per mokesčius, ar už juos pasiimti mašiną ir važinėti turint garantiją? Paprastam, samdomą darbą dirbančiam žmogui, pirkti mašiną iš lietuviškos vidutinės algos vis dar per brangu. Šiaip, esu girdėjęs tokią ekonomistų rekomendaciją, kad nenorint savęs perdaug nuskriausti mašinos pirkimui optimalu skirti 4-5 atlyginimų dydžio sumą.
vytautas50 2019-03-02 23:21
FtBall 2019-03-03 00:13
Keli pastebėjimai: Kuro sąnaudos yra milžiniškos, lyginant su WLTP. Toyota Corolla asmeninis šiuo metu 7.754l/100km, per ~22k km. Vasarą stengiausi netgi ekonomiškai važinėt - įmanoma sutilpt į 6l, bet baaaisiai nuobodu.
vytautas50 2019-03-03 00:28
1hitkillhack 2019-03-03 00:49
Prašau: Ir net ne 10 metų senumo, o 15. https://www.euroncap.com/en/ratings-rew ... xc60/15778 ir https://www.euroncap.com/en/results/fiat/punto/29849 Ir taip, žinau, kad vertinimai griežtėja. Bet spėk iš kurios auto liktų metalo laužas? Net jeigu paimtum kompaktinės klasės auto su 5 žvaigždėm jis niekada nebus toks saugus avarijos atveju kaip kaip tarkim mano imtas volvo SUV.
Nerkus 2019-03-03 08:12
Manau reikia lyginti naują ir apynaujį automobilį, o ne naują ir 10 m senumo. Nes jei perki 10 metų senumo, tai turbūt apie naują negalvoji (bent jau aš taip manau). O jei nori pirkti naują, tai dar pagalvoji apie apynaujį (mano variantas). Kadangi praėjau daug salonu ieškodamas naujo automobilio, tai galiu pateikti preliminarius paskaičiavimus išlaidas automobiliui su 5 metų lizingu su likutine verte. Skaičiuokim, kad auto kainuoja 18000e ir likutinė vertė 30% po 5 metų - 12000e. Vadinasi 12000/5=2400e/metus (sakykim akcija ir įnešti pradinio įnašo nereikia) Lizingo palūkanos apie 2 proc sakykim 200e/metus - jau 2600e/metus Kasko manau apie 350 (perkant lizingu kasko sąlygos pakankamai geros) - jau 2950 e/per metus Techninis aptarnavimas. Daugumos žiūrėtų auto yra apie 1000e per 5 metus su sąlyga, jei per metus važiuosi ne daugiau kiek yra pagal techninio aptarnavimo reikalavimus tai nuo 15 iki 20 000 km. Vadinasi dar per metus 200e. Jau 3150e per metus. Ir viso išeina, kad per 5 metus sumokėsi 3150*5= 15750e arba 262e/mėn Tai reiškia, kad per 5 metus sumokama tokia suma ir automobilis tiesiog grąžinamas į saloną. Na aišku galima gal parduoti iki lizingo pabaigos ir ta galutinę sumą kažkiek sumažinti. O jei neskaičiuojant auto kainos ir lizingo palūkanų (sakykime, kad sumokama iškart kaip tai dažniausiai daroma perkant ne nauja automobilį), tai butų 43e per mėnesį. Jei imti naudota apynaujį. Pats pirkau 3 metų senumo. Taip pat ji dar 3 metus draudžiau kasko. Važinėju jau virš 10 metų ir vidutinės išlaidos per mėnesį gaunasi 74e (VISOS auto išlaidos išskyrus kurą). Beveik identiška mėnesio suma gaunasi jei perskaičiuoju išlaidas 5 metų laikotarpiui. Išvada perkant naują automobilį yra sumokama 43e /mėn arba 516e/metus (be ploviklos, langų plovimo sklysčio išlaidų) Perkant apynaujį automobilį yra sumokama 74e /men arba 888e per metus (su plovykla ir langų plovimo skysčiu) P.s. Perkant naują automobilį nėra įtrauka žieminių pagangų kaina, o savo skaičiavimuose padangų kaina įtraukiau. Vadinasi dar kažkiek naujas pabrangsta. P.p.s. Dar nežinau ar atliekant naujo automobilio techninį aptarnavimą servise prie to 200e vidutinio aptarnavimo mokesčio nereikia pridėti tepalo, tepalo filtro ir dar kitu skysčių kainos, o tuos 200e kainuoja tik pats techninis aptarnavimas. Ir dar: po 5 metų tu naujo pirkto automobilio nebeturi, o nusipirkus naudotą - tau automobilis lieka ir jis vistiek turi kažkokią vertę. Edit: Pats nusprendžiau, kad imsiu automobilį iš JAV. Ir, už mažesnę nei 5 metų naujo automobilio įmoką, aš turėsiu 2-3 metų senumo prabangesnį automobilį ir su didesne likutine verte.
HDi 2019-03-03 10:12
Cilivinis draudimas tai man asmeniškai yra kažkokia mistika, turėjau mitsubishi lancer su 103kW greičio varikliu, dabar persėdau į 6 metais naujesnę stotelių daužytojų markę su 180kW, ir civilinis gavosi net keliais eurais pigesnis nei lanceriui, nors nepasikeitė nei gyvenamoji vieta, nei kažkokių baudų prisirinkau ar avarijų turėjau ir net apsidraudimo laikas skyrėsi tik keliais mėnesiai tais pačiais metais, bet kažkokių draudimo kainų pakeitimų bent oficialiai iškomunikuotų nebuvo, abi registruotos ant manęs be jokių ten tėvų ar bankų.
- 2019-03-03 12:14
Fantastiška, kai nieks nesugeba perskaityti VISO ekonomisto pranešimo, ir neatkreipia dėmesio į jo paties pastabą apie jo skaičiavimus. Nuo pat pirmo o ne automobiliui? Pagal visokius šaltinius, lietuviai turi daugiau automobilių vienam gyventojui negu estai, ir tas lemia ir didžiąja dalimi paaiškina tą 30% skirtumą lietuvių nenaudai - turėdamas du kledarus, draudimams, taisymui, kurui gali išleisti daugiau, nei kitas, turintis naują automobilį. Toliau, ko nedaskaitėte - statistika vienam gyventojui - ir jums toliau pavyzdys - jei turi 1000 gyventojų ir jie nuperka vieną automobilį už 10 000 €, tai vienam gyventojui teks tik 10 €. Bet jie turės tik vieną naują automobilį. O jei tas pats miestelis nusipirks 20 automobilių po 1000 €, tai vienam gyventojui teks 20€ išlaidų, statistiškai. Bet jie turės ne vieną naują, bet 20 senų automobilių. Tai paaiškina ekonomisto atradimus, ir jie yra logiški, o jūsų sugebėjimai pasidomėti, kaip ką skaičiavo - nuliniai. O dabar pasiimate du automobilius ir bandot skaičiuoti, ar tikrai naujas automobilis pigiau nei senas. Nu ne, senas beveik visada bus pigiau absoliučiais skaičiais, ir brangiau santykiniais skaičiais. Ir tai yra logiška - automobiliui už 2000€ pakeitus starterį ir išleidus tam 150€, remonto išlaidos sudarys 7,5 % automobilio vertės. Dešimt tokių remontų, ir toks senas automobilis suvalgys 75% savo kainos vien ant remontų. Parodykit man naują automobilį, kuriam išleistumėte per dešimt apsilankymų servise bent 20 % jo pradinės kainos? Santykinai gaunasi, jog senas yra brangiau, nes jam išlaikyti reikia dvigubos sumos, nei jis kainavo. O bet tačiau, jis tekainuos jums mizerį, lyginant su nauju automobiliu. Visada žiūrėkite, kaip skaičiavo, ką skaičiavo ir su kuo lygino. O tai dabar lyginate bybį su bananu ir stebitės.
FtBall 2019-03-03 12:22
atperka už 14k€.
1hitkillhack 2019-03-03 12:36
Net jeigu jis skaičiavo santykiniais skaičiais (abejoju)... šiuo atveju jo santykinius skaičiavimus ir realius skaičius galima prilyginti "b*biui" ir bananui. Tie jo santykiniai skaičiai neparodo visiškai nieko, nes Lietuva yra tranzitinė "pieriekūpinė" šalis.
- 2019-03-03 12:51
Tranzitas neįeina, nes tranzitiniai automobiliai statistikoje greitai eliminuojasi - užtenka paimti tik LT registruotus automobilius su LT numeriais.
bahuriux 2019-03-03 13:12
Egzistuoja trys melo rūšys, melas, bjaurus melas ir statistika. Šitame straipsnyje, kaip ir tavo pateisinime būtent ir buvo panaudota trečia melo rūšis. Ir nuo to, kad buvo subtiliai pameluota, tas melas tiesa netampa, tiesiog šūdo malimas ir tiek, o tokių mes čia nemėgstam, nes mėgstam tiesą.
S.J 2019-03-03 13:24
Labai įdomi mintis. Kol naujas auto, tol kibiras. Kada kažkas padrožia gerai, kokius 5 metelius ar daugiau, įsuka kokius 300k-500k, o poto parduoda. O tada jau mašina nebe kibiras, tai jau tikras automobilis. Rimtai? Jei saviningas pirkdamas naują auto ant remonto išleido po 1000 kas met, tai po 10m, tos pačios masinos remontas stebuklingai atpinga ir mažiau gal ją reik remontuoti.
Pumper 2019-03-03 13:33
Nuo kada V70 kibiras?
S.J 2019-03-03 13:36
atliktas crash testas su toyota corola 1998 vs 2015 https://www.roadandtrack.com/car-cultur ... the-1990s/
1hitkillhack 2019-03-03 13:38
Kas čia per magija? Argumentas prieš argumentą? (B*bis pries bananą?) Net jeigu jis teisus su savo"santykiniu" argumentu, tai vistiek nepaneigia fakto, kad naujas auto iškart nuvertėja. Kas dėl tranzito, lietuvoje pilni turgūs su lietuviškais numeriais nes iš rytų chebra atvažiavus graibsto viską, kas su tech apžiūra ir LT numeriais.
apvalus 2019-03-03 13:41
Visu pirma, tarp tavo nurodytu modeliu amziaus skirtumas yra santykinai nedidelis, 9m. Toliau, paemei du krastutinumus. Istraukei pacia nesaugiausia kompaktini auto bei ja lygini su marke, kuri garseja saugumu. Ir tu tuo nori kazka irodyt?.. Lygink su Renault, Ford, Honda, Toyota kompaktiniais modeliais. Galu gale, atsizvelk i tai, kad pirkdamas naudota, tu neturi supratimo, kas jam galejo buti pries tai ir ar jis buvo tinkamai suremontuotas. Taip pat, naudotam, nuvaziavusiam bent 300k km itaka tures ir metalo nuovargis, ir korozija.