Kaip naikintuvai iš lėktuvnešio angaro patenka ant viršutinio denio? (Video)  ()

Dažnai internete galite pamatyti įspūdingas lėktuvnešių nuotraukas, kuriose matomas lėktuvais nusėtas viršutinis denis. Vaizdas išties neblogas, tačiau juk taip plaukioti po visą pasaulį būtų nepraktiška. Pakilęs vėjas galėtų išvartyti labai brangius lėktuvus ar pridaryti kitų bėdų, todėl naikintuvai laikomi vadinamajame angare. Tačiau kaip iš jo naikintuvai patenka ant viršutinio denio?

„Nimitz“ lėktuvnešių klasė yra pakankamai sena, tačiau šie laivai vis dar yra neprilygstami. Viename tokiame laive telpa 90 orlaivių. Ar galite įsivaizduoti aerodromą, kuriame stovi 90 kovai paruoštų naikintuvų? O dabar įsivaizduokite tą aerodromą ant vandens. „Nimitz“ klasės lėktuvnešio ilgis - 332,8 metrai, todėl šis laivas yra gerokai mažesnis už įprastą aerodromą. Lėktuvus tenka slėpti antrame denyje.

Antrasis denis nėra tiesiai po viršutiniu. Tarp jų dar yra katapultos mechanizmai, garo linijos, hidraulika stabdžiams ir pakeliamoms atramoms. Taigi, angaru vadinamas denis yra pakankamai žemai, bet vis tiek virš vandens linijos. Čia gerai pritvirtinti stovi lėktuvai, kartais laikomos kitos atsargos. „Nimitz“ angaras storomis plieninėmis sienomis yra padalintas į tris dalis - tokia konstrukcija turėtų padėti sumažinti potencialią gaisro žalą.

„Nimitz“ turi keturis didelius liftus. Tai - atviros mobilios platformos, kurios veikia panašiai kaip liftas jūsų name - tiesiog juda vertikalioje plokštumoje. Priklausomai nuo lėktuvo tipo, ant vieno lifto vienu metu gali tilpti ir du orlaiviai. Angare jūreiviai juos atsargiai nustumia ant lifto ir juos pritvirtina. Tuomet duodamas signalas ir liftas labai greitai pakyla aukštyn.

Tokie keltuvai yra gana paprasti, bet veikia puikiai ir nereikalauja daug priežiūros. Platforma iš pradžių yra sulėtinama, o tik tuomet sustabdoma, kad staigus stabdymas nepažeistų lėktuvo ar neišvartytų kartais tuo pačiu liftu į viršų besikeliančių žmonių. Tiesa, „Nimitz“ liftai turi trūkumą.

Keturių liftų „Nimitz“ dydžio lėktuvnešiui iš tiesų yra per daug, kad ir kaip keistai tai skambėtų. Liftų ir angaro išdėstymas turi trūkumų, todėl vykstant intensyvioms misijoms dažnai bent vienas iš liftų yra nenaudojamas - jis tiesiog tampa denio dalimi, ant kurios patogu statyti orlaivius. Tokie liftai yra per dideli, kad juos būtų galima panaudoti kam nors kitam. Naujesnės kartos „Gerald R. Ford“ klasės lėktuvnešiai jau turi tik tris orlaivių keltuvus ir geresnius papildomus liftus amunicijai, kroviniams ir sužeistųjų evakuacijai.

„Gerald R. Ford“ taip pat pagerintas amunicijos tiekimas į orlaivius. Dabar kovinių atsargų keliai nesusikerta su lėktuvų keliais, todėl pakrovimas turėtų vykti efektyviau. „Gerald R. Ford“ klasės lėktuvnešių liftai naudos elektromagnetinius linijinius variklius, o ne lynus, kaip „Nimitz“ atveju. Aišku, „Gerald R. Ford“ dar nėra visiškai paruoštas tarnybai, todėl apie visus šio laivo privalumus vis dar reikėtų kalbėti būsimuoju laiku. O štai „Nimitz“ klasės laivų liftais jau ne kartą džiaugėsi ir civiliai renginių lankytojai.

Tuo tarpu britų „HMS Queen Elizabeth“ turi tik du orlaivių liftus, kurie yra dešinėje pusėje, kur yra ir abu bokšteliai. Čia jiems geriausia vieta, nes čia iškelti lėktuvai netrukdo amunicijos ir atsargų keliams.

Aut. teisės: Technologijos.lt

(14)
(0)
(14)

Komentarai ()