LAKD įrengs dar 100 vidutinio greičio matuoklių, matuos net automagistralėje  (18)

Viešųjų pirkimų puslapyje Lietuvos automobilių kelių direkcija paskelbė, kad dar 50-tyje Lietuvos kelių ruožų įrengs vidutinio greičio (sektorinius) matuoklius. Jie turės veikti 24 val. 365 d. per metus ir būti atsparūs korozijai ir net žaibo išlydžiams.

Anksčiau jau skelbėme, kad vasario 11 d. Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) atjungė 10 metų veikusius 139 stacionarius matuoklius. Taip pat atsisakė mobilių matuoklių, paslėptų policijos „VW Caddy“.

Bus 260 vidutinio greičio ir 70 stacionarių greičio matuoklių

Juos keičia papildomi (prie dabar 25-iose zonose veikiančių) sektoriniai ir momentiniai matuokliai, kurie bus įsigyjami viešųjų pirkimų būdu.

Iki šiol Lietuvoje veikė 50 sektorinių matuoklių 25 atkarpose. Daugiausiai jų veikia apie Vilnių, Panevėžį, Prienus, Marijampolę.

Vidutinio greičio matuokliai BNS duomenimis šiemet per keturis mėnesius užfiksavo 37 tūkst. 193 Kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Iš viso, LAKD pateiktais duomenimis, šiemet ketinama įrengti 130 vidutinio greičio matuoklių ruožų (arba 260 vienetų). Taip pat planuojama įsigyti dar 70 momentinio greičio matuoklių.

LAKD vadovas Vitalijus Andrejevas 15min sakė, kad naujieji stacionarūs greičio matuokliai bus išmanesni, nei tie, kurių atsisakyta, kaip ekonomiškai neefektyvių. Jie galės atlikti iškart kelias funkcijas: matuoti greitį, eismo intensyvumą, patikrinti automobilio duomenis informacinėje bazėje (techninė apžiūra, vagystės ir pan.).

Reikalavimai vidutinio greičio matuokliams: kokybiškos nuotraukos ir nepertraukiamas darbas

Techniniuose pirkimų reikalavimuose nurodyta, kad naujieji vidutinio greičio matuokliai, turintys dvi kameras (numerių ir viso automobilio) turi veikti nuo -25 iki +50 laipsnių, kokybiškai fiksuoti vaizdą tamsoje. Taip pat turi veikti nepertraukiamai – 24 val. per parą bet kokiu oru.

Matuoklių konstrukcijų komponentai turi būti pagaminti iš medžiagų pilnai atsparių korozijai. Vaizdo kamera turi būti tvirtinama ne žemiau nei 6 m aukštyje nuo atramos pamato. Jeigu montuojama ant esamos Kelių direkcijos infrastruktūros ne žemiau nei 5 m aukštyje nuo atramos pamato.

Rangovas turi įrengti ne mažesnę nei trijų pakopų apsaugą nuo viršįtampių elektros įvade (įrangos spintoje) ir ne mažesnę nei dviejų pakopų apsaugą silpnų srovių grandinių kritiniuose mazguose.

Naujovė, kad nuo šiol sektoriniai greičio matuokliai veiks ir automagistralėje Vilnius-Ukmergė. Beje, kai kurie kontroliuojami ruožai bus net 20 km ilgio (kelyje Šiauliai-Palanga) arba 18 km (Vilnius-Panevėžys).

Žemiau pateikiame visą naujų sektorinių greičio matuoklių sąrašą (kelio numeris, nuo kurio kilometro, ruožo ilgis):

  • A9: Panevėžys-Šiauliai, nuo 6,8 iki 8,26 km (1,46 km),
  • A6: Kaunas-Zarasai-Daugpilis, nuo 28,43 iki 30,08 (1,65 km),
  • 130: Kaunas-Prienai-Alytus, nuo 23,55 iki 30 km (6,45 km),
  • A11: Šiauliai-Palanga, nuo 137,36 iki 141,5 km (4,14 km),
  • A16: Vilnius-Prienai-Marijampolė, nuo 18,42 iki 24,66 km (6,24 km),
  • 132: Alytus-Seirijai-Lazdijai, nuo 3,4 iki 11,48 km (8,08 km),
  • 166: Plungė-Vėžaičiai, nuo 5,7 iki 11,69 km (5,99 km),
  • 172: Raudondvaris-Giedraičiai-Molėtai, nuo 4,99 iki 12,04 km (7,05 km),
  • A6: Kaunas-Zarasai-Daugpilis, nuo 7 iki 10,05 km (3,05 km),
  • 213: Aleksandrija-Ginkūnai, nuo 0,15 iki 3,66 km (3,51 km),
  • A16: Vilnius-Prienai-Marijampolė, nuo 29,59 iki 36,65 km (7,06 km),
  • 158: Kelmė-Užventis, nuo 2,3 iki 14,26 km (11,960 km),
  • A18: Šiaulių aplinkkelis, nuo 10,2 iki 13,39 km (3,19 km),
  • A16: Vilnius-Prienai-Marijampolė, nuo 43,52 iki 55,14 km (11,62 km),
  • 229: Aristava-Kėdainiai-Cinkiškis, nuo 1 iki 4,6 km (3,6 km),
  • A15: Vilnius-Lyda, nuo 24,45 iki 27,48 km (3,03 km),
  • 188: Rumšiškės-Tadarava, nuo 6,59 iki 10,07 km (3,48 km),
  • 141: Kaunas-Jurbarkas-Šilutė-Klaipėda, nuo 216,9 iki 222,9 km (6 km),
  • A10: Panevėžys-Pasvalys-Ryga, nuo 9,57 iki 22,61 km (13,04 km),
  • A11: Šiauliai-Palanga, nuo 69,69 iki 89,240 km (19,55 km),
  • A11: Šiauliai-Palanga, nuo 97,67 iki 118,38 km (20,71 km),
  • A2: Vilnius-Panevėžys, nuo 11,77 iki 24,85 km (13,08),
  • A6: Kaunas-Zarasai-Daugpilis, nuo 14,83 iki 17,67 km (2,84 km),
  • 130: Kaunas-Prienai-Alytus, nuo 11,79 iki 20,06 km (8,27 km),
  • A2: Vilnius-Panevėžys, nuo 45,46 iki 64,07 km (18,61 km),
  • A2: Vilnius-Panevėžys, nuo 26,24 iki 44,55 km (18,31 km),
  • 141: Kaunas-Jurbarkas-Šilutė-Klaipėda, nuo 223,68 iki 228,56 km (4,88 km),
  • 196: Ariogala-Raseiniai-Kryžkalnis, nuo 40,39 iki 50,91 km (10,52 km),
  • A5: Kaunas-Marijampolė-Suvalkai, nuo 7,02 iki 15,22 km (8,2 km),
  • A9: Panevėžys-Šiauliai, nuo 61,73 iki 67,13 km (5,4 km),
  • 232: Vilijampolė-Žeimiai-Šėta, nuo 2,74 iki 8,42 km (5,68 km),
  • 134: Leipalingis-Lazdijai-Kalvarija, nuo 0,94 iki 10,31 km (9,37 km),
  • A15: Vilnius-Lyda, nuo 29,34 iki 34,42 km (5,08 km),
  • A10: Panevėžys-Pasvalys-Ryga, nuo 23,57 iki 33,13 km (9,56 km),
  • A13: Klaipėda-Liepoja, nuo 3,9 iki 9,66 km (5,76 km),
  • 128: Valkininkų g. st.-Daugai-Alytus, nuo 40,69 iki 43,84 km (3,15 km),
  • A18: Šiaulių aplinkkelis, nuo 1,03 iki 8,2 km (7,17 km),
  • A4: Vilnius-Varėna-Gardinas, nuo 24,58 iki 31,56 km (6,98 km),
  • 102: Vilnius-Švenčionys-Zarasai, nuo 17,38 iki 21,04 km (3,66 km),
  • 119: Molėtai-Anykščiai, nuo 1,36 iki 14,23 km (12,87 km),
  • A3: Vilnius-Minskas, nuo 9,1 iki 11,4 km (2,3 km),
  • A8: Panevėžys-Aristava-Sitkūnai, nuo 36,23 iki 45,49 km (9,26 km),
  • A13: Klaipėda-Liepoja, nuo 11,8 iki 18,62 km (6,82 km),
  • 164: Mažeikiai-Plungė-Tauragė, nuo 135,4 iki 139,15 km (3,75 km),
  • 220: Trakai-Rūdiškės-Pivašiūnai-Alytus, nuo 1,32 iki 13,33 km (12,01 km),
  • 101: Vilnius-Šumskas, nuo 25,02 iki 27,64 km (2,62 km),
  • 130: Kaunas-Prienai-Alytus, nuo 21,04 iki 23,19 km (2,15 km),
  • A14: Vilnius-Utena, nuo 11,72 iki 13,89 km (2,17 km),
  • A13: Klaipėda-Liepoja, nuo 0,73 iki 2,86 km (2,13 km),
  • 167: Smiltynė-Nida, nuo 18,98 iki 20,9 km (1,92 km).

Kaip nustatomi prioritetai: stacionarūs matuokliai

Žemiau pateikiame išsamų matuoklių vietų parinkimo ir įrengimo prioritetinį sąrašą. Pagal 2018 m. birželį patvirtintą metodiką, atsižvelgiant į specifinius kriterijus (vienas jų – reikšmė eismo saugumui), keliems kelio ruožams suteikiama maksimali 100 balų reikšmė. Kiti gavo mažiau (žr. lentelę).

Kiekvienas kriterijus įvertinamas tam tikra balų suma. Tarkime, jei kelio ruožas eina per linijinio plano gyvenvietę, jam skiriama 30 balų.

Jei gyvenvietė, per kurią eina valstybinės reikšmės kelias, yra išsidėsčiusi abipus kelio, tokiam kelio ruožui skiriama 10 balų, jei dominuojantis gyvenvietės užstatymas yra vienpusis, tačiau kitoje kelio pusėje yra 2–5 sodybos, tokiam kelio ruožui skiriami 5 balai.

Kai Vidutinis metinis paros eismo intensyvumas(VMPEI) yra 0–399 aut./parą, kelio ruožui suteikiami 2 balai, kai 400–2199 aut./parą – 5 balai, kai 2200–8999 aut./parą – 8 balai, kai 9000 ir daugiau aut./parą – 10 balų. Ir t.t.

LAKD pateiktame sąraše matome, kad 100 balų įvertinti kelio ruožai:

  • Kelio A12 Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas (151–157 km ties Taurage),
  • Kelio A9 Panevėžys–Šiauliai (53-60 km ties Radviliškiu),
  • Kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda (10-17 km ties Vilniumi).

Vidutinio greičio matuokliai: du ruožai itin aktualūs

100 balų vidutinių greičio matuoklių prioritetiniame sąraše vertinant eismo intensyvumą, eismo įvykių pasekmes ir kitus svarbius aspektus, sulaukė du ruožai:

  • Kelio A9 Panevėžys–Šiauliai (5-8 km ties Panevėžiu),
  • Kelio A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis (28-30 km. Jonavos raj.).

Lentelėje (paspaudę ant jos pasididinsite) nurodyta prioritetinė vidutinio greičio matuoklių įrengimo eilė:

Aut. teisės: 15min.lt

(6)
(6)
(0)

Komentarai (18)