„Tesla“ nori į „Model 3“ elektromobilius dėti kitokias baterijas – yra pliusų, bet ir akivaizdžių minusų  (1)

„Tesla“ pateikė Kinijos vyriausybei prašymą leisti pardavinėti naujos versijos „Model 3“ elektromobilius su pigesnėmis ličio geležies fosfato (LFP) baterijomis. Akivaizdu, jog tai atpigintų elektromobilius, bet šios baterijos turi ir minusų.

Iki šiol „Tesla“ ir taip susilaukė daug dėmesio, kadangi savo elektromobiliams naudoja ne pramonėje plačiai paplitusias NCM, bet NCA tipo baterijas.

Tiesa, NCA baterijos turi savų privalumų prieš NCM ir pagrindiniai jų yra aukštas energijos tankis bei ilgesnis tarnavimo laikas.

Plačiau apie baterijas ir jų skirtumus galite paskaityti čia.

Pasak Electrek, viešumoje buvo pasirodę pranešimų, kad „Tesla“ Kinijoje esančioje „Gigafactory“ gamykloje ketina elektromobilius gaminti su NCM baterijomis.

Čia verta pažymėti ir tą faktą, kad Kinijoje pagaminti elektromobiliai yra pirmieji, kurie nėra aprūpinti ilgamečio partnerio, „Panasonic“, baterijomis.

„Tesla“ sudarė sutartį su „LG Chem“ bei „CATL“ kompanijomis, kurios ir tiekia Kinijoje gaminamiems elektromobiliams reikalingas baterijas.

Ir kiek anksčiau šiais metais buvo skelbiama, kad „Tesla“ gali Kinijoje gaminamiems elektromobiliams pradėti naudoti „CATL“ gaminamas ličio geležies fosfato (LFP) baterijas. Jos Kinijoje yra labai populiarios ir dedamos į daugelį elektrinių transporto priemonių.

Dabar pasirodė informacija, kad „Tesla“ būtent to ir siekia. Ji oficialiai Kinijos valdžiai pateikė prašymą leisti pardavinėti „Model 3“ elektromobilius su LFP baterijomis.

O koks čia skirtumas? Kokie LFP baterijų pliusai ir minusai?

Remiantis pateiktu „Tesla“ prašymu, LFP baterijomis aprūpintų elektromobilių specifikacijos nesikeičia.

Vienas iš LFP baterijų pranašumų yra tas, kad joms nereikia kobalto. To paties reto, brangaus ir prieštaringai vertinamo mineralo.

„Tesla“ jau ir anksčiau kalbėjo apie laipsnišką kobalto atsisakymą naudojamose baterijose ir kompanija daro realius žingsnius. Štai ir jos plačiai elektromobiliuose naudojamoms NCA tipo baterijoms reikia kur kas mažiau kobalto, nei plačiai pramonėje paplitusioms NCM baterijoms.

Visgi, LFP turi ir akivaizdų trūkumą – mažesnį energijos tankį. Tačiau „CATL“ tvirtina, kad sugebėjo pagerinti LFP baterijų energijos tankio rodiklius ir baterijų ilgaamžiškumą.

Taip pat yra manoma, kad LFP baterijos yra saugesnės, nei kitos. Jos ne taip greitai užsidega, kaip kai kurios kitos ličio jonų pagrindo baterijos. Tad šiuo klausimu elektromobiliai tampa dar saugesni.

Aut. teisės: Technologijos.lt
Autoriai: Darius Verbickas

(32)
(3)
(29)

Komentarai (1)