„Shelby GT500“ - amerikietiškų raumenų ir laisvės etalonas: kaip ypatingai veržlus „Mustang“ nuolat tobulėjo ir niekuo nenusileido kitiems automobilių titanams  ()

„Ford“ koncerno pasididžiavimu galima vadinti bene geriausiai JAV automobilių pramonėje žinomą modelį, pavadintą laukinių arklių rūšimi – „Mustang“. Ir nors tai nebuvo patys greičiausi ar inovatyviausi modeliai už Atlanto, „Ford“ žavėjo savo raumenimis, kurių retose „Shelby GT500“ versijose buvo daugiau nei užtektinai.

Kaip rašoma autoplius.lt pranešime, „Shelby Mustang“ modeliai buvo gaminami nuo 1965-ųjų, o čili pipirais pagardinti karštieji „GT500“ debiutavo 2 metais vėliau. Tai buvo amerikietiškų raumenų ir laisvės etalonas: galingas GT klasės kupė su treniruotais bicepsais ir piktai riaumojančiu V8 motoru.

Džiugu, jog modernioje „Ford“ rinkodaroje liko vietos ambicingam „Shelby GT500“ projektui. Tačiau ankstyvieji modernūs modeliai kartu su galios injekcija priaugo ir šiek tiek viršsvorio. Automobilis buvo kritikuojamas dėl vangoko valdymo, tad inžinieriams teko pasukti galvą, kaip išspręsti atletines sportiškojo „Mustang“ galimybes ribojančią problemą ir priartėti prie tiksliau valdomų europietiškų GT klasės automobilių standartų.

2011 metais debiutavęs „Ford Mustang Shelby GT500“ pagaliau galėjo kandžiotis su europiečiais. Gamintojas atsisakė plieninio variklio bloko ir šią sunkią detalę pakeitė aliuminine. Vien toks sprendimas leido nurėžti 46 kilogramus anksčiau priaugusių „lašinių“.

5,0 litrų V8 jėgainę pakeitęs 5,4 litro agregatas gavo naują „Roots“ tipo mechaninį kompresorių su žymiai efektyvesne oro aušinimo sistema. Variklio galingumas išaugo iki 558 AG bei beveik 700Nm. Maksimalus sukimo momentas buvo pasiekiamas esant 4500 aps./min. – gamintojas siekė išsaugoti atmosferinio variklio charakterį ir su šia užduotimi susitvarkė pagirtinai. Dėl didelio darbinio tūrio net 80 proc. maksimalaus sukimo momento buvo pasiekiama esant vos 1750 aps./min.

Lyginant su 2007 – 2009 metais gamintais „GT500“ naujieji modeliai gavo žemesnę važiuoklę – priekinė pakaba buvo sužeminta 11 mm, o galinė – 8 mm. Automobilio dinaminės savybės pakito ne tik dėl padidėjusios galios, bet ir dėl trumpesnės perdavimo poros.

Iki 100 km/val. „Ford Mustang Shelby GT500“ pagreitėjo per beveik 4,2 sekundės, o ketvirčio mylios atkarpą (402 metrų distanciją) įveikė per 12,4 sekundės esant 188 km/val. greičiui. Tačiau „Ford“ pasididžiavimu tapo faktas, jog pagal sukibimo jėgą „Mustang“ pagaliau prilygo Jungtinių Amerikos Valstijų etalonui – „Corvette“ bei svarbiesiems tuo metu Europoje gamintiems bei JAV rinkoje gerbiamiems titanams – „BMW M3“, „Audi R8“, „Porsche 911 GT3“.

Lietuvoje parduodamas „Ford Mustang Shelby GT500“ vilioja ne tik demonstruojamais raumenimis, gyvate papuoštomis emblemomis, bet ir vairuotojo bei keleivio kūnus apkabinančiomis „Recaro“ sėdynėmis, mechanine 6 laipsnių pavarų dėže, „Brembo“ stabdžių sistema bei automobilių influenceriu vadinamo, žmogaus – legendos Caroll Shelby parašais.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(6)
(2)
(4)

Komentarai ()

Susijusios žymos: