Lietuvoje skelbiamas tarptautinis konkursas vėjo energetikai Baltijos jūroje: prasideda naujas milžiniškas energetikos projektas

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

immortallt 2020-11-21 16:37
Jei su dabartiniais 500 MW, kurių efektyvumas 25% pagamina 20% elektros poreikio, tai su 700 MW, kurių efektyvumas bus turbūt bent 45% pagaminti turėtų jau arti 50%. Tik 700 MW čia tik pradžia, kiek galima išplėtoti vėjo jūroje ekonominėje zonoje, kur niekam nemaišytų.
AAA000 2020-11-21 16:48
vel buhalteriskai vertini... TIKRASIS efektyvumas skaiciuojamas is esmes kiek sugebi parduot. ir uz kokia kaina. ir svarbiausia - RINKOS SALYGOMIS. o ne kiek imanoma technologiskai pagamint. taip kad nusipirkta monopoline padetis cia duoda aisku privaluma efektyvume - bet iskraipo iskart bet kokia statistika - kuria tu remiesi tu iskart gauni neteisingus duomenis. as kai domiuosi ir autonoiminem energetikos sistemos ta zinau daug puikiau uz tave, nes tu energetikoj visiskas megejas-profanas esi energetikoje pertekliaus rezervas yra butinas. ir didejant konkurencijai - jis irgi turi but didinamas - tik siektiek netiesiogine priklausomybe o tau cia svieciasi, kad reikia mazint - nes matai monopolinis gamintojas isgavo didesni psiaudo efektyvuma... kai realybej jis ten paklastojo greiciausiai kazka... ar pasleptasias sanaudas savo lesomis padenge, nes pelningumas didesnis apknisinet vartotojus nebaudziamam. ir realybej tavo propaguojama protekcija energetika supanciojo ir vartotoju galimybes akivaizdziai sumenkino. elektros trukumas aplamai yra pagrindinis rodiklis - kad visa sritis nesveika ekonomiskai...normali situacija kai pasiulos perteklius daugiau nei 50% laiko. tada jau galima kazka ribot. vietoj to remiamasi kazkokiais idiegtais dar nuo ruskiu laiku galingumais - kurie aplamai tinka tik i metalo lauza pjaustyt...
immortallt 2020-11-21 17:27
Nekišk savo knyslės ten, kur nieko nesupranti. Ką žinai apie elektros rinką? Kas vykdo šiuo metu Lietuvos vėjo jėgainių balansavimą? Kokia balansavimo kaina? Kas teikia balansavimo paslaugas? Kokia vėjo jėgainių elektros prognozės paklaida? Ar žinai kokį procentą vėjo jėgainių elektros nepagamina, t.y. stabdomos? Chui tu nieko nežinai, nes tik plakti liežuviu daug mėgsti, prielaidomis svaidaisi, ir dar kitus greitas buhalteriais vadinti, nors pačiam bent iki jų šviesmečiais. O aš dirbu su tais, kurie tas jėgaines ir stato, ir valdo, ir perka ištisus parkus. Remiamasi rusiškais pajėgumais... Nu nu, kuri iš rusų laikų termofikacinė dar veikia daugiau nei 5% laiko Lietuvoje? Kruonio HAE ir Kauno HE?
Benediktas 2020-11-21 18:02
Kur straipsnis apie Lietuvos energetika, ten visada komentaruose sutiksi AAA000
immortallt 2020-11-21 18:35
Sutiksi ir mane, bet sutikti, ir ką perskaitysi - skirtingi dalykai.
Benediktas 2020-11-21 18:43
Taip ir tave irgi sutiksiu, kaip ir AAA000 Dar Teslos, Teslos baterijų temas AAA000 labai mėgsta ir jei yra proga pamini savo mylimus konservatorius
AAA000 2020-11-21 19:55
taigi straipsnis apie konkursa, valstybes ateiciai - ir visiskai neissamus. kokios konkursines salygos projektuojamos dalyviams - kurie jau statys. kokiom dalim priklausys pajamos, kurias gaus is musu mokesciu moketoju. arba kiek tai itakos elektros kaina vartotojams. ar cia jau tipo uzdaras konkursas, ir tik kur gera kysi duoda prileidziami? nes uznesa i tai... aiskina jis cia kazka apie balansavima cia buhalteriu parametras, tokiu pjuviu pateikt klausima, kaip tu pateiki. tu man aiskink apie balansavimo sanaudu dali kilovatvalandes kainoje, jei jau nori apie balansavima parasinet kaip nebuhalteris. panasu "daug" zinai - o kas reikia - nifiga... as vertinu netiksliai - nes neturiu tiesioginio priejimo prie duomenu. ir tematau tik per kokia spauda ir panasius viesinimo straipsnius - kas ten statoma ir vykdoma - bet vertinu kas reikia. o tu ten plaukioji duomenyse, bet ju analizes net nemoki atlikt matosi is komenturu ir net komentavimo stiliaus... savo nezinojima maskuoji kazkokiais pezalais - kad tipo "esi prileistas" tipo cia svarbu energetikai kazkaip? kad tu ten savo snapa ikises?
Benediktas 2020-11-21 20:43
Ir man atrodo, čia apie statymą dar nekalba, tik apie plano parengimą ir vertinimą.
immortallt 2020-11-22 09:10
Balansavimas yra buhalterių reikalas... . Kas bus jei elektros tiekimas bus nesubalansuotas? Geriausiu atveju bus nekokybiška elektra, gali sudeginti dalį prietaisų, blogiausiu atveju black-out'as. Bet jo, čia tik buhalteriams svarbu. Šūdą tu vertini, pili kas ant liežuvio, ir net negalvoji ką rašai. Dar juokingiau, kai ant galo išvedi išvestinį balansavimo kainos ir prognozavimo netikslumų procentą, t.y. paimi išvestinį skaičių iš dviejų, kurių aš tave klausiu ir bandai save kelti. Juokingiausia tai, kad balansavimo kaina šiaip yra prieinama viešai, bent dviejose vietose. O vat prognozavimo netikslumo procentas viešai neprieinamas, reikia žinoti ko paklausti. Bet kam tau klausti, tu už visus protingiausias pats savaime. Gal ir kokiam medikų forume prisiregistravęs, aiškini kaip operacijas ir procedūras atlikinėti, ir kokius vaistus skirti? Nes nu iš bendro išsilavinimo, kas pirma į galvą šauna, gi vis tiek bus geriau, nei ką žmonės iš mokslų ir patirties išmoko. Bet juokinga yra tai, kad net nesupratau, kas yra perkama dabar. Kad tu bent buhalterių lygį pasiektum, tau jau būtų tolygu revoliucijai, gal mąstyti išmoktum. Dabar geriausiu atveju atsitiktinių minčių temoje generatorius. Benediktas yra teisus, čia yra konsultacinių paslaugų pirkimas, kurio metu įsigyjamos bus paslaugos paruošti iš esmės verslo planą. Tada bus skelbiamas aukcionas. Tai yra geriausia praktika, nes gaunamos mažiausios elektros kainos - mažiausiai neaiškumų, mažiausiai užsimesti reikia ant rizikos.
Benediktas 2020-11-22 16:22
AAA000 2020-11-22 16:43
va sita vieta yra iskart korupcija. buhalterinis rodiklis - geriausia momentine kaina maziausiai matai buhalteriams cia neaiskumu vaikytis reikia geriausio sprendimo vartotojams ir elektros tinklo pletojimui valstybes viduje. o tai yra sudetingiau nei tavo issilavinimas leidzia suprast --------- apie vartotoju prietaisu sugadinamuma tai geriau butum patylejes isvis... kai atsirado impulsiniai maitinimo saltiniai ir dazniu keitikliai - tai is esmes elektros tinklai gali tiekt vartotojams isvis lempiniu parametru elektros srove. paklaidos nuo 10% gali but net iki 200+% ribu... nes dabar technologiskai tesvarbu tik pats jos kiekis (kWh). nu bet cia buhalteriams sunku net suvokt matyt tokius dalykus jie gi ten rodikliu kokybe rupinasi - nors net nesupranta kam ta daro svarbu daryt del darymo
immortallt 2020-11-22 16:49
Lietuva dabar per metus importuoja apie 75% elektros poreikio. Pasistatome kokius 3000 MW vėjo jėgainių viso, tai didesnę dalį metų elektrą net eksportuosime, dalį metų importuosime, kaip ir dabar importavome. Uuuu kaip baisu, reikia gigantiškų pajėgumų ir bla bla bla. Ir pagal tave į darbą jau neini beveik 15 metų, nes tiek laiko mes elektros nepasigaminame patenkinti nė pusės poreikio. O šiaip nežinai ir atsipirkimų technologijų... Pirminiam rezervui palaikyti, akumuliatorių technologija yra pigesnė nei dujų turbina elektrai gaminti. Net jei imsi kad dujų turbiną jau turi (nieko nekainuoja), vien ant kintamų kaštų naujas akumuliatorius vs sena dujų turbina atsipirks per kokius 2-5 metus. Būtent tą Lietuva ir planuoja pasidaryti per artimiausius kelis metus. Pasaulyje vėjas, saulė ir kitos atsinaujinančios be hidroenergijos, pagamino 10,5% elektros 2019 m., o hidroenergija pagamino dar 16%. Tai jau kartu daugiau nei anglys, kurios pagamino 23,5% elektros, ar atominė su 10%. Bet ką čia tau rūpi, susiradai trečiarūšį informacijos šaltinį ir skalambiji (dar neaišku kurių metų). Vat kur blogiau yra, tai bendras energijos poreikis. Ten atsinaujinantys vis dar sudaro mažą dalį. Kodėl taip yra? Nes transportas sudaro nesveiką dalį energijos, o transporte elektra tik nesenai atsirado. Bet dar reikia lėktuvų ir laivų klausimus spręsti. Kelių transporte keičiant VDV į EV, energijos poreikis sumažės 3 kartus, tad visą transportą aprūpinti elektra nekils problemų. Saulės ir vėjo energetika realiai plėtojama sparčiau tik kokius 3 metus, kai abi šios energijos rūšys tapo pigesnės nei iškastinė. Taip, vėjui ir saulei subsidijų nereikia, o anglims, dujoms ir atominei subsidijos ir toliau varomos. Subsidijos tiek pvz., nemokamu ar beveik nemokamu kapitalu, tiek nereikalaujama susitvarkyti savo taršą, ar bent jau už ją susimokėti. Ir taršą pirmiausia turiu omeny ne CO2. O kai jau prakalbai apie tai kaip žalinga ekonomikai ir aplinkai elektromobiliai, tai iš viso pasirodei visu durnumu. Tyrimai, kurie bando įrodyti EV žalingumą, pasiima, kad vidutinis automobilis nuvažiuos 80k km iš viso, kad bus idealiai prižiūrimas, o kraunamas elektra, pagaminta anglimi kūrenamose elektrinėse. Bet situacija tokia, kad didžioji dalis elektromobilių pasaulyje eksploatuojama ten, kur atsinaujinanti sudaro bent trečdalį elektros tiekimo. EV tarnavimo laikas jau dabar kaip nėr ką yra 200k km, o šiaip ateityje laisvai galėsi sukti ir po 500-600 k km be rimtų remontų. Na nebent važiuoklę sudroši, kaip ir ant VDV, bet retas VDV 500-600k km prasuks be variklio keitimo. Ir priešingai nei kiekvienas runkelis mėgsta skleisti, akumuliatoriai yra ne tik kad perdirbami, bet dar prieš juos perdirbant, jie bus naudojami stacionariai dar ilgą laiką. Ir didžiausia tarša iš ličio kasimo susidaro naudojant terminę energiją, kurią vis dažniau keičia energija iš atsinaujinančių išteklių. Kobalto tuoj nebereikės. Taip kad po 10-15 metų ant kuro uždės prabangos mokestį, ir nors nafta kainuos kokius 20$/barelį, bet kuras kolonėlėse kainuos 3-5€/l. Atominė energija, kokia ji yra dabar - praeitis. Brangi, nepaslanki, pavojinga. Galime kalbėti apie torį, skystų druskų, termobranduolinius ir pan., bet reikia nepamiršti, kad jau dešimtmečius kalbama apie tai, kaip po 5-10 metų bus komercinis reaktorius (apie termobranduolinį jau vos ne 50 metų, kaip po 50 metų bus). Kitas dalykas, net jei technologijos atsiras, neaišku ar jos bus pigesnės nei atsinaujinanti. Kadangi greičiausiai reikės daug ir labai brangios įrangos, kuri dėvėsis, kad komerciškai galėtų konkuruoti praeis turbūt nuo komercinės technologijos sukūrimo, iki konkuravimo rinkoje kokie mažiausiai 20 metų. Jei kas iš viso matys potencialą atpiginti technologiją. Aš galiu būti piktas ir nepagarbus, bet žmonėms, kurie ne iš nežinojimo, bet jau piktavališkai skleidžia nesąmones pakantumo neplanuoju įsigyti.
AAA000 2020-11-22 17:08
buhalterinis melas akumuliatorine tarsa kyla is esmes is komponentu misinio stabilumo ir perdirbimo sudetingumo. panasiai kaip ir plastikai. tik cia problema labiau koncentruota. sita tarsos rusi aplamai sunku net paskaiciuot per rodiklius. o tu jproblema bandai paneiginet strucio metodais... mazdaug - tu kazkokio buhalterinio rodiklio nefiksuoji - ir pareiskineji kad problema neegzistuoja nes "normos" nevirsija ar dar ten kokio sudo kvapnumo kad posto 90% surasei teisingai - nereiskia kad tiesa parasei. atsinaujinantys yra puikus dalykas. bet va automoliliai su cheminiais akumuliatoriais cia yra ekologines isimtys - kur ziauriai kenks. ir dar labiau uz vdv. sildyme ar bendrajam elektros vartojime - atsinaujinatys aiskiai, principe dabar net vienintele ateitis. o va transporte deja - ne aisku as neteigiu - kad situacija nepasikeis. gal isras tobulesniu-perdirbamesniu akumu. su nezalingu eksplotaciniu ciklu. bet cia ne dabartinis litis gali cia neskiest savo propagandos ir nemaut smirdincios ir kruvos svariu kojiniu ant tos pacios kojos...
immortallt 2020-11-22 17:29
Automobiliai su cheminiais akumuliatoriais yra baisu, pritariu, švino akumuliatoriai patekę į gamtą yra tragedija. Bet 99% jų perdirbama, tik degeneratai nebent numeta juos kur. Tobulesnių, perdirbamesnių... Gal gali nurodyti, kur sukaupti atitarnavę ličio akumuliatorių sąvartynai? Nes tiksliai žinau, kad tik sudegusios celės kol kas kaupiamos. Kaupiamos, nes net turint perdirbimo technologiją, kuri komerciškai atsiperka, neverta pradėti perdirbinėti, nes tuoj nebeturėsi pakankamai žaliavos palaikyti pastovų procesą. Žinau, nes vienas iš klientų supirkinėja naudotus ličio jonų akumuliatorius, kiek jų nukrenta, o kadangi nukrenta mažai, tenka pirkti naujus.
AAA000 2020-11-22 17:40
taigi jie dar pletimosi stadijoje. kai pertekliaus stadija pasieks - tada jau bus galima paskaiciuot tarsas ir buhalteriskai. bet vartojime licio akumai pakankamai senai - nuo kazkur 1990-1995. ir smulki tarsa jau pakankamai aiski. ji panasi i pvz vienkartiniu smulkiu elementu problema, kuri neatrodo globali - nes bendras kiekis menkas. su elektromobiliais cia bus tarsos bomba. svinas aisku agresyvesnis - bet licio bus zenkliai daugiau net uz svina visur primetyta. o ten ne tik pats metalas - bet ir elektrolitai. tiesiog kai kartu - neverta minet. kaip kompoentine problema. cia panasiai kaip ir su elektronikos lauzu... baigsis tuo, kad tu maiste tuos akumus kramtysi, kaip jau plastika masiskai ryjam persidirba jam matai 99% tas 1% problema... su vdv persidirba gal 95-98%, bet like 2-5% bent jau suyra. o su akumais net tas 1% KAUPIASI. nes kompozitinis grynumas visai kitos eiles. is esmes ten jau asbesto problemos lygyje "tobulina" tuos akumus... o su asbestu ir iki siol nera isvalymo sprendimo. tik sandeliuot kaip siuksle...investuosi i aaridirbusiu akumu sandelius? kartu su asbesto ir vejo jegainiu sparnuociu sandeliais? kaip ten tavo kazkoks draugelis? cia parazito logika - uzdirbt ant problemos logistikos... nu ir kas kad galima is to pasipelnyt? pasaulyje tai laikoma korupcija ir mafijos veikla...
Benediktas 2020-11-22 17:52
Taip ir įsivaizduoju, koks Prius vairuotojas keicia bateriją ir sako, nafig man ja vest i priemima ir atgaut dali pinigu, geriau nuvesiu miske i griovi numesiu. Ir stoves ten miske, kol suirs... Galvoji taip bus?
immortallt 2020-11-22 17:53
Jis būtent taip ir galvoja. Ne esmė, kad dėl 0,1€ Lietuvoje butelius namie renka, tada veža, stovi eilėje vargsta ir pridavinėja. Surinkimas viršija 90%. Dėl 10 ct. Dalis nesurenkama vien dėl to, kad susilamdo ir nepriima, tai išmeta šalia. Katalizatorius iš važiuojančių mašinų pjauna dėl keliasdešimties eurų. O čia anot jo, dėl kelių šimtų eurų nesivargins grąžinti, ir su visa mašina numes į griovį, ar įvarys į ežerą.
Xdmin 2020-11-23 09:28
Kontrabanda bei galimybe dyzeli pakeisti aliejumi neleis uzkelti kuro kainu. Reikes galvoti kitoki mokesti.
immortallt 2020-11-23 10:59
Iš esmės pritariu, tačiau jei fūros bus perėjusios ant elektros, tai kontrabandos kiekiai ir galimybės stipriai sumažės. EV eksploatacija ir įsigijimas bus pigesni, tai EV pirks pasiturintys (na dar gal religiniai). Bet iš esmės vis dar viliuosi, kad sutvarkys kada automobilių mokesčius, tai tas per litrą kaina nueis ant metinio mokesčio.
AAA000 2020-11-23 12:18
vel buhalteriniai skiedalai... ypac apie ta sidabra is pramones atlieku o tu zinai, pvz kad nelegaliu perdirbeju ir supirkeju perdirbimui sugaudymas ir ju "perdirbant" pridarytos zalos pasalinimas jau dabar kainuoja arti 10 kartu daugiau islaidu - negu pati nauda aplamai is viso perdirbimo. pats perdirbimas jau pradeda kelt egzistencine gresme cia kur tu papezejai, kad "ruosiasi" - jau vien sitas ruosimasis jau kelia ekologine zala - nors dar net nepradejo perdirbinet o tu jau isitikines kad taip ims ir prades perdirbinet? eiliniai buhalteriniai svaigalai cia tavo. jei pasikeis ekonomine situacija, atsiras kitokiu technologiju - visi siti sukaupti "perdirbimo atsargu" siukslynai taip ir liks... gal prie tavo to super technologinio namo-siuksliu kruvos suvezam, kur stataisi vis? juk vistiek is esmes tas pats - nebenaudojamos siuksles prie naudojamu siuksliu puikiai tinka manau... ----- kas liecia "vdv ismetalu zala", yra statomi co2 gamybos fabrikai. nes cia zaliavinis resursas pvz maisto produktu pramoneje. dabar statomi!!! o ne laukia, kol ten kazkoks "pakankamas licio kiekis" susikaups net eko premijas isisavina kai kurie psiaudo vystytojai, ant kiek yra jau nusisvaigta net cia buhalteriu o tu zala vis dar skaiciuoji pagal co2 kiekius ... buhalteris gincijasi... ir dar ekonomikoje, kurios net neismano tu nejauti kad jau daraisi visiskai juokingas energetiniais klausimais?