Japonijos povandeninis laivas susidūrė su krovininiu laivu – kaip išvis galėjo įvykti tokia avarija? Galimos kelios priežastys (Foto, Video)  ()

Šiuo metu vyksta tyrimas, siekiant išsiaiškinti susidūrimo Ramiajame vandenyne priežastis.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Japonijos „Soryu“ povandeninis laivas vasario 8 dieną Ramiajame vandenyne susidūrė su komerciniu laivu.

Japonijos jūrų savigynos pajėgų povandeninis laivas buvo apgadintas, trys jo įgulos nariai buvo sužeisti, pranešė CNN.

Vis dar neaišku, kas sukėlė avariją, nes prieš susidūrimą nebuvo pranešta apie sonaro ir periskopo problemas. Susidūrimas įvyko maždaug 10.55 val. vietos laiku prie Ashizuri kyšulio Kočio prefektūroje, Japonijoje.

Japonijos jūrų savigynos pajėgų povandeninis laivas „Soryu“ vykdė įprastus mokymus, kai išnirdamas netyčia kliudė Honkonge registruotą krovininį laivą „Ocean Artemis“, gabenantį geležies rūdą.

Laivo „Ocean Artemis“ ilgis yra 228 metrai ir siekia 51 000 tonų svorį, todėl sunku įsivaizduoti, kad toks didelis laivas buvo nepastebėtas. Palyginimui, dyzelinio-elektrinio „Soryu“ povandeninio laivo standartinis svoris yra 2950 tonų ir šiek tiek daugiau nei 83 metrų ilgio.

 

Penktoji Japonijos regioninės pakrančių apsaugos būstinė vykdo tyrimą, norėdama išsiaiškinti, kodėl įvyko susidūrimas, taip pat siunčia narus patikrinti krovininio laivo korpuso.

Per susidūrimą buvo apgadinta „Soryu“ povandeninio laivo ryšių įranga ir „Fairwater“ sparnai  – viršutiniame bokšte esančios sparnų formos struktūros.

Pakrančių apsauga ištirs, ar „Soryu“ povandeninio laivo įgula atliko tinkamas išnirimo procedūras. Paprastai aptikti kitus šalia esančius laivus naudojamas sonaras, tačiau tai gali tapti sudėtingiau, kai laivas yra už povandeninio laivo.

 

Siekiant išvengti susidūrimų, išnirimo metu, povandeninis laivas paprastai keičia savo padėtį, kai jis palaipsniui kyla į paviršių ir atsidūręs šalia vandens paviršiaus, iškelia savo periskopą, kad įsitikintų, jog aplink nėra kitų laivų.

Kai kurie šaltiniai teigia, kad „Soryu“ įgula neaptiko laivo per sonarą, o kai periskopo dėka pastebėjo krovininį laivą, jie nesugebėjo perjungti pavarų, kad pasislinktų iš kelio, ir galų gale susidaužė laivo korpusais. Dėl įvairių veiksnių, tokių kaip potvynio srovės, sonaro naudojimas gali būti sudėtingesnis.

Tyrimams tęsiantis, paaiškės tikroji susidūrimo priežastis.

Video apie susidūrimą:

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(18)
(1)
(17)

Komentarai ()