Kinija tęsia Šilko kelio tradiciją: šis 640 tonų sveriantis „Geležinis monstras“ per kelias dienas gali pastatyti didžiulius tiltus (Video)  ()

2013 m. pradėjusi „Viena juosta, vienas kelias“ iniciatyvą Kinija įrodė esanti Šilko kelio tradicijos paveldėtoja. Projektas apima sausumos ir jūros maršrutus, jungiančius apie 70 šalių, arba maždaug du trečdalius pasaulio.



© PhyXs Vision | https://www.youtube.com/watch?v=vKGYs71N72c&t=1s

Kinijai inicijuojant ir įgyvendinant šį projektą, buvo sukurtos statybinės mašinos, kurios ne tik pagreitina statybos procesus, bet ir padeda sumažinti išlaidas bei taupyti išteklius.

SLJ900/32, Kinijoje geriau žinomas kaip „Geležinis monstras“ (angl. Iron Monster), yra žingsnis į priekį statant tiltus. Ši mašina, judėdama 5 km/h greičiu, pakelia, nuneša ir pastato tilto atkarpas.

Daugiau nei prieš 2000 metų Hanų dinastija įkūrė Šilko kelią – sausumos ir jūros kelių tinklą, kuris nutiesė tiltą tarp rytų ir vakarų, paversdamas Kiniją geoekonominiu centru. Įkvėpta Šilko kelio, Kinijos Liaudies Respublika pradėjo „Viena juosta, vienas kelias“ (angl. Belt and Road Initiative, BRI) iniciatyvą, siekdama sujungti Aziją, Afriką ir Europą.

 

Šilko kelio ekonominė juosta – projekto sausumos maršrutai – jungia Rytų Aziją, Pietų Aziją, Vidurio Aziją, Rusiją ir Europą, o Jūrų šilko kelias jungia Kinijos pakrantes su Europa.

Didėjant sausumos ir laivybos maršrutų poreikiui „Viena juosta, vienas kelias“ projektui įgyvendinti atsirado pažangesnių mašinų poreikis. Todėl „Geležinis monstras“ kartu su kitomis mašinomis buvo pagamintas siekiant įgyvendinti tikslą sujungti tris žemynus visame jūrų ir sausumos tinkle.

 

Skaitomiausi Naujausi

 

Vienas iš realių SLJ900/32 pavyzdžių yra ilgiausias pasaulyje plieninio arkinio tilto projektas – Yibin Jinsha upės geležinkelio tiltas. Iki Yibin Jinsha keliauti tarp Sičuano ir Guidžou provincijų Kinijoje prireikdavo 12 valandų, tačiau dabar numatomas kelionės laikas sumažėjo iki 3 valandų.

„Geležinis monstras“ jau prisidėjo prie kelių greitųjų geležinkelių projektų, įskaitant naują jungtį tarp Vidinės Mongolijos ir likusios šalies dalies.

 

 

Mašina pasirodė esanti efektyvi, ypač vykdant didesnius statybos projektus. Ji reikalauja mažiau žmogiškųjų išteklių ir kitų išlaidų, kurios paprastai skiriamos statybų įrangai: kranams, pastoliams.

Tai taip pat yra kur kas spartesnis tiltų statybos metodas. Be to, tiltai turi atlaikyti milžinišką šios mašinos svorį – 640 tonų. Tai vertinama kaip netikėta pridėtinė vertė ir užtikrina didesnį tiltų, pastatytų naudojant šią techniką, saugumą.

Deja, ši technologija reikalauja nemažai pinigų. Mašinų eksploatavimo laikas leidžia nutiesti apie 700 – 1000 tiltų tarpatramių – atstumą tarp dviejų tarpinių tilto atramų. Tokiais tempais mašina gali tarnauti maždaug ketverius metus.

Aut. teisės: MTPC
MTPC
(23)
(4)
(19)

Komentarai ()