Pasaulinių laikraščių vadovai blokuotų „Google“, jei tai negrėstų finansine "savižudybe"  (2)

Jau keletą mėnesių įtakingiausi valstybės laikraščiai ir periodiniai leidiniai – dienraščiai „The Wall Street Journal“ ir „The Associated Press“ bei žurnalas „Sorbes“ – kaltina kompaniją „Google“ ir kitas panašių paslaugų tiekėjas dėl to, jog jos didina laikraščių finansines problemas.

„Google“ parduoda reklamas, susijusias su trumpomis naujienų anotacijomis, kurias „pavagia“ iš naujienų svetainių. Vėliau nuorodos į tinklapius yra pateikiamos, tačiau kompanija iš reklamos gautomis pajamomis nepasidalina. Daugelis žiniasklaidos kompanijų vadovų tvirtina, jog tai nėra teisinga.

Kai kurie kritikai siūlo tiesiog neleisti paieškos sistemai indeksuoti jų svetainių. Ši užduotis gali būti įvykdyta įtraukus į URL adresą vieną kodo eilutę: pavyzdžiui, jei svetainė www.forbes.com pridėtų eilutę „forbes.com/robots.txt“, tai jos turinys taptų nematomas „Google“ paieškos sistemai. Tačiau kol kas nei viena kompanija nenutraukė ryšių su „Google“, nes nenori prarasti milijono paieškos sistemos klientų.

„Sumažėjo pajamos iš tradicinių spaudos leidinių, nuvilnijo masinių atleidimų banga, kai kuriais atvejais net buvo uždarytos leidybos kompanijos, todėl šiuo metu mes esame visiškai priklausomi nuo „Google“ priviliojamų skaitytojų“, - sakė buvęs „Washington Post“ redaktorius Jim Brady.

Savo kolegoms jis patarė paimti popieriaus lapą ir surašyti visa tai, ką jiems duoda „Google“. „Žmonės, naudodamiesi paieškos sistema „Google“ gali pamatyti turinį, kurio kitu būdu niekada nerastų. Jeigu gerai užkoduotumėt savo puslapius, galėtumėt iš „Google“ sulaukti daugybės klientų. Ir tik nuo jūsų priklauso, ar jie taps pastoviais klientais“.

Rodymas pirštais

Jim Spanfeller viską supranta truputį kitaip. „Forbes.com“ vadovas blog‘e „PaidContent.com“ klausė, ar kompanija „Google“ neturėtų kompensuoti už tai, ką padarė kiti žmonės. Jo teigimu, atsakymas turėtų būti teigiamas. Jim Spanfeller tvirtino, jog per metus kompanija „Google“, nukreipdama žmones į „Forbes.com“, uždirba apie 60 milijonų dolerių. Taigi, kodėl jis neuždraudžia indeksuoti žurnalo turinį?

„Galbūt būtų ir neblogai, - sakė jis „CNET News“. – Tačiau, mano manymu, būtų neįmanoma to padaryti, jeigu ir kiti konkurentai nenuspręstų pasielgti taip pat“.

Tai skamba lyg patvirtinimas, kad kompanija „Google“ jiems padeda konkuruoti. Trečiadienį kompanijos „Google“ vadovė Marissa Mayer Kongresui sakė, jog kiekvieną mėnesį į spausdintas publikacijas jie nukreipia apie 1 milijardą puslapio peržiūrų.

Tačiau vis vien Jim Spanfeller tvirtina, jog „Google“ daro žalą. Pavyzdžiui, anotacijos, kurias paieškos sistema gauna iš naujienų svetainių, dažnai apima pakankamai daug informacijos. Kai kuriems skaitytojams užtenka perskaityti antraštę ir viso straipsnio santrauką, kad būtų patenkintas jų smalsumas. Jie nebėra motyvuoti apsilankyti svetainėje ir perskaityti visą straipsnį. Taigi, galima sakyti, jog tai pažeidžia autorių teises.

Jim Spanfeller nusivylęs ir dėl to, jog organizacijos moka profesionaliems žurnalistams už originalius straipsnius, o vėliau internete randa nuorodas į šias istorijas. Arba dar blogiau: blog‘uose tiesiog perrašomas jų turinį, o „Google“ paieškos sistemoje kartais šios svetainės būna net labiau pastebimos nei profesionalūs naujienų tinklapiai. Dėl šios priežasties Jim Spanfeller norėtų, jog savo anotacijose „Google“ pateiktų mažiau informacijos bei varžytų svetaines, kurios istorijas naudoja neturėdamos leidimų.

„Mes skaitytojams parodom tik tiek, kad jie norėtų skaityti ir toliau“, - teigė kompanijos „Google“ pagrindinis patarėjas Alexander Macgillivray.

Kaip išspręsti šią problemą?

Taigi, ko šių kompanijų vadovai tikisi iš „Google“? Pirmiausia, jie norėtų, jog paieškos sistema pasidalintų pajamomis, gautomis iš reklamos. Antra, „Google“ pardavinėja būtent jų turinį. „Buvo nemažai grupių, teigiančių, jog „Google“ turėtų už turinį sumokėti, - sakė Brady. – Tačiau jie niekada nesutiks, neduos nė cento. Taigi, kompanijos nusprendė, kad paieškos sistemą turėtų blokuoti. Tačiau tai yra savižudybė“.

Kai kurie žiniasklaidos atstovai ieško naujų būdų, kaip jų turinys galėtų būti matomas skaitytojams ir be „Google“ pagalbos. Trečiadienį kompanija „Amazon“ pristatė naują didelio ekrano elektroninį skaitytuvą „Kindle DX“. Naudodamiesi šiuo prietaisu skaitytojai galės skaityti laikraščius ir žurnalus. Laikraščių leidėjai „Hearst Corp“ ir „News Corp“ teigė, jog planuoja patys sukurti elektroninius skaitytuvus, kuriuos naudos savo turiniui pristatyti.

Aut. teisės: IT žinios

(0)
(0)
(0)

Komentarai (2)