Milijonai svetainių - vienas žaidimas  (2)

Dabar Internete žmonės vienui vieni klaidžioja po duomenų džiungles, neturėdami pakankamai galimybių nei intensyviau „bendrauti“ su svetainių turiniu, nei su savo draugais. Kompanija GameLayers nusiteikusi naršymą Internete paversti masiniu žaidimu.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Siekdama padaryti naršymą patrauklesniu, kompanija GameLayers kuria milžinišką daugelio žaidėjų žaidimą Internete, pavadinimu PMOG. Prisijungę prie žaidimo, žmonės už aplankytas svetaines gauna taškų, vykdo misijas, vedančias per svetainių serijas, ir palieka jose žinutes. Visų šių dalykų neprisijungę vartotojai svetainėse nemato.

Kaip ir kiti daugelio žaidėjų Interneto žaidimai, PMOG jungia vartotojus iš viso pasaulio ir vyksta 24 valandas per parą. Žaidėjai ilgainiui įgyja vis geresnių įrankių ir sugebėjimų, tačiau pats žaidimas pabaigos neturi.

Norėdamas pradėti žaisti, žmogus pirmiausia parsisiunčia ir įdiegia savo naršyklėje PMOG įrankių juostą. Žaidėjui užsiregistravus, programinė įranga seka lankomas svetaines ir skiria taškų už kiekvieną atskirą URL adresą, aplankytą per parą.

Neatsiejama bet kurio žaidimo dalis – misijos, arba užduotys. Jas PMOG žaidėjai kuria patys. Pavyzdžiui, užėjęs į naujo filmo apie Betmeną svetainę, žaidėjas gali joje rasti iššokantį langelį su žinute nuo kito žaidėjo, siūlančio pasidomėti Betmeno personažo istorija. Sutikęs įvykdyti užduotį, vartotojas, keliauja iš svetainės į svetainę, kiekvienoje rasdamas papildomos informacijos apie Betmeną ir naująjį filmą. Misijos kūrėjas iššokančiuose langeliuose gali palikti įvairių pastabų, užuominų ar tiesiog plačiau pristatyti svetainę.

Pakeliui žaidėjai gali bendrauti vieni su kitais realiu laiku per specialias pokalbių programas, taip pat palikti svetainėse dovanų – naudingų nuorodų, taškų ir kitų dalykų, palengvinančių žaidimą.

„Tai lyg tiesioginių pokalbių, [žymeklių svetainės] del.icio.us ir Vikipedijos hibridas“, - sako Joichi Ito, kompanijos Mozilla Foundation tarybos narys ir kapitalistas, investavęs į naująjį žaidimą.

GameLayers vadovas ir vienas kūrėjų Justin Hall teigia, kad dabar kompanija bando įvairius verslo modelius ir tikėtina, kad bandys užsidirbti pinigų kurdama misijas, kurias remtų reklamos užsakovai.

Jonathan Zittrain, Oksfordo universiteto Interneto valdymo ir reguliavimo srities profesorius, PMOG perspektyvas vertina santūriai. „Viskas priklausys nuo to, kaip pavyks išvengti Interneto šiukšlių, tiek tekstinių, tiek vaizdinių“, - teigia mokslininkas. J. Zittrain nuomone, žaidimu neabejotinai bandys pasinaudoti svetainių kūrėjai, norintys, kad vartotojai užsuktų būtent pas juos.

Kol kas PMOG kūrėjai bandomąją žaidimo versiją bando su nedidele kelių tūkstančių internautų grupele. J. Hall teigimu, žaidimas greitai bus pristatytas viešai, tačiau tiksli data kol kas nenustatyta.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (2)