Koks akumuliatorius geriausias jūsų automobiliui?  ()

Akumuliatorius yra tarsi automobilio širdis. Būtent jis užtikrina, kad galime važiuoti automobiliu net ir esant itin žemai temperatūrai. Todėl akumuliatoriaus susidėvėjimas yra natūralus procesas, dėl to ilgainiui jį tenka keisti.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tačiau išsirinkti tinkamą akumuliatorių nėra paprasta.

Kaip išsirinkti ir įsigyti automobiliui tinkamą akumuliatorių?

„Inter Cars Lietuva“ akumuliatorių specialistas Paulius Vitkauskas sako, kad paiešką turėtumėte pradėti peržiūrėdami savo automobilio naudojimo instrukciją. Ten rasite nurodytus parametrus, tokius kaip tipas, dydis ar talpa ir užvedimo srovės stipris, kurie leis tinkamai pasirinkti akumuliatorių. Patirtis ir specialistų žinios rodo, kad neverta naudoti akumuliatorių, kurie neatitinka automobilio gamintojo rekomendacijų.  

„Rūgštiniai švino akumuliatoriai yra pagrindinis akumuliatorių tipas. Jie pasižymi gera kokybe, ilgaamžiškumu ir nėra brangūs Anksčiau buvo populiarūs standartiniai akumuliatoriai – juos reikėjo pripildyti ir papildyti elektrolitu. Tačiau dėl technologinės pažangos juos pakeitė priežiūros nereikalaujantys akumuliatoriai su langeliu įkrovos būklei tikrinti. Jie gerai veikia daugumoje populiariausių automobilių“, – aiškina P. Vitkauskas.

Pasako jo, kiti akumuliatoriai yra geliniai ir AGM. Gelinių akumuliatorių elektrolitas yra gelio pavidalo, todėl jie daugiausia naudojami tik sportinėse transporto priemonėse arba motocikluose, nes svarbu mažas svoris, didelis atsparumas smūgiams ir ne per didelė paleidimo srovė. Kita vertus, AGM akumuliatoriai turi specialius pluoštinius skirtuvus, kurie sugeria elektrolitą. Jiems dažnai būdinga didesnė talpa ir paleidimo srovė.

Kokį tipą pasirinkti?

Specialistai rekomenduoja rinktis patikrintus žinomų prekės ženklų akumuliatorius. Taip sumažinama netinkamo jūsų automobilio sistemai akumuliatoriaus pasirinkimo rizika. Akumuliatorių ir automobilių gamintojai vieningai sutaria – akumuliatoriaus tipo nereikėtų keisti atsižvelgiant į gamyklines rekomendacijas.

„Visi keliuose sutinkami lengvieji automobiliai yra suderinami su 12 voltų instaliacija. Prieš kelis dešimtmečius pagaminti lengvieji automobiliai turėjo 6 voltų, o visi sunkvežimiai – 24 voltų sistemas. Taigi, galite būti ramūs – atsitiktinai nusipirkti akumuliatorių, kurio įtampa būtų ne 12 voltų, yra mažai tikėtina“, – tvirtina P. Vitkauskas.

 

Akumuliatoriaus talpa – tai vienas iš dviejų svarbiausių akumuliatoriaus parametrų. Jis tiesiogiai apibrėžia akumuliatoriaus dabartinę talpą. Bendra taisyklė tokia: kuo daugiau elektros imtuvų automobilyje (šiuolaikinėse elektros sistemose), tuo didesnė turi būti akumuliatoriaus talpa. Tačiau klaidingas sprendimas būtų pirkti ir didžiausios talpos akumuliatorių.

„Turėtumėte rinktis tokią ampervalandžių talpą, kokią siūlo automobilio gamintojas. Kodėl? Todėl, kad ji glaudžiai susijusi su generatoriaus galimybėmis, taip pat su variklio tipu arba „Start&Stop“ sistemos buvimu ir automobilio naudojimo pobūdžiu. Per didelis akumuliatorius gali būti nuolat nepakankamai įkraunamas, nes kintamosios srovės generatorius negali užtikrinti tinkamo įkrovimo. Kita vertus, per mažas akumuliatorius gali neužtikrinti visų prietaisų, pavyzdžiui, radijo imtuvo, sėdynių šildymo, elektrinių langų ar GPS sistemos, maitinimo“, – dėsto P. Vitkauskas.

 

Antras pagal svarbumą akumuliatoriaus parametras yra užvedimo srovė – tai vertė, apibrėžianti vienkartinę, trumpalaikę srovės galią, kurią gali generuoti akumuliatorius. Tai srovė, tiekiama starteriui, kurio užduotis – sukti variklio alkūninį veleną. Paprastai kuo didesnis variklio pajėgumas arba galia, tuo didesnis pasipriešinimas, todėl reikia didesnės užvedimo srovės. Benzininiams varikliams reikia mažesnės srovės, o dyzeliniams – didesnės. Tai taip pat priklauso nuo naudojamo starterio tipo ir nuo to, ar įrengta „Start&Stop“ sistema.

„Užvedimo srovės vertė susijusi ne tik su akumuliatoriaus fiziniais matmenimis, bet ir su jo kaina. Kita problema susijusi su tuo, kad padidėjusi paleidimo srovė reiškia didesnę tikimybę, kad akumuliatorius išsikraus, jei sistema bus prijungta prie mažesnio akumuliatoriaus“, – teigia P. Vitkauskas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(3)
(8)
(-5)

Komentarai ()