„Netikėti ginklai ore.“ Ką paleido Ukraina  ()

Jie gana veiksmingi.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ukraina pradėjo naudoti senesnius „Tu-141/143“ bepiločius orlaivius, gamintus aštuntąjame dešimtmetyje. Tai sunkūs ir gremėzdiški dronai, tačiau jie veiksmingi.

Kaip teigiama „Forbes“ straipsnyje, pastarąjį kartą ukrainiečiai šiuos dronus naudojo prieš metus. Daugiau nei prieš 40 metų jie buvo pašalinti iš sovietų armijos arsenalo.

Šie orlaiviai atakavo Briansko sritį, vykdydami Ukrainos gilių smūgių prieš Rusijos infrastruktūrą, įskaitant naftos objektus, kampaniją.

Reaktyvinis dronas „Tu-141“ ir panašus „Tu-143“ nėra pernelyg sudėtingi.

Šie dronai yra paprasti, greiti ir pakankamai dideli, kad galėtų nešti šimtus kilogramų sveriančią kovinę galvutę. Dėl to jie yra daug destruktyvesni nei, tarkime, Ukrainos Irano ir Rusijos bepiločio lėktuvo „Shahed“ klonas.

[EU+Kuponai] Specialus rinkinukas! Technologijos išbandyti ir rekomenduojami el. dviračiai, monstriniai 6000W el. paspirtukai, jump starteriai ir kt. (Video)
4869 7

Specialus rinkinukas

Kuponai

Galioja iki 2024-03-31

Labai ribotas kiekis

Iš Čekijos sandėlių greitas ir saugus pristatymas

1) „Mudiro M-AH21“ - 8kW automobilinis dyzelinis oro šildytuvas

2) „POPDEER PD-J01“ - 20000mAh, iki 2500A jump starteris

3) „POPDEER PD-JA1“ - naujiena, puikios kainos ir kokybės jump starteris

4) „POPDEER PD-J02“ - 23800mAh, iki 3000A jump starteris

5) „DUOTTS C29“ - Technologijos.lt išbandytas aukščiausios klasės el. dviratis: iki 50km/h, 100km, 750W, superinė kokybė ir važiavimo malonumas

6) „ANGWATT T1“ - monstrinis 6000W el. paspirtukas

Išsamiau

„Tupolev“ tipo dronai buvo sukurti po Pirmojo pasaulinio karo. 1950-aisiais JAV oro pajėgos ir „Ryan Aeronautical“ sukūrė 9 metrų ilgio reaktyvinį droną 147 modelis su tuo metu itin sudėtinga inercine navigacijos sistema.

147 modelis atliko tūkstančius skrydžių virš Vietnamo, teikdamas bombonešiams žvalgybines nuotraukas. Po šio karo 147 modelio programa staiga baigėsi.

Sovietų oro pajėgos netrukus sukūrė panašius dronus. Pirmasis „Tu-141/143“ skrydis įvyko 1974 m. Tupolevo gamykloje Charkive. Orlaiviai buvo naudojami iki 1989 m.

 

Kai kurie „Tu-141“ ir „Tu-143“ buvo laikomi Ukrainoje, kai Rusijos kariuomenė pirmą kartą įsiveržė į šalį 2014 m. Ukrainos technikai pradėjo iš sandėlių išvežti pasenusius bepiločius orlaivius ir juos restauruoti. 2014 metais Rusijos remiami separatistai rytuose numušė mažiausiai du „Tu-143“.

Ukrainos arsenale yra bombonešių „Su-24“, tačiau jie per daug vertingi, kad būtų jais rizikuojama per pavojingus skrydžius šimtų kilometrų gylyje Rusijos teritorijoje. „Tu-141/143“ yra geras pakaitalas. Jis greitas – 965 km per valandą – ir gali skristi 6 tūkstančių km aukštyje. Jo inercinė navigacijos sistema suteikia gana aiškią skrydžio trajektoriją daugiau nei tūkstančio km atstumu. 

 

„Išimkite kameras, pridėkite sprogmenų, ir „Tu-141/143“ taps sparnuotąja raketa, o ne žvalgybiniu dronu. Dar 2022-ųjų kovą tapo akivaizdu, kad Ukrainos oro pajėgos pritaikė dalį savo „Tu-141/143“ vienašalėms misijoms“, – rašoma leidinyje.

Praėjusią vasarą ukrainiečiai į Kurską paleido mažiausiai du „Tu-143“. Rusijos oro gynyba numušė abu bepiločius orlaivius. 2022 m. gruodžio 5 d. dronai pagaliau prasiskverbė į Rusijos užnugarį ir smogė dviem Rusijos bombonešių bazėms 480 km už Rusijos sienos.

„Dabar sunku nustatyti, kiek „Tu-141“ ir „Tu-143“ liko Ukrainoje. Jei tokių yra, tikėkitės gilesnių smūgių Rusijos pramonei pasienio zonose“, – pažymima leidinyje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(84)
(1)
(83)

Komentarai ()