Tamponai jau "praeitis”, menstruacinės taurelės - “dabartis”  (0)

Dabartinis sunkus ir neaiškus ekonominio nuosmukio laikotarpis bei susirūpinimas aplinka privertė vartotojus iš naujo įvertinti kiekvieną savo perkamosios galios aspektą. Tiksliau, viso pasaulio moterų dėmesį atkreipė dar vienas teršiančių aplinką atliekų kaltininkas.

Vienkartiniai moterų higienos produktai pateko po padidinamuoju stiklu, nes grėsminga statistika rodo, kad jie ženkliai padidina atliekų kiekį sąvartynuose bei prisideda prie aplinkos taršos. Perspektyvų problemos sprendimą surado Diva International Inc., daugkartinio naudojimo silikoninės The DivaCup® menstruacinės taurelės gamintojai, pasiūlę šią perversmą sukėlusią koncepciją Lietuvos ir pasaulio rinkai.

Įvairia veikla užsiimančios moterys – studentės, mamos ar sportininkės, keičia savo lojalumą pasitraukdamos iš beveik 13 mlrd. JAV dolerių vienkartinių higienos priemonių rinkos ir pasirinkdamos daugkartinio naudojimo menstruacinę taurelę. Moters menstruacinis laikotarpis trunka apie 41 metus (11-52 metus); jo metu milijardų milijardai kilogramų vienkartinių moteriškos higienos priemonių visame pasaulyje yra išmetami į aplinką. 2009 metais Lietuvoje buvo apie vienas milijonas moterų, potencialiai kas mėnesį naudojusių vienkartinius moteriškos higienos produktus. Atliekų kiekis Lietuvoje nuo 2006 iki 2007 m. padidėjo 3 proc.

„The DivaCup® yra reikšmingas sprendimas moteriškos higienos priemonių srityje, nes taurelė yra daugkartinio naudojimo. Dauguma moterų norėtų daryti teigiamą poveikį gamtos apsaugai. Vienkartinių tamponų bei įklotų atsisakymas toks pat reikšmingas dalykas kaip ir popierinių bei plastikinių maišelių pakeitimas į drobinius. Pasirinkdamos menstruacinę taurelę, moterys vidutiniškai sutaupo nuo 50 iki 150 eurų per metus, o dar svarbiau yra tai, kad šis pasirinkimas sumažina jų asmeninį indėlį kasmet į šiukšlynus ir kanalizaciją išmetant milijardus tamponų ir įklotų. Moterys nuolat mums sako, kad mūsų produktas jas asmeniškai įpareigoja”, pasakoja Francine Chambers, prieš šešerius metus atnaujinusi menstruacinę taurelę į silikoninę. Ji ir jos dukra Carinne vadovauja kompanijai Kanadoje.

Taurelė minima daugiau nei 100,000 tinklaraščių, tūkstančiai unikalių lankytojų kas dieną apsilanko The DivaCup® tinklalapyje. Kompanija gauna užklausas iš tokių tolimų šalių kaip Nigerija ar Rusija, kurios taip pat nori atgaivinti menstruacinės taurelės koncepciją, nes jos paklausa tarp moterų vis auga. 

Billi Bierling, vokiečių žurnalistė ir The DivaCup® naudotoja, neseniai įkopusi į aukščiausią pasaulio viršukalnę - Everestą, kalba apie tai, kaip vienkartinės moteriškos higienos priemonės teršia, deja, net atokiausius pasaulio kampelius. “Alpinizmas vis dar išlieka vyriška sporto šaka; tačiau vis daugiau moterų užkariauja aukščiausias pasaulio viršukalnes. Dažnai moterys alpinistės, kopdamos į kalnus, turi susidoroti su mėnesinių keliamais nepatogumais. Šiuo atveju, moterys naudojančios įklotus ar tamponus turi tik dvi galimybes: arba užkasti juos (o tai nėra geriausia išeitis, nes jie nesuyra gamtoje dėl didelio aukščio ir ypatingai žemos temperatūros); arba neštis juos su savimi (o tai nėra taip paprasta)! The DivaCup® išsprendžia šią rimtą šiukšlinimo problemą dar nesuterštose kalnų viršukalnėse, o ypač savo pačios aplinkoje!” teigia Bierling.

Pirma menstruacinė taurelė buvo išrasta beveik prieš 80 metų, iki 50-ųjų – 60-ųjų metų buvo parduoti milijonai taurelių, kurios vėliau išnyko iš rinkos 30-čiai metų. Dabar šiuolaikinės silikoninės taurelės tampa vis labiau populiarios tarp įvairaus amžiaus moterų, nes yra labiau patikimos, patogesnės, taupo pinigus ir labiau saugo aplinką nuo taršos nei įklotai ar tamponai. UAB “Via Salva” suteiks galimybę Lietuvoje prekiauti taurelėmis ekologiškų produktų parduotuvėms, vaistinėms, o taip pat prekiaus savo el. parduotuvėje www.organicway.lt. The DivaCup® taurelės mažmeninė kaina Lietuvoje -  92 Lt.

Aut. teisės: www.technologijos.lt

(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)

Susijusios žymos: