Naujasis „Hyundai ix35” jau „Vista” salonuose  (0)

2010 m. kovo mėnesį Ženevos automobilių parodoje pristatytas naujasis „Hyundai ix35“ modelis sulaukė didelio susidomėjimo visoje Europoje. Visiškai naujas modelis pakeitė savo pirmtaką „Hyundai Tucson“ ir iš karto užkariavo pirkėjų širdis – jau dabar šio modelio užsakymai viršija 33 000 automobilių.

Nepaprastai stilingas, pritaikytas aktyvaus europiečio gyvenimo būdui, naujasis modelis – tikra žvaigždė „Hyundai“ modelių gamoje. Galingas ir efektyvus naujas turbodyzelinis 2,0 l 184 AG variklis, 6 pavarų automatinė dėžė, gausi įranga ir išskirtinis dizainas – taip trumpai galima apibūdinti naująjį modelį. Savo išvaizda „ix35“ kuria labai sportišką įvaizdį. Salono dizainas yra dinamiškai grakštus ir lengvas, optimalus salono ir bagažo skyriaus erdvės paskirstymas pabrėžia automobilio praktiškumą. Iš esmės „ix35“ dizainas leidžia įsivaizduoti, kokie bus nauji daug platesnės gamos „Hyundai“ modeliai, ir užtikrintai pristato naują dizaino kalbą. „ix35“ modelis įkūnija naują aerodinamišką „Hyundai“ dizainą, kurį sudaro trys pagrindiniai elementai: išbaigtumas, pasitikėjimas ir dinamiškumas. Akį traukia efektinga automobilio išorė – aptakus dizainas ir Z formos šoninės linijos, galingi lengvojo lydinio ratlankiai, išsiskiriančios detalės ir aerodinamiškas galinis spoileris. Bendrą sportinį įvaizdį dar labiau sustiprina nedidelis atstumas tarp padangų ir ratų arkų. Dalinė odos apdaila yra standartinė Comfort ir Style versijų įranga, o pilna odos apdaila yra standartinė Premium modelių įranga. Kėbulo spalvą galima rinktis iš devynių variantų, galimas įvairus papildomos įrangos pasirinkimas. Naujausi technologiniai sprendimai ir puiki kokybė suteikia ypatingus įspūdžius važiuojant Hyundai tiki, kad visiškai atnaujinus „ix35“ interjerą, naudojant daugybę pagal naujausias technologijas gaminamų įrenginių ir kokybišką apdailą, šis automobilis taps labai paklausiu ir konkurentabiliu, padės sėkmingai išlaikyti dabartinius klientus ir pritraukti naujų pirkėjų. Valdymo mygtukais, esančiais ant keturių elementų oda traukto vairo, galima reguliuoti vairo aukštumą ir atstumą, galima valdyti garso sistemą, aktyvuoti greičio palaikymo sistemą (papildoma Comfort modelių įranga). Už vairo esančiame prietaisų skydelyje yra du cilindro formos indikatoriai, kurių tiksli grafika suteikia interjerui elegancijos. Tarp indikatorių yra įrengtas kelionės kompiuteris, kuriame be kitų duomenų galima matyti degalų sąnaudas, vidutinį greitį, atstumą, kurį galima nuvažiuoti su bake esančiais degalais, kelionės laiką ir kt. Prietaisų skydelio mėlynas LED apšvietimas Super Vision įeina į standartinę Premium modelių įrangą, Style modeliams jį galima užsakyti kaip papildomą įrangą. „ix35“ Comfort modelyje yra oro kondicionierius, kitų modelių (Style ir Premium) standartinėje įrangoje – dviejų zonų automatinė klimato kontrolės sistema su oro jonizatoriumi, kuri gerina oro kokybę salone ir didina važiavimo malonumą. „ix35“ garso sistemą sudaro RDS radijas ir CD grotuvas, šešios garso kolonėlės. Garso sistema suderinama su iPod, AUX, USB įrenginiais. „ix35“ Premium modeliuose įrengta visiškai nauja navigacijos sistema su 6,5 colių TFT skystųjų kristalų ekranu, taip pat su papildomu stiprintuvu ir žemų dažnių kolonėle šalia bagažinės. Į standartinę įrangą taip pat įeina savaime tamsėjantis galinio vaizdo veidrodėlis su jame įrengtu kompasu. Tarp įvairiausių naujausiomis technologijomis paremtos komforto įrangos, papildomo dėmesio susilaukia Smart Key sistema – durų atrakinimas bei variklio užvedimas ir išjungimas be rakto (standartinė Premium modelių įranga), kelią iki namų apšviečiantys žibintai „Follow me home“, posūkių žibintai šoniniuose veidrodėliuose ir galinio vaizdo kamera. Kameros perduodamas vaizdas rodomas galinio vaizdo veidrodėlio ekrane (standartinė Premium modelių įranga) arba navigacijos sistemos ekrane. Erdviame salone yra daugiau galimybių tinkamai nustatyti vairuotojo sėdynės vietą – sėdynę galima stumti pirmyn ir atgal 40 mm daugiau nei „Tucson“ automobilyje, o ir reguliavimo galimybių atsirado daugiau. „ix35“ automobilyje patogią sau padėtį susiras net vairuotojas, kurio ūgis yra per 190 cm. Priekinės sėdynės yra šildomos, pat šildomos ir galinės sėdynės. Nauji dyzeliniai R serijos varikliai – išvystyta technologija Hyundai „ix35“ gaminami su nauju 2,0 litrų R serijos turbodyzeliniu varikliu. Naujas R2,0 variklis atitinka Euro5 reikalavimus išmetamosioms dujoms, o savo charakteristikomis šis variklis lenkia daugelį konkurentų. Variklyje naudojami labai tikslaus įpurškimo trečios kartos pjezo purkštuvai, kurių didžiausias įpurškimo sistemos slėgis yra 1800 barų.

Tarp naujovių R2.0 variklyje yra elektronika kontroliuojamas kintamos geometrijos turbokompresorius (E-VGT), naujas 32 bitų variklio valdymo kompiuteris su generatoriaus kontrolės sistema, atnaujinta recirkuliuojančių išmetamųjų dujų sistema (EGR) su dujų aušinimu ir išmetimo vožtuvu, išmetimo sistema aprūpinta nauju suodžių filtru (CPF). Variklyje yra du viršutiniai paskirstymo velenai ir 16 hidrauliškai reguliuojamų vožtuvų (DOHC).

R serijos dyzelinių variklių svorį padėjo sumažinti plastmasiniai komponentai (išmetimo kolektorius su oro padavimo vožtuvu, vožtuvų mechanizmo dangtelis, alyvos filtro korpusas). Galingiausias R2.0 variklis su automatine pavarų dėže išvysto 135 kW (184 AG) galią, esant 392 Nm sukimo momentui (1800~2500 sūkių per minutę). Automobilio variklis su mechanine pavarų dėže išvysto 100 kW (136 AG) galią, esant 320 Nm sukimo momentui (1800~2500 sūkių per minutę). Be puikių darbinių charakteristikų, naujasis R2,0 variklis naudoja mažai degalų, pavyzdžiui, automobilio su 2,0 CRDi-R varikliu ir šešiabėge mechanine pavarų dėže degalų sąnaudos yra tik 5,7 l/100 km.

Benzininis variklis Theta II puikiai derina efektingumą ir ekonomiškumą

Atnaujintame Hyundai 2,0 litrų Theta II variklyje nauja elektronika, sumažinta trintis, o taip pat naudojamos lengvesnės konstrukcijos detalės, kurių dėka variklis tapo daug lengvesnis. Šis variklis garantuoja didesnį galingumą, patvarumą, efektingumą ir mažesnes degalų sąnaudas. Keturių cilindrų 16 vožtuvų 1998 cm3 variklyje su dviem viršuje esančiais paskirstymo velenais ir kintamų vožtuvų atidarymo fazių sistema (CVVT) naudojama lengva svorį mažinanti aliuminio konstrukcija. Variklis gali išvystyti didžiausią 120 kW (163 AG) galingumą (6200 sūkių per minutę), o sukimo momentas 194 Nm (4600 sūkių per minutę).

„ix35“ automobilis su mechanine pavarų dėže ir Theta II varikliu 100 km/val. greitį pasiekia per 10,7 sekundės ir išvysto 182 km/val. greitį. Bendras degalų sąnaudų vidurkis yra 7,6 l/100 km, išmetamųjų CO2 dujų kiekis - 181 g/km.

Naujuose „ix35“ modeliuose kaip standartinė įranga yra naudojamas pavarų perjungimo patarėjas ECO, taip padedantis vairuotojui taupyti degalus ir efektyviai išnaudoti variklio galią.

Trijų tipų pavarų dėžės ir visų varančiųjų ratų pavara

Lietuvos pirkėjai gali rinktis naująjį Hyundai „ix35“ automobilį su benzininiu varikliu ir penkių bėgių mechanine arba šešių bėgių automatine pavarų dėže. „ix35“ automobiliuose su dyzeliniu varikliu montuojama šešių bėgių tiek automatinė, tiek mechaninė pavarų dėžė.

Visiškai nauja „Hyundai“ sukurta šešių bėgių automatinė pavarų dėžė bus montuojama keliuose būsimuose Hyundai modeliuose. Dėl unikalios konstrukcijos pavarų dėžė tapo mažesnė, kompaktiškesnė ir lengvesnė  už bet kurią kitą šešių bėgių automatinę pavarų dėžę pasaulyje.

Naujojoje pavarų dėžėje naudojama plona hidraulinė sankaba leido sutrumpinti bendrą ilgį. Joje yra trys planetariniai reduktoriai, aštuoni elektromagnetiniai vožtuvai yra kalibruojami gamykloje. Visa tai garantuoja greitą, sklandų ir tikslų pavarų perjungimą važiuojant bet kokiu greičiu.

Pradėję naudoti šią naują pavarų dėžę, Hyundai „įstojo“ į kiek neįprastą trijų automobilių gamintojų klubą: pasaulyje yra tik du kiti automobilių gamintojai – Toyota ir kartu dirbę „General Motors“ bei „Ford“, kurie patys sukūrė, ištobulino ir ėmė gaminti šešių bėgių automatines pavarų dėžes.

Patobulinta visų varančiųjų ratų pavara

„ix35“ transmisijos sistema su visų varančiųjų ratų pavara puikiai sujungė važiavimo bekele ir greitkeliu ypatybes. Visų varančiųjų ratų pavaros pranašumai geriausiai atsiskleidžia važiuojant sunkiomis kelio sąlygomis, bekele ar velkant priekabą. Važiuojant normaliomis sąlygomis mieste ar greitkeliu, visų varančiųjų ratų pavara automatiškai persijungia, o visa variklio galia tenka priekiniams ratams. Tokiomis sąlygomis automobilis yra daug ekonomiškesnis ir degalų sąnaudos yra kur kas mažesnės, nei veikiant visų keturių ratų pavarai.

Jeigu priekiniai ratai ima slydinėti, dalis variklio galios automatiškai perduodama galiniams ratams, kad automobilio ratai suktųsi tolygiai. Slidžiame kelyje ar važiuojant lėtai, pavyzdžiui, lyjant ar sningant, važiuojant purvu, kaimo keliukais ar bekele, visų varančiųjų ratų pavarą galima užblokuoti ir taip padidinti automobilio stabilumą ir važiavimo saugumą. Tokiu režimu traukos jėga tarp priekinės ir galinės ašies pasiskirsto santykiu 50:50. Šis režimas veikia važiuojant ne didesniu kaip 40 km/val. greičiu. Automobilio stabilumą taip pat didina tokios slydimą stabdančios sistemos, kaip pajudėjimo įkalnėje pagalbos sistema ir kalnų stabdys, ribojantis automobilio greitį leidžiantis stačia nuokalne.

Nauja daugiasvirtė galinė pakaba ir elektroninės valdymo sistemos

Jau nuo 2004 metų „Hyundai Tucson“ vairuotojai gali mėgautis puikiai subalansuotomis automobilio važiavimo ypatybėmis. Sujungtos geriausios važiavimo plentu ir bekele savybės tapo iššūkiu geriausiems vidutinio dydžio miesto visureigių gamintojams. Kurdamas naująjį „ix35“ Hyundai iškėlė sau tikslą, kad automobilis dar geriau ir tiksliau paklustų vairuotojo veiksmams. Dar daugiau, Hyundai norėjo, kad naujojo automobilio valdymas būtų dar geresnis ir sklandesnis, o pats automobilis būti kuo stabilesnis važiuojant sudėtingomis sąlygomis. Naujoviškos sraigtinės spyruoklės mažina triukšmą, o nedideli pakabos geometrijos pakeitimai geriau sugeria kelio nelygumus ir gerina automobilio stabilumą.

„ix35“ gale montuojama visiškai nauja pakaba, panaudojant daugiasvirtę sistemą, kurioje amortizatoriai ir sraigtinės spyruoklės yra atskirai. Tokia konstrukcija leidžia padidinti automobilio saloną ir bagažinę. Priekinė ir galinė pakabos montuojamos ant lengvo pagalbinio rėmo, guminės įvorės padeda sugerti kelio nelygumus.

„ix35“ puikiai klauso vairo ir yra lengvai valdomas. Automobilio vairavimo sistema visiškai nereikalauja pastangų statant automobilį ar važinėjant mieste, tačiau važiuojant plentu vairo stiprintuvo galia sumažėja. Dėl pagal greitį prisitaikančio vairo stiprintuvo ir sliekinio veleno pakanka 2,96 apsukimo, kad vairas, kurio diametras 370 mm, būtų susuktas iš vienos kraštinės padėties į kitą. Nors naujasis Hyundai „ix35“ yra daugiau miesto automobilis, tačiau kartu tai ir gana galingas visureigis: didžiausias pakilimo kampas yra 44,19 laipsnio, o didžiausias šoninio pasvirimo kampas – 45 laipsniai.

Aktyvios ir pasyvios saugos įranga garantuoja saugų važiavimą

Hyundai skyrė daug dėmesio aktyvios ir pasyvios saugos tyrinėjimui ir tobulinimui, siekdami, kuo labiau apsaugoti automobilio vairuotoją ir keleivius. Naujasis „ix35“ leidžia pasirinkti įvairiausias saugos sistemas ir įvairiausią saugos įrangą.

Į standartinę visų „ix35“ modelių įrangą įeina elektroninė stabilumo kontrolės sistema (ESP), koreguojanti automobilio valdymą ir mažinanti apsivertimo riziką, naujas kalnų stabdys (DBC) ir pagalbinė pajudėjimo įkalnėje sistema (HAC). Kalnų stabdys padeda išlaikyti pastovų greitį leidžiantis stačia nuokalne, o pagalbinė pajudėjimo įkalnėje sistema apsaugo nuo automobilio riedėjimo atgal, kai reikia pradėti važiuoti į stačią įkalnę.

Avarinio stabdymo stiprintuvas (BAS) atpažįsta stabdymą ekstremalioje situacijoje ir sukuria didžiausią stabdymo jėgą, tuo sutrumpindamas stabdymo kelią. „ix35“ automobiliuose yra ir avarinio stabdymo įspėjimo sistema, kuri įspėja paskui važiuojančius vairuotojus mirksinčiais stabdžių žibintais.

Galiniai parkavimosi pagalbos jutikliai, kurie įeina į Premium modelių standartinę įrangą (Style modeliuose galima užsakyti kaip papildomą įrangą), padeda išvengti susidūrimo su pėsčiuoju ar kita kliūtimi. Keturi ultragarso jutikliai stebi, kas yra automobilio gale ir garsiniu signalu įspėja, jeigu automobilis artėja prie kokios nors kliūties.

Į standartinę Premium modelių įrangą įeina atbulinės eigos vaizdo kamera. Platus 130 laipsnių kameros objektyvo fiksuojamas vaizdas perduodamas į 3,5 colio skystųjų kristalų ekraną galinio vaizdo veidrodėlyje arba į 6,5 colio integruotos navigacijos sistemos ekraną. Vaizdo kamera ir ekranas ima veikti įjungus atbulinės eigos pavarą ir leidžia vairuotojui matyti, kas yra automobilio gale bei „aklose" zonose automobilio kampuose.

Geriausia įmanoma pasyvios saugos apsauga

„ix35“ važiuoklė ir kėbulas visiškai nauji. Automobilio konstrukcijose naudojama daug tvirtų detalių, pagamintų iš legiruoto plieno. Daug tvirtesnės išilginės sijos, sienelė tarp variklio skyriaus ir salono bei bagažinės dugnas gaminami iš grūdinto plieno. Centrinė išilginė grindų sija, A ir B formos atraminiai statramsčiai, priekiniai ir šoniniai stogo statramsčiai, kartu sudarantys apsauginę arką, pagaminti iš ypatingo tvirtumo ir grūdinimo plieno lakštų. Geriau apsaugota degalų užpylimo anga.

„ix35“ sukurtas taip, kad galima tikėtis penkių žvaigždučių įvertinimo Euro NCAP susidūrimo testuose bei geriausių įvertinimų dviejose JAV testų programose. Standartinę „ix35“ saugos įrangą sudaro šešios saugos oro pagalvės. Priekinės ir šoninės saugos oro pagalvės, visą salono ilgį dengiančios apsauginės užuolaidos (sujungtos su naujos automobilio pakrypimo ir susidūrimo sistemos ESP jutikliais) suteikia efektingą apsaugą visiems automobilyje esantiems žmonėms. „Vilniaus Vista“ ir „Klaipėdos Vista“ salonuose klientai jau gali išbandyti ir įvertinti naująjį „Hyundai ix35“. Automobilio kaina prasideda nuo 72 900 Lt.

Aut. teisės: www.technologijos.lt

(2)
(0)
(1)

Komentarai (0)

Susijusios žymos: