„Blogiausios“ mokyklos nebūtinai blogiausios  (3)

Praėjusį mėnesį savaitraščio „Veidas“ paskelbtame gimnazijų ir vidurinių mokyklų reitinge – beveik 500 mokyklų, tačiau jų sudarytojai abejoja, ar visos jos reikalingos. Argumentuojama faktu, kad tarp prasčiausiai įvertintų 30 mokyklų abiturientų nėra nei vieno, įstojusio į aukštąją mokyklą. Pasak Švietimo ir mokslo ministerijos atstovų, negalima nuvertinti paskutiniųjų sąraše atsidūrusių mokyklų.

Šalies gimnazijos ir vidurinės mokyklos vertintos pagal tai, kiek kiekvienos jų abiturientų įstojo į Lietuvos universitetus pagal pirmą pageidavimą, kiek buvo pakviesti į užsienio universitetus bei, pagal brandos egzaminų rezultatus. Tačiau Švietimo ir mokslo ministerija pabrėžia, kad mokyklų reitingas neturėtų būti sudaromas atsižvelgiant į tai, abiturientas tęsia studijas aukštojoje mokykloje, ar ne. Ir aiškina – kadangi visose studijose gaunama nauda yra skirtinga ir nesąžininga pasiekimus matuoti vien akademiniais rodikliais.

Pirmąją vietą šiemet vėl susigrąžinę Vilniaus licėjaus atstovai pasiekimais nesistebi. „Kiekvienais metais egzaminų rezultatai labai geri, bet šių metų rezultatai jie tikrai pranoko visų lūkesčius. Aišku, tai yra bendras mokinių ir mokytojų pastangų rezultatas. Be to, mokiniai nuo pat 9 klasės ateina su labai stipria motyvacija“, – sakė Vilniaus licėjaus direktoriaus pavaduotoja Jolita Milaknienė.

Vienos iš sąrašo pabaigoje atsidūrusios Kauno rajono mokyklos direktorius tikina, kad reitingai tikrovės neatspindi, vis dėlto pripažįsta, kad dideliais pasiekimais pasigirti negali. „Mes esame kaime, ar ne? Nėra labai tie rezultatai geri, nėra labai ir žinios tos aukštos. Nežinau, gal reikėtų mokyklas kaip nors skirstyti, diferencijuot pagal, sakykime, kaimo mokyklą, miesto mokyklą“, – svarstė Kauno r. Čekiškės P. Dovydaičio vidurinės mokyklos direktorius Ričardas Saltonas.

Pasak Švietimo ir mokslo ministerijos atstovų, negalima nuvertinti paskutiniųjų sąraše atsidūrusių mokyklų, kadangi visose gaunama nauda esą skirtinga – ir nebūtinai tai akademiniai pasiekimai.

„Dažnai rodikliai yra prasti ne todėl, kad jie prastai dirba, o todėl, kad reikia susitarti kas yra rezultatas, kas duoda tą pridėtinę vertę?“, – sako Vaidas Bacys, švietimo ir mokslo viceministras.

Aštuntąjį kartą žurnalistų sudaromas mokyklų reitingas kasmet vos kinta. Tai, pasak „Veido“ redaktoriaus Gintaro Sarafino, rodo, jog švietimo sistemai reikia pokyčių.

Informacijos, kaip mokyklos parengia abiturientus Švietimo ir mokslo ministerija neskelbia.

Aut. teisės: lrt.lt
lrt.lt
Autoriai: Ugnė Galadauskaitė

(0)
(0)
(0)

Komentarai (3)