Aiškėja, kokį metinį mokestį lietuviams teks pakloti už savo automobilius

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Arns 2014-02-11 15:28
1337, tai nesupranti jog tas "hipsteris" ir nesinaudoja taip intensyviai keliais, jis nemoka akcizų už degalus. tad iš esmės visos jo sumokėtos lėšos perskirstomos valstybės paslaugoms išlaikyti? Tu naudojiesi ta infrastruktūra ir tomis pasaugomis, kurių nevairuojančiam nereikia. Kam jam kelių policija, radarai, magistralės, magistralinių kelių priežiūra? Kam smulkesnių rajoninių kelių tvarkymo darbai, kam ženklinimas, kam visos kelio būklės stebėjimo priemonės? Aišku kad vairuotojams. Nebūtų jų, valstybė nemokėtu visam tam pinigų. bet visuomenei reikia tokių, ir jos išlaikomos, todėl suprantama kodėl jomis besinaudojantys turėtu vienaip ar kitaip papildomai prisidėti, jog jų paslaugų gerinimas neskriaustų visų likusių žmonių.
beerbeerlt 2014-02-11 15:36
Jei mokestis eitu keliam, policijai ir pan. nieks bangu ir nekeltu nes visi sie dalykai brangsta. Bet cia gilesne mintis. 1 Apmokestins vairuotojus. (tarp ju ir pensininkai) 2 Pakels pensijas 70Lt 3 is tu paciu pensininku uz seniuka automobili paims 140-210lt Spekit kas laimes is to? matematika paprasta. Pensijas atstate pensininkai apgauti mokesciu surinkta daugiau lovys pilnesnis.
kestutisz 2014-02-11 15:44
O taip, atimant iš žmogaus daugiau pinigų padėsi jam atsinaujinti automobilį - nes visi turintys senus automobilius neperka naujų iš principo, o ne todėl, kad neįperka. Ką ten galės dauguma nusipirkti utilizavę seną, bet dar puikiai važiiuojančia mašiną - Tata? Tai kažkuom geriau?
MindaugasV85 2014-02-11 15:44
Nu kas per gaideliai tame seime sėdi tai niekaip nesuprantu. Ar jiems kaimiečiams smegenėlės neišneša, kad didindami pinigų cirkuliaciją nepadidins pačio pinigų kiekio? PVM'ą pakėlė - turtingesni tapom?
slawcka 2014-02-11 16:03
Na viena yra kai sitas mokestis renkamas keliams , infrastrukturai gerinti, bet musu gi atveju , jis bus skirtas pensijoms. Tiesiog valdzia pasirinko lengviausia kelia kaip ishsprest savo nemokejima rinkti biudzeto. O keliam, tarsos mazinimui ir t.t , jauciu , tik kokie 5% surenkamos sumos bus skirti. Bet, o, taciau, man butu negaila tiek moketi , jei sumazes kledaru ir apskritai transporto gatvese.
Sigitas.lk 2014-02-11 16:04
Arns, visiskas nesamones sneki. Keliai skyleti, paslaugu kokybe zema, visokiu mokesciu sumokam didesni procenta nuo gaunamu pajamu negu skandinavijos salys (ar kitos issilavine valstybes). O tu arba nie Lietuvoj gyveni, arba savo uzdaram pasaulely, kur toliau savo nosies nieko nematai. Pagalvok biski galva ne uzpakaliu, kad yra zmoniu kuriems automobilis reikalingas i darba nuvaziuoti, o minimuma gaunant jokiu naujesniu masinu neprisipirksi. Taip pat sitas mokestis yra visiskai neteisingas nes, neturtingus zmones dar labiau engia, o pasiturintys net nepajaus. Butu mokestis nuo automobilio vertes, butu tikrai daug teisingiau. Taip pat del automobiliu amziaus, nu blemba, pas mus nera tiek isvystytas viesasis transportas kad butu galima visiskai atsisakyti automobilio, o duokit pinigu tai zmones tikrai nebepirks senu grabu juk. O del tersimo tai cia isvis atsigaukit, cia kiek lietuvos automobiliai tersia ar taupo tai isvis jokio skirtumo pasauliniu mastu. O beto cia tipo pensijoms kompensuoti, o kai kompensuos ar ismirs pensininkai kas tada? O beto tai visiskai nepaskatins ekonomikos augimo. 200mln pensininkams i koine, naudos 0, o is patirties galiu pasakyti kad istiesu pakanka jiems tu pinigu, ir dar ir dabar puikiausiai daugelis susitaupo, o kad daugiau duosi, tai viskas tik koinej nuguls, islaidos senoliu nepadides.
Arns 2014-02-11 16:19
Skaičiais gali tą paremti sigitai? Paslaugos aišku ne pačios geriausios, bet su kelių finansavimų, tai mes mokam net už latvius mažiau. Pvz Lenkijoje valstybė tik pagrindinius kelius prižiūri, visi regioniniai iš vaivadijų biudžetų. Be to daug kur yra mokami keliai, kurie jau priklauso ne valstybei, o privačioms įmonėms. Tad iš principo Lietuvoje mes turime tik vieną biudžetą iš kurio išlaikomi visi keliai ir kas susiję su jų priežiūra. Automobilio poreikis, jau kitas dalykas. Kam reikia, tas naudojasi. O jei neapsimokės, bus pokyčių, arba miestiečių gyvenimo būdo arba algų atžvilgių (ypač kur rekomenduojama net savo automobilį turėti). VT pas mus ir taip totaliai nuostolingas. Iš kur rasim keliasdešimt milijonų plėtrai bei atnaujinimui, kad jau į "tinkamos kokybės" persėstu automobilistai? Gal naftos turtinguose kraštuose taip ir daroma. Visur kitur viešasis transportas skatinamas ribojant kitas transporto priemonių judėjimą ar net naudojimą (pvz tame pačiame Londone, visur automobiliu važinėti prabanga, tad ne tokie turtingi skatinami naudotis miesto transportu, pas mus dar niekur nėra uždrausta įvažiuoti į viešąsias erdves nesusimokėjus). Nėra ko įsikąsti į pensininkus. KT pripažino konservatorių antro bandymo šedevrą tokiu pačiu kaip pirmo, tad arba randi pinigus ir grąžini greitai, arba per teismus išsireikalaus individualiai, ir staiga paaiškės jog gal kokiam mėnesiui valstybinės įstaigos, kaip JAV atveju "išsijungs" pritrūkus finansavimo lėšų. Jau dabar, per krizę, dalis kelių fondo lėšų perskirstoma į biudžetą. Labai realu, kad kai baigsis nenumatyti nesklandumai, tiek akcizas tiek šis mokestis už automobilius keliaus jau ten kur ir priklauso.
kukulis 2014-02-11 16:25
Didesnis mokestis senesniems automobiliams turetu paskatinti mastanti zmogu vietoj 10-12 metu senumo audi ar bmw, rinktis 5-6 metu opeli, skoda, reno, pezo ir panasiai. T.y persesti is prabangaus bet seno, i netoki prabangu bet jaunesni, saugesni bei labai daznu atveju taupesni automobili, kuris kainuoja tiek pat, kiek ir tas senas prabangus. Priedo, reiketu pagalvot ar seimos ukyje reikalingas antras ar trecias, o kartais ir tas vienintelis automobilis? Automobilis daugelyje saliu, visgi, yra skaitomas kaip ne pirmo butinumo daiktas, todel ir mokesnciai uz ji nera mazi, ir draudimas brangus. Pas mus Lietuvoje, dargi, veikia tokia bloga praktika, kad kuo zmogus maziau issilavines, tuoj jam automobilis svarbesnis, ir kaip taisykle, tuo labiau jam reikia kokio trilitrinio bmw, kokiu 15 metu senumo.
Sigitas.lk 2014-02-11 16:31
http://www.delfi.lt/verslas/verslas/su- ... d=63937898 Arns tiesiog pripazintum, kad eiliniai zmones kurie uzdirba nedaug bus dar labiau skriaudziami, o tie kurie gauna po kokius 5k per menesi net nepajaus. Sakai bus pokysiu miestieciu gyvenimo bude. Bet nepagalvoji kad daugeliui zmoniu is uzmiescio dar reikia iki to miesto nusigauti. Kiekviena diena vaziuoju i Vilniu viesuoju transportu. Uztrunku i viena puse 2 VALANDAS. Per diena jau is viso 4VALANDOS. Su automobiliu i viena puse 45 minutes. Padarys dabar masinas prabangos preke, ir dar kas kvailiausia kad pagal turi. Dabar naujos masinos su 1,4l varikliais ir kokiu 110kW nemokes nieko. Nors jos ir brangios ir jas gali ipirkt tik tikrai pasiturintys zmones.
Sigitas.lk 2014-02-11 16:35
Ir svarbiausia nepatikimesni Ir brangesni. Vairuoju 12m senumo volvo. 6,5l sanaudos 100km. Ka tas 5-6 metu opelis reno ar skoda gali man geresnio pasiulyti? O ir dar uz 10k lt didesne kaina. Nusileisk ant zemes.
Arns 2014-02-11 16:55
Sigitai, ar bent skaitei kas parašyta? Nes skandinavai moka mažiau jei jie uždirba mažiau nei VDU (vidutinis darbo užmokestis). Kada paimamos didesnės algos, pas juos iškart vos ne trečdaliu pakyla įmokos, kai pas mus beveik nė kiek. Kitaip sakant, pas juos pradeda veikti progresiniai mokesčiai. Na užsienyje automobilis laikomas prabangos preke, skandinavijoje už tokius galingus mersus ar bmw, kokie pas mus važinėja, lupa ant tiek, jog ne kiekvienas net sėkmingas verslininkas perka. O pas mus eilinis žmogelis, už minimumą dirbantis perka ir skundžiasi kaip jam su kuru blogai (ir dedasi dujas ar pila kontrabandinį), kaip jam sunku... Tad norintys turėti prabangos prekę gali ir susimokėti. Tik reikia labiau išgryninti ne vien kur surinkti pinigais bus panaudoti, bet ir ko norima pasiekti socialine prasme, nes būtent nuo to priklauso įmokos dydis. Tu kalbi ne taip kaip yra iš tiesų. Pvz JAV. Su jos gyventoju gyvenimo būdu, joks VT negali veikti pelningai visame mieste. Nes priemiesčiai itin retai apgyvendinti ir išsiplėtę be galo toli. Taip ir Lietuvoje, jei nebus miesto projektų vertinama ir toliau kuris visi "perkunkiemiai", "dvarai" ar "medūs", tai VT niekados negalės veikti patogiai, nes per dideli atstumai ir per mažas tankumas. Kitas reikalas, jog iki šiol nėra vieningos politikos VT atžvilgiu, tad jie dažniau daromi pagal savu kriterijus nei žmonių patogumas. Užsibrėžus jog VT turi būti patogus ir atlikti ne vien važinėjimo funkcijas, didžiuosiuose miestuose įmanoma pasiekti greičio galimybę. Be to užsienyje, skirtingai negu pas mus, kur kas didesnis procentas besinuomojančių gyvenamą plotą skaičius, tad jiems ne problema pakeitus darbą tiesiog persikraustyti į patogesnį būstą. Arba aišku taikytis prie sąlygų ir gaišti daug laiko pervažiuojant, mokėti didesnius mokesčius už turimą automobilį ar pan.
Audrius V 2014-02-11 16:59
Pinigų kiekio (masės) didinimas sukelia infliacija, kuri lemia pinigų nuvertėjimą iki tokio lygio kuris buvo prieš pinigų masės didinimą. Tuo tarpu pinigų cirkuliacijos didinimas skatina tų pačių pinigų panaudojimo efektyvumą. Pinigų cirkuliacijos didinimu puikiai užsiima bankai.
Sigitas.lk 2014-02-11 17:02
Ir labiausiai pamirsti pasakyt, kad BE TO uzsienyje atlyginimai gerokai didesni. Nors ir pragyvenimo kainos didesnes, bet vistiek lieka GEROKAI daugiau pinigu zmonems. Labai butu idomu suzinoti ka pats dirbi ir ka vairuoji Nes siai nesamonei gali pritart tik zmogus arba nevairuojantis, arba pasiturintis ir nesukantis galvos del 100lt sen bei ten.
Arns 2014-02-11 17:25
Sigitas.lk, deja mūsų valstybė ir taip daug dirba ties algų kėlimų. Daugelyje valstybių nėra net supratimo kas ta minimali alga. Tad klausimas ką likusi visuomenė daro jog pati sau gyvenimą pasigerintu. Kaip sakiau, automobilio turėjimas dabar daugiau mada nei būtinybė. Ypač didžiuosiuose miestuose. nemažai žmonių patys, savo noru įsikuria toli laukuose, kai paskui be mašinos jau nė iš vietos. Nemažai mašiną naudoją apsipirkinėjimui ar išvykai į kitą miestą. Tad tai nėra pirmo būtinumo priemonė, kaip pvz oras, kad jo apmokestinimas būtu absurdas. Nes matyti iškart, kad neįvertini kiek kainuoja keliai, jų priežiūra, aplinkkelių statyba, žiedų rekonstrukcijos, gatvių plėtimai, sustojimui skirtų vietų plėtra, visos kelio valdymo infrastruktūros plėtra... Ir visa tai daroma už valstybės pinigus. Tad pasiekus tam tikrą ribą, kaip plėtra tampa per brangi, ir norint kad neatsitiktu kaip Kinijoje, kur kamščiai kartais ir po kelias dienas trunka, imamasi reguliuoti tiek judėjimo srautą tiek patį srautą sudarančias transporto priemones.
azotas 2014-02-11 17:48
O motociklu neapmokestins?
kukulis 2014-02-11 18:24
Butent. Mes, lietuviai, esam tiesiog per daug mandri. Imkim Danija, kaip pavyzdi: Atlyginimai kosminiai, pragyvenimo lygis debesyse. Metu perkamiausias automobilis - VW Up. Kodel? Kodel ne Mkes BMW ar ne Audi RS? Mano supratimu, priezastys dvi: 1. Dideli mokesciai uz dideles ir prabangias masinas. 2. Comon sense. Zmones supranta, kad vazinejimui po miesta jiems nereikia Taurego.
ZmogZ 2014-02-11 18:30
Kai išeisi į platųjį pasaulį kitaip pračiulbėsi, iš savo patirties sakau. Nebent neatspėjau tavo amžiaus ir jau dirbi valdiškoj vietoj, tada tai užuojauta.
Sigitas.lk 2014-02-11 18:58
Ta pati norejau pasakyt. Puikiai parode kad nera ka diskutuot su juo, kai teveliai iPhonus perka Ar siaip tiesiog dar niekas roziniu akiniu nenueme. O del lyginimo Danijos su Lietuva, na tai atsiprasau, visu pirma ten visai kitas zmoniu skaicius ir visai kitas gyventoju tankumas. Kodel su kokia Airija nelygini?
Arthuras 2014-02-11 19:06
Arns, vėl kliedi, kiek tik gali. Kaip tu manai, kam reikalingas akcizas?.. Tu pasiskaičiuok, kiek vairuotojai jo sumoka. O dar juokingiau, kai iš vairuotojų tiesiogiai bandoma pakelti pensijas. Na anekdotas, ne kitaip.
Arns 2014-02-11 19:26
Džumšutai, tau jau pateikiau Lenkijos pavyzdį. Galiu pateikti ir Kroatijos pvz, kur jei nori greitai pervažiuoti moki už privačius kelius, o jei jau taupai, tai važiuoji dar Jugoslavijos laikus menančiais serpantinais. Ar kaip dar kitur Europoje, per kameras suseka kas iš bendro srauto, nesusimokėjo už mokamus kelius, prigauna ir baudas išrašo. Ar net toje pačioje Baltarusijoje, geriausiems keliams pravažiuoti, reikalaujama turėti tam tikrus prietaisus bei užsukti susimokėti už nuvažiuotą atstumą, nes antraip tampi pažeidėju. Tad norėtum jog Via Baltika, Vilnius-Kaunas, Kaunas-Klaipėda taptu privatininkų nuosavybę? Esamu finansavimu ir kylančiais reikalavimais, ilgai neištemps biudžetas, kai dar visi stengiasi kuro gauti jei jau ne iš Rusijos ar Baltarusijos, tai bent iš Lenkijos ar kartais net iš Latvijos atsivežti. Jau kitam minėjau, kodėl reikia kompensuoti, ir reikia iš kažkur arba įplaukas rasti arba skolintis, nes antraip gali stoti visos valstybinės įstaigos, dėl elementaraus lėšų trūkumo. jei ne šiemet, tai kitais metais.