Eksperimentas: kaip matomi pėstieji Lietuvos miestų skersgatviuose? (Video)  (0)

„Atsarga gėdos nedaro“, - senas priežodis, kurį pėstieji Lietuvoje pernelyg dažnai pamiršta. Einant gatve tamsiu paros metu atšvaitai reikalingi net tik užmiesčio keliuose. Ne visos miestų gatvės yra apšviestos, o tamsiame skersgatvyje per vėlai pamatęs į gatvę išėjusį žmogų bejėgis ką nors padaryti bus ir greičio neviršijantis vairuotojas.

Kaip gerai yra matomi pėstieji segintys atšvaitus ir kokie nepastebimi yra be jų, galite įsitikinti patys peržiūrėję nuotraukų galeriją ir žemiau pateiktą vaizdo siužetą.

Improvizuoto bandymo Vilniaus senamiestyje metu portalo lrytas.lt žurnalistai tai išbandė savo kailiu. Patys įsitikinome kokie efektyvūs yra atšvaitai, liemenės ir krepšiai su šviesą atspindinčiais elementais.

Šį kartą nebandėme įvertinti, ar iš tiesų artimųjų šviesų žibintai kokybišką atšvaitą turintį pėsčiąjį apšviečia 120-150 m atstumu. Imitavome miesto sąlygas, kuomet išniręs už posūkio vairuotojas yra ganėtinai arti pėsčiųjų – nuotolis siekia 10-20 m.

Vieno atšvaito neužtenka


Bandymo metu pastebėjome keletą esminių dalykų. Pirma, net ir iš paprasčiausios plėvelės pagamintas nesertifikuotas atšvaitas yra geriau negu nieko, tačiau šviesą atspindi ne taip intensyviai kaip kokybiški gaminiai.

Taip pat, neužtenka segėti atšvaitą vien tik ant rankos arba kojos. Kintant atstumui tarp pėsčiojo ir automobilio iš pradžių jis apšviečiamas tik iki juosmens, todėl segti atšvaitą ant kapišono nėra labai gera mintis.

Geriausiai pastebimi vairuotojams pėstieji vilkintys specialias liemenės, kadangi šviesą atspindinti juosta eina visu juosmeniu.

Gera alternatyva yra juostiniai atšvaitai, tačiau jei norite būti saugūs, patartina dėtis juos ant abiejų rankų. Tuomet būsite matomi nepriklausomai kokiu kampu būsite pasisukę į atvažiuojantį automobilį.

Vaizdo siužetas

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Saulius Rinkevičius

(3)
(1)
(2)

Komentarai (0)