Galios kuriozas: paaiškėjo, kokie automobiliai nuo šiol bus leidžiami jauniems vairuotojams  (74)

Praėjusią savaitę Seimo nariai entuziastingai pritarė, kad jauniems vairuotojams reikia uždrausti vairuoti galingus automobilius. Bet ką tai reiškia vairuotojams?

Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos autoriaus Seimo nario Gintaro Tamošiūno manymu, jaunuoliams reikėtų leisti vairuoti tik tokius automobilius, kurių galios ir masės be krovinio santykis nebūtų didesnis kaip 0,06 kW/kg.

Tam vienbalsiai pritarė visi 34 balsavę Seimo nariai.

Atrodytų, tai nėra labai drastiška – jaunuoliai galėtų vairuoti ir gana nemažus sedanus bei visureigius, pvz. 1,5 tonos sveriantis vidutinės klasės automobilis galėtų turėti 90 kW arba 122 AG variklį.

Bet iš tikrųjų tai reiškia, kad jauni vairuotojai turės pamiršti ir nemažai mažiausių miesto automobilių, mat dėl itin mažo jų svorio, net patys mažiausi varikliai pasirodo esantys pernelyg galingi.

Aštuoniolikmetei – visureigis

Visureigį „Nissan X-Trail“ ir kompaktinį „Toyota Corolla“ turintis vilnietis Gintautas negalėjo patikėti akimis patikrinęs, kurį iš šeimos automobilių galės vairuoti ką tik pažymėjimą gavusi jo dukra.

Neseniai vairuotoja tapusi mergina labiau mėgsta sėsti prie „Corolla“ vairo, tačiau pasirodo, kad 1240 kg sveriantis ir 83 kW variklį turintis automobilis jai bus pernelyg galingas. Jo svorio ir galios santykis siekia 0,067 kW/kg.

Tačiau jauna vairuotoja galės vairuoti „X-Trail“ – 1540 kg. sveriantis visureigis varomas 100 kW varikliu. Jo svorio bei galios santykis siekia 0,0649 kW/kg. ir suapvalinus per plauką patenka į leidžiamą galios ribą.

„Tai absurdas, ta „Corolla“ net nelabai „traukia“, bet visureigį ką tik teises davusi dukra galėtų vairuoti“, – piktinosi vyras.

Sąrašas atskleidžia tiesą

Per didelis svorio ir galios santykis užkirs kelią jaunuoliams vairuoti ne tik kai kurias „Corolla“ versijas, bet ir daugiau populiarių automobilių, kuriuos tikrai būtų sunku pavadinti galingais.

Todėl sudarėme sąrašą, kuris aiškiai atskleidžia, ir kur šios pataisos galbūt laukia sėkmė, ir dėl ko vairuotojai turi pagrindo piktintis.

„Honda Civic“

Šis modelis gaminamas daugiau nei 40 metų ir yra įvairių „Civic“ versijų, bet nemažą jų dalį jauni vairuotojai galės pamiršti, jei siūloma įstatymo pataisa įsigalės.

Pavyzdžiui, 1995-2002 metais gaminto šeštos kartos „Honda Civic“ su 1,6 litro 125 AG varikliu galios ir svorio santykis yra 0,08.

Jauniems vairuotojams bus galima rinktis tik „Civic“ su 1,4 litro varikliu, turinčiu 75 arba 90 AG, arba 2 litrų dyzelinį motorą su 105 AG. 114 AG turintis 1,5 litro „benzinas“ – jau pernelyg galingas.

Penktos kartos „Civic“ jaunuoliams apskritai bus neprieinamas nes dėl itin mažo svorio (980 kg), net paprasčiausia versija su 90 AG varikliu yra per galinga.

„Volkswagen Golf“

Šis vokiškas modelis gaminamas dar ilgiau ir turi dar daugiau versijų, nei „Honda Civic“, bet maždaug pusė jo versijų jauniems vairuotojams taip pat turi pernelyg daug galios.

Pavyzdžiui, tarp jaunuolių labai populiarus penktos kartos „Golf“ su 1,6 litro 115 AG benzininiu varikliu turi 0,07 galios ir svorio santykį ir įstatymo reikalavimo nebeatitiktų.

Pradedantiesiems vairuotojams būtų galima rinktis tik vieną iš trijų mažiausios galios dyzelinių variklių arba paprasčiausius benzininius motorus. Tai tikrai turėtų užtikrinti saugumą, nes 2 litrų dyzelinis 75 AG „Golf“ iki 100 km/val. bėgėjasi net 16,7 sekundės.

Ironiška, bet mažylį „Volkswagen Polo“ jaunuoliams teks rinktis dar atidžiau, nes jei „Golf“ su 105 AG varikliu dar neviršija svorio ir galios santykio, beveik 200 kg lengvesnis „Polo“ su tokiu pat varikliu jau pateks į draudžiamųjų sąrašą.

„Ford Focus“

Studentų mėgstamas 1999-2005 metais gamintas pirmosios kartos „Ford Focus“ hečbekas, pasirodo, taip pat yra per galingas.

Jauniems vairuotojams tiks tik pačios paprasčiausios automobilio versijos, o 1,6 litro 100 AG motoras – jau per galingas.

Tačiau rinktis seną „Fiestą“ nebūtų daug kliūčių, nes šiam modeliui buvo siūloma nemažai kuklių variklių.

Leistinų automobilių sąraše atsidurtų net modelis, kurį pats gamintojas paskyrė sportiškam vairavimui. 2004-2008 metais gaminta „Ford Fiesta“ su „1.6 TDCi Sport“ 90 AG varikliu turi vos 0,059 galios ir svorio santykį.

Trečios serijos BMW

BMW ir anksčiau buvo labai mėgiami jaunų, greitį mėgstančių jaunuolių, bet būtent jų vairuotojai, pastaruoju metu sukėlę itin daug nelaimių, paragino visuomenę palaikyti automobilių galios ribojimo idėją.

Ši pataisa išties užkirs jaunuoliams kelią beveik prie visų BMW modelių.

Pavyzdžiui, 1990-1998 metais gamintos „kregždės“ (E36 kėbulas) galia reikalavimus atitiks tik pačiuose paprasčiausiuose 316i benzininiame ir 318 tds dyzeliniame modeliuose.

Naujesnio, E46 modelio pasirinkimas taip pat bus apribotas tik iki mažiausios galios benzininio ir dyzelinio variklio.

O senesnės kartos trečioji BMW serija E30, „chuligankė“, bus apskritai neprieinama, nes dėl mažo automobilio svorio visos versijos viršija galimą svorio ir galios santykį.

Dauguma naujų automobilių

Itin galingų arba nesaugių automobilių ribojimas jaunuoliams galbūt ir turėtų logišką paaiškinimą, bet įdomu tai, kad naujoji įstatymo pataisa atkirs jaunus vairuotojus nuo galimybės vairuoti praktiškai bet kokį naują automobilį.

Todėl jei ši įstatymo pataisa vis tik būtų priimta, Seimo nariams vertėtų pasvarstyti nors apie galios ir svorio santykio padidinimą, kad įstatymas išties apribotų jaunuolių galimybes sėsti tik prie itin galingų automobilių vairo.

Gamintojai kuo toliau, tuo daugiau investuoja į automobilių svorio mažinimą, bet net ir mažiausi varikliai šiais laikais gali išspausti daugiau, nei 100 AG.

Pavyzdžiui, tokie Vakarų Europoje tarp jaunų vairuotojų populiarūs automobiliai, kaip „Peugeot 308“, „Nissan Pulsar“ ar „Mini Cooper“ lietuviams būtų uždrausti išskyrus pačios mažiausios galios versijas.

Jei tarp maždaug 10 metų amžiaus modelių įstatymo reikalavimą vidutiniškai atitinka apie pusė versijų, tarp naujų automobilių planuojamą svorio ir galios santykį dauguma atvejų atitiktų tik pačios paprasčiausios automobilių versijos, o tarp „premium“ segmento automobilių nebūtų nieko tinkamo jaunimui.

Tai reiškia ne tik tai, kad labiau pasiturinti šeima negalės savo vaikui nupirkti naujo, saugaus automobilio, ar gero automobilio vairuoti negalės jau pakankamai užsidirbęs, tik vyresniame amžiuje vairavimo egzaminus išsilaikęs žmogus.

Tai reiškia, kad bėgant metams pasirinkimas vis labiau trauksis ir antrinėje rinkoje, taigi pradedantieji vairuotojai būtų priversti važinėti senais ir nesaugiais automobiliais.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Ilona Steponėnė

(82)
(12)
(70)

Komentarai (74)

Visi šio ciklo įrašai