Benzininis ar dyzelinis variklis: kokiais kriterijais remtis renkantis?  (25)

Ko gero, klausimas, kokį variklį pasirinkti, iškyla kiekvienam perkančiam automobilį. Ypač tai aktualu perkant dėvėtą transporto priemonę. „Ogmios miesto“ Mašinų kvartale įsikūrusių autoservisų specialistai ragina nepasikliauti tik kainų rodmenimis degalinių švieslentėse ir pataria, į ką svarbu atsižvelgti priimant sprendimą.

Kalbinti specialistai atviri: universalaus patarimo nėra. Įvertinus, kokį atstumą per metus ketinate įveikti įsigytu automobiliu, pasirinkti bus gerokai lengviau.

„Jei per metus numatoma nuvažiuoti apie 10 tūkst. kilometrų, benzininis variklis būtų kur kas naudingiau. Benzinu varomas automobilis nėra toks reiklus aptarnavimui, jo variklis irgi ne toks reiklus. Perkant dėvėtą automobilį su benzininiu varikliu, jis, tikėtina, bus mažiau važinėtas. Pati mašina bus pigesnė, pigesnė ir jos eksploatacija, nors degalų ir reikia daugiau. Variklis bus mažiau sudėvėtas“, – sako Vilmantas Pupius, UAB „Girilis“ vadovas. Jei gyvenama užmiestyje ir per metus nuvažiuojama 20-30 tūkst. kilometrų, tada galima pamąstyti ir apie automobilį su dyzeliniu varikliu, sako specialistas.

Anot jo, tada galima atidžiau vertinti ir konkretų variklį, tačiau daryti tai be specialistų pagalbos jis nepataria. „Buvo atvejų, kai klientai atvarę apžiūrėti iš pažiūros „sveiką“ dyzelinį variklį, po nuodugnaus patikrinimo sužino, kad jo remontas gali kainuoti net ir du tūkstančius eurų. Nors automobilio kaina buvo patraukli, tokio pirkti tikrai nebuvo verta. Kliento akimis viskas neretai atrodo gerai“, – patirtimi dalijasi V. Pupius.

Anot profesionalų, numatyti, kiek ilgai tarnaus vieno ar kito tipo variklis, neįmanoma – viskas savininko rankose. „Automobilis gali nuvažiuoti ir milijoną kilometrų, jei jis yra sąžiningai prižiūrimas. Pavyzdžiui, kas 8 tūkst. kilometrų keičiami tepalai. Jei variklio mazgai, gedimui atsiradus yra keičiami, ir variklis neužleidžiamas. Viskas priklauso nuo to, kaip eksploatuojamas variklis, – sako p. Vilmantas. – Bet kuriam varikliui reikalinga priežiūra“.

Mašinų kvartale įsikūrusio „Kemi“ servisų tinklo direktorius Žygimantas Tubutis pastebi, kad Lietuvoje populiaresni dyzeliniai varikliai – jie sudaro maždaug du trečdalius visos rinkos.

„Naujos kartos dyzeliniai varikliai ekonomiški, tačiau priežiūros jiems reikia daugiau, gedimų šalinimas kainuoja brangiau. Jei automobilis perkamas iš Vakarų Europos, itin svarbu atsižvelgi į kilometražą. Vakarų europiečiai per porą metų nuvažiuoja 150 tūkst. kilometrų. O jei automobilis yra 5-7 metų senumo, įsivaizduokite, kokia yra jo reali rida“, – automobilių pirkėjus neprarasti budrumo ragina Ž. Tubutis.

V. Pupiui antrina ir Ž. Tubutis – jei reguliariai planuojamos ilgesnės kelionės, labiau verta rinktis dyzelinį variklį. Tačiau negalima pamiršti apie eksploatavimo kaštus. „Kol važiuoji, tai važiuoja. O kai sugenda, tai virsta į šimtus ar tūkstančius eurų kainuojantį gedimų šalinimą“, – sako pašnekovas. Jo teigimu, variklio tarnavimo laikas tiesiogiai priklauso nuo jo eksploatavimo sąlygų.

Kokį variklį pasirinkti, vienareikšmiškai negali pasakyti ir „Rs serviso“ vadovas Andrius Burneika – objektyvių kriterijų tiesiog nėra.

„Perkant automobilį svarbu žiūrėti ir rinktis pagal savo gyvenimo būdą ir tai, kur jis bus naudojamas dažniausiai. Jei automobilis perkamas važinėti mieste iš namų į darbą, santykinai važiuojami trumpi atstumai, kilometrų per metus susidaro nedaug. Tada dyzelinis automobilis visiškai netinka tokiam važiavimo būdui. Tada prasideda problemos su DPF filtru, nėra kada jo išdeginti. Tada jis neveikia taip, kaip turėtų. Žmogus priverstas specialiai važiuoti, kad išdegintų filtrus, keisti alyvą, daryti priverstinius išdeginimus. Tai kainuoja ir yra jam visiškai nereikalinga. Jei važiuojama daugiau, rida yra didesnė. Tuomet ir problemų su filtrais mažiau, degalų sąnaudos tampa aktualesnės“, – sako A. Burneika.

Pašnekovas taip pat ragina atidžiai įvertinti ir perkamo automobilio jau įveiktų kilometrų skaičių.

„Rida yra svarbiau nei automobilio amžius. Amžius buvo svarbus tada, kai visi važinėjo žiguliukais, kurie rūdijo. Dabar automobilis nerūdija nei sulaukęs trejų, nei aštuonerių metų. Tokios problemos šiandien nebeaktualios. Nebemetame automobilių todėl, kad jie surūdijo. Metame tada, kai sugenda, kai reikia brangiai remontuoti variklį ar pavarų dėžę. Didžiausias argumentas renkantis variklį turėtų būti nuvažiuoti kilometrai, tačiau svarbu nepamiršti, kad neretai jie būna atsukti atgal dvigubai“, – aiškino A. Burneika.

Aut. teisės: 15min.lt

(21)
(13)
(8)

Komentarai (25)