Atskleista, kas lėktuvams kelia daugiau pavojų už dronus ir paukščius  (2)

Civilinės aviacijos tarnybos (angl. Civil Aviation Authority; CAA) vadovas teigia, kad yra vienas dalykas, kuris lėktuvams kelia daugiau pavojų nei paukščiai ar dronai, o civiliams nebūtina juos turėti.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Andrew‘us Haines‘as teigia, kad visi, viešoje vietoje turintys lazerinį žymeklį, turėtų būti suimti, nepaisant to, ar jis yra naudojamas. Vyras tikina, kad lazerių spindulių taikymas į lėktuvus yra tyčinis pavojaus kėlimas.

„Mes, Civilinės aviacijos tarnyba, ir Pilotų profesinė sąjunga bendradarbiaujame ir siekiame įtikinti vyriausybę, kad stipraus pajėgumo lazeriniai žymekliai turėtų būti draudžiami. Kodėl kažkokiam eiliniui Džo apskritai reikia lazerio, galinčio susprogdinti už 50 mylių esantį balioną? Juk toks stiprus spindulys, nukreiptas į lėktuvą, pilotui gali sukelti ilgalaikių sveikatos sutrikimų“, - piktinosi A. Haines.

Jau yra užfiksuotų atvejų, kai lazerinio žymeklio spindulys paveikė piloto regą ir, nors lėktuvui ar jame buvusiems žmonėms nieko nenutiko, būtų neprotinga tą galimybę atmesti.

Praėjusiais metais suskaičiuoti net 1 439 su lazeriniais žymekliais ir jų spinduliais susiję įvykiai. Tai reiškia, kad per dieną į lėktuvus galingais lazeriniais žymekliais šviečiama bent 4 kartus.

Heathrow oro uoste užfiksuota daugiausiai įvykių – net 121, Birmingham oro uostas pranešė apie 94, o Manchester apie 93 su pavojingu lazerių švietimu susijusius įvykius.

Pilotų profesinės sąjungos sekretorius Brian‘as Strutton‘as teigė: „Vis didėjantis lazerinių žymeklių spindulių galingumas kelia susirūpinimą. Žmonės turi suprasti, kad lazeris nėra paprasčiausias žaislas, o jų švietimas į lėktuvą gali nukreipti piloto dėmesį ar jį išblaškyti ir taip sukelti pavojų lėktuvo keleiviams, įgulai ir netgi ant žemės stovintiems žmonėms.

Liepą du vyrai buvo nubausti už tai, kad lazerinio žymeklio spindulį taikė į paiešką vykdžiusį sraigtasparnį. Pilotas turėjo skubiai nusileisti, o jo vykdyta paieškos operacija buvo atšaukta.

Prieš pora mėnesių „Virgin Atlantic“ skrydis turėjo grįžti atgal į Heathrow oro uostą, nes vienas iš pilotų pranešė, jog jaučiasi prastai po to, kai lėktuvui pakilus į jų kabiną buvo nutaikytas lazerinio žymeklio spindulys.

Balandį „British Journal of Ophthalmology“ žurnale buvo teigiama, jog skrydžių metu pilotai reaguoja į ryškias šviesas, todėl staiga pastebėta galingo lazerinio žymeklio šviesa gali sukelti stiprių regos sutrikimų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Anglija.today
Anglija.today
(27)
(3)
(24)

Komentarai (2)