Policijos vadovas paaiškino, kaip atpažinti nežymėtus pareigūnų automobilius  ()

Po šalį sukrėtusios pagrobimo ir šaltakraujiško nužudymo bylos visuomenėje sukilo baimė dėl nežymėtų kelių policijos automobilių. Kaip viena iš versijų įvardinama galimybė, kad įtariamieji Ievą Strazdauskaitę sustabdė apsimetę pareigūnais.

Lietuvos kelių policijos tarnybos vadovas Vytautas Grašys LRT televizijos laidoje „Laba diena, Lietuva“ pažymėjo, kad tiems, kurie laikosi Kelių eismo taisyklių, dėl nežymėtų policijos automobilių apskritai nereikėtų jaudintis.

Kita vertus, yra vairuotojų kurie piktybiškai pažeidžia KET – jiems užfiksuoti ir reikalinga tokia technika.

Nežymėtų specialių transporto priemonių skaičiaus pareigūnas neišdavė, bet prasitarė, kad jų yra tiek, kiek reikia. Skaičius, anot tarnybos vadovo, nėra didelis, bet jo užtenka tvarkai palaikyti.

Kaip atskirti automobilį?

V. Grašys paaiškino, kad nežymėtame automobilyje dažniausiai dirba du pareigūnai. Jie apsirengę įprastomis uniformomis ir turi visą ekipuotę.

Tikrąją transporto priemonės paskirtį išduoda po radiatoriaus grotelėmis arba po priekiniu langu įrengti mėlynos ir raudonos spalvos šviesos signalai.

Taip pat tokie automobiliai gale turi skydelius, kuriuose informuojama, ko reikalaujama iš vairuotojo.

„Stabdydami vairuotoją pareigūnai taip pat naudojasi garso signalais: įjungiama sirena, o balsu pranešama, ką asmuo turi daryti“, – aiškino tarnybos vadovas.

Anot jo, pagal galiojančius įstatymus vairuotojas negali nepaklusti pareigūnams.

Abejojantiems, ar juos tikrai stabdo policijos ekipažas, jis patarė skambinti Bendrojo pagalbos centro numeriu 112 ir pasiteirauti, ar konkrečiame ruože dirba pareigūnai.

V. Grašio teigimu, atvejai, kai bandoma inscenizuoti pareigūnų darbą – labai reti.

Stoti, kur daugiau žmonių

Tarnybos vadovas paaiškino, kad specialiose policijos priemonėse tokie automobiliai tamsiu paros metu nedalyvauja. Tačiau, jei pareigūnai mato, kad daroma nusikalstama veikia, jie privalo reaguoti.

„Buvo atvejų, kai pareigūnai turėjo imtis priemonių ir tamsiu paros metu“, – konstatavo jis.

LRT laidos vedėjai priminus versiją, kad I. Strazdauskaitę galėjo stabdyti pareigūnais persirengė įtariamieji V. Grašys patikslino, kad vairuotojai informaciją gali pasitikslinti tuo metu, kai yra stabdomi.

Visgi tikėtis, kad laukdami, kol vairuotojas pabendraus su bendrojo pagalbos centro operatore, pareigūnai persigalvos – neverta.

„Jei stabdo, tai galiausiai vis tiek sustabdys, todėl tarkime, galima pavažiuoti iki degalinės, kur yra daugiau žmonių ir ten sustoti“, – galimą veiksmų eigą iliustravo V. Grašys.

Pareigūnas sakė, kad dėl darbo specifikos nežymėti automobiliai daugiausiai naudojami magistraliniuose ir krašto keliuose. Pastaruoju metu fiksuojama daug chuliganiško vairavimo atvejų.

„Negalime leisti, kad keliuose įvyktų nelaimės, todėl naudojame visas turimas priemonės“, – apie tokių automobilių paskirtį kalbėjo V. Grašys.

Anot jo, sunku įvertinti nežymėtų policijos automobilių efektyvumą. Kaip galimą rodiklį jis pateikė praėjusiais metais 20 procentų sumažėjusį žuvusiųjų keliuose skaičių.

Paveja važiuojančius 200 km/val.

„Vakarų šalyse tie automobiliai yra įvairesni ir greitesni. Italai turi nežymėtą „Lamborghini“, su kurio dirba ne viešai“, – sakė tarnybos vadovas.

V. Grašio manymu, Lietuvos kelių policijos naudojami automobiliai taip pat yra pakankamai galingi.

Su jais pareigūnai pasiveja ir sustabdo didesniu nei 200 km/val. greičiu važiuojančius pažeidėjus.

Aut. teisės: lrt.lt
lrt.lt

(32)
(8)
(24)

Komentarai ()