Primena, ką reikia žinoti apie dviračių, paspirtukų ir kitų transporto priemonių vairavimo taisykles  (2)

Susisiekimo ministerija praėjusiais metais išpopuliarėjusius galingus elektrinius paspirtukus prilygino mopedams. Nuo tada jais legaliai naudotis tapo įmanoma tik užregistravus, apdraudus ir turint vairuotojo pažymėjimą.

Vis dėlto žmonės iš pradžių negalėjo suprasti, kokiais paspirtukais jie gali laisvai važinėti, o kuriems privalomi dokumentai.

Situaciją kiek pagerino Lietuvos policijos socialiniuose tinkluose paskelbta atmintinė. Joje aiškiai išdėstyti jų konstrukcijai, registravimui ir eksplaotavimui keliami reikalavimai. Jų privaloma laikytis, tačiau rinkoje neretai parduodami netgi reikiamų dokumentų neturintys elektriniai paspirtukai.

Elektriniai paspirtukai išpopuliarėjo kaip patogus transportas mieste. Juolab kad tai padaryti tapo labai paprasta – 600–1000 eurų kainuojantį didelį elektrinį paspirtuką galima lengvai atsisiųsti internetu iš Azijos šalių.

Pigesni variantai, kaip skelbimuose teigia gamintojai, gali pasiekti 35 km/val. greitį. Pridėjus dar keletą šimtų eurų galima įsigyti paspirtuką primenančią elektrinę transporto priemonę, kuri gali įsibėgėti net iki 60 km/val.

Atsirado ir perpardavėjų, kurie skelbimuose tvirtindavo, neva toks elektrinis paspirtukas yra prilyginamas dviračiui ir juo galima laisvai važinėtis kur tiktai norisi.

Susisiekimo ministerijai paskelbus, kad visi elektriniai paspirtukai, kurie gali įsibėgėti daugiau nei iki 25 km/val., yra laikomi mopedais, kilo didžiulis šurmulys.

Su didesnį nei 25 km/val. greitį pasiekiančiu „paspirtuku" važinėti galima tik jį įregistravus ir apdraudus. Net jei nesibaiminate pareigūnų patikrinimo, eismo įvykio atveju tokiai transporto priemonei gali būti atliekama ekspertizė ir tuomet už jos vairavimą tektų atsakyti.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(10)
(1)
(9)

Komentarai (2)