Kaip išvengti kojų tinimo?  ()

Po ilgos dienos, praleistos daug vaikštant, ar po skrydžio lėktuvu galite pastebėti, kad jūsų kojos pradėjo tinti. Ypač dažnai tai nutinka vasarą, per karščius.

Tinimas sukelia ne tik diskomfortą. Jis gali ir trikdyti, ypač jeigu pastebimas aplinkiniams.

Tačiau keletas paprastų būdų gali padėti greitai sumažinti tinimą.

Bet prieš tai įspėjame, kad nors visiems kartais ištinsta kojos ir tai yra gana normalu, nuolatinis kojų tinimas gali būti ir rimto sveikatos sutrikimo požymis.

Kojos gali tinti dėl nėštumo, susižeidimo, infekcijos, vartojamų vaistų, hormoninių pokyčių, nutukimo, artrito, limpedemos (limfos apytakos sutrikimo), venų nepakankamumo, kraujo krešulių, širdies, kepenų ar inkstų ligų. Taigi, jeigu nuolat be regimos priežasties tinsta kojos, derėtų apsilankyti pas gydytoją.

O visiems kitiems pristatome paprastus būdus, kaip išgydyti kojų tinimą:

1. Pailsinkite kojas

Reikėtų atsigulti ant nugaros, nes sėdint gali užsispausti kai kurios kraujagyslės ties liemeniu ir keliais. Svarbu gulėti nusiavus batus.

2. Ledas

Šaltas kompresas padės susiaurinti kraujagysles ir priversti kraują tekėti atgal į širdį. Tačiau nelaikykite ledo ant kojų ilgiau nei 10-20 min.

3. Spaudimas

Kojų ir kulkšnių apvyniojimas bintu ar kompresinių kojinių užsimovimas gali padėti sumažinti tinimą ir lengvai priversti kraują tekėti aukštyn.

4. Pakėlimas

Gulėdami pakelkite kojas ant pagalvės ar kėdės, kad paskatintumėte kraują tekėti liemens link.

5. Masažas

Jeigu pajutote, kad kojos tinsta, lengvai jas pamasažuokite, kad išlaisvintumėte audiniuose ir ląstelėse susikaupusius skysčius ir pagerintumėte kraujo tekėjimą.

Kaip išvengti kojų tinimo?

1. Sumažinkite druskos suvartojimą

Jeigu vartojate per daug natrio, jūsų organizmas sulaiko vandenį, stengdamasis išlaikyti vandens ir natrio pusiausvyrą ląstelėse. Tai skatina tinimą.

2. Venkite daug cukraus turinčių produktų

Per didelis insulino kiekis gali lemti skysčių ir natrio užlaikymą, ypač sergantiems 2 tipo diabetu. Su laiku dėl to gali padidėti kraujo spaudimas ir gresia širdies nepakankamumas.

3. Gerkite daugiau vandens

Kartais tinimą gali sukelti dehidratacija. Negaudamas pakankamai skysčių organizmas stengiasi per daug vandens sukaupti ląstelėse, dėl ko prasideda tinimas. Dėl dehidratacijos gresia net ir tokios rimtos komplikacijos, kaip smegenų patinimas, sukeliantis negrįžtamą žalą.

Pasistenkite kasdien išgerti po 7-10 stiklinių vandens.

4. Išbandykite natūralius diuretikus

Valgydami natūraliai šlapimą varančias daržoves galite paskatinti skysčių ištekėjimą iš audinių.

Natūralūs diuretikai yra šparagai, petražolės, burokai, vynuogės, žalios pupelės, lapinės daržovės, ananasai, moliūgai, svogūnai, porai ir česnakai.

Beje, česnakuose yra ir alicino, kuris yra vazodiliatorius. Tai reiškia, kad jis gali išplėsti kraujagysles ir pagerinti kraujotaką.

5. Vartokite daugiau magnio

Magnis padeda moterims per menstruacijas palengvinti užlaikytų skysčių nutekėjimą. Jis taip pat padeda sumažinti mėšlungį – dažną tinimo palydovą.

6. Sportuokite

Dėl sporto ima susitraukinėti raumenys, kas tai susiaurina, tai išplečia kraujagysles. Taip kraujas lengviau grįžta į širdį.

Tai taip pat gali išjudinti limfą ir apsaugoti nuo jos kaupimosi galūnėse.

Jeigu didžiąją dienos dalį praleidžiate stovėdami ar sėdėdami, nepamirškite pajudinti kojų ties blauzdomis ir keliais. Labai svarbu vengti sėdėti sukryžiavus kojas.

Jeigu tinimas nepraeina, o jį lydi krūtinės skausmas, apsunkęs kvėpavimas, galvos skausmai, būtinai kreipkitės į gydytoją.

Parengta pagal „DailyHealthPost“

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(4)
(1)
(3)

Komentarai ()