Lietuviškas troleibusas sostinės gatvėse: nuo gedimų iki grožio  (6)

Nuo praėjusios savaitės antradienio vilniečiai jau važinėja Lietuvoje surinkta ir pirmuoju lietuvišku troleibusu vadinama viešojo transporto priemone. Troleibusas pavadintas „Amber“ (angl. „gintaras“). Apžvelkime, koks jis: nuo techninių savybių iki žvilgsnio kino mėgėjo akimis.

Sausio 9 d. Europos aikštėje žurnalistams pristatytas lietuviškasis elektrinės transporto priemonės kūrinys. O jau kitądien šie du troleibusai - 3-iuoju ir 21-uoju maršrutu - vežiojo keleivius įprastais miesto maršrutais.

Šiuose „Amber Vilnis 12 AC“ žemagrindžiuose troleibusuose sumontuotos elektroninio bilieto sistema, vaizdo stebėjimo įranga, įlipančių ir išlipančių keleivių skaičiavimo sistema. Naujos kartos Vilniuje surinkti troleibusai gali nuvažiuoti net 1000 metrų be elektros srovės, dėl to jie yra labiau manevringi,“- sakė vicemeras Romas Adomavičius.

Troleibusai buvo renkami beveik du mėnesius. Ateityje vieno troleibuso surinkimui parko specialistai planuoja skirti vos 15 dienų. Abiems nuo antradienio į Vilniaus gatves išriedėsiantiems troleibusams buvo atliktos sertifikavimo procedūros, jos metu specialistai įvertino troleibuso atitikimą galiojantiems Europos Sąjungos reikalavimams.

„Vadovybei praėjusių metų pradžioje reikėjo apsispręsti – ar pirkti naujas transporto priemones, ar ieškoti kitų būdų atnaujinti eksploatuojamus troleibusus, kurių amžius viršijo 15 – 18 metų. Išnagrinėję visus pasiūlymus, nusprendėme patys surinkinėti troleibusus“, - sakė UAB „Vilniaus viešasis transportas“ direktoriaus pavaduotojas Vidmantas Striška.

Dalys troleibusams buvo gabenamos iš keturių šalių – Baltarusijos, Čekijos, Lenkijos ir Vokietijos. Vieno sostinėje surinkto troleibuso kaina - apie 720 tūkst. litų, tai yra 1,6-2,6 karto pigiau negu įsigyti jau paruoštą troleibusą.

„Nepaisant pagyrų, be kritikos taip pat neišsiversta: Vilniuje surinktam troleibusui išriedėjus į sostinės gatvės, prasidėjo karštos piliečių diskusijos. Vieniems kliūva dizainas, kitiems triukšmas salono viduje, tretiems ramybės neduoda faktas, kad troleibusas savo didžia dalimi pagamintas rytų Europoje ir jie neverti vadinti lietuviškais“, - 15min.lt „Įkrauk“ skiltyje rašo Nikas Morozovas.

Deja, pirmosiomis dienomis „Amber“ troleibusai neišvengė ir nedidelių techninių gedimų bei nesklandumų. Kai kurie jų netgi sutrikdė normalų viešojo transporto darbą.

„Vienam iš dviejų Vilniuje surinktų troleibusų, važiuojant prieš pat Antakalnio žiedinę sankryžą, nepavyko perjungti srovės ėmiklio į reikiamą kontaktinio tinklo liniją - žiedo link. Todėl vairuotojas turėjo rankomis perkelti srovės ėmiklius, dar liaudiškai vadinamus „ūsais“. Smulkmena prasidėjusi problema taip greitai nesibaigė - apie 3 minutes troleibusas nebegalėjo pajudėti iš vietos (beje, troleibuso prezentacijos metu taip pat teko regėti tą pačią problemą). Kai „Amberis“ pagaliau pajudėjo, vos įvažiavęs į žiedinę sankryžą - atsijungė srovės ėmikliai (situaciją liaudiškai įvardytume tiesiog kaip - „nukrito „ūsai“), tad vietoje šio troleibuso, į maršrutą teko išleisti rezervinį „Škoda 14Tr“, - pasakoja viešojo transporto entuziastas, marsrutai.lt tinklaraščio grupės narys Vitalij Kitov.

Taip, vilniečiai ir miesto svečiai turi teisę išreikšti savo nuomonę apie naująją transporto priemonę, kai kuri kritika ir būtų pagrįsta.

Kita vertus, šiame kūrinyje galima įžvelgti ir grožį. Nikas Morozov, fotografas, trumpametražio kino kūrėjas, siūlo tiesiog porą minučių pasigrožėti Vilniaus gatvėmis važiuojančiu „Gintaru” taip, kaip tai atrodytų kine, o ne video reportaže.

„Pasidžiaukime šiuo Lietuvoje surinktu troleibusu su visais savo trūkumais ir privalumais, visgi jis yra mūsų – „Amber Vilnis 12AC“, - sako N. Morozov.

Aut. teisės: www.technologijos.lt
Autoriai: Julius Majauskas

(1)
(1)
(0)

Komentarai (6)