Šokiruojanti žinia. Visureigiai Europoje bus uždrausti? „Veiksmų jau imtasi“ (1)
Europos aktyvistai ragina imtis reformų, kurios ateityje galėtų apriboti didelių visureigių ir pikapų pardavimus Europos Sąjungoje. O naujausiose ataskaitose teigiama, kad augantis šių tipų transporto priemonių populiarumas ne tik trukdo mobilumui mieste, bet ir neigiamai veikia pėsčiųjų saugumą.

© Damian B Oh, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hyundai_Palisade_2.5T_Calligraphy_LX3_Creamy_White_Pearl_(32)_(cropped).jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Europoje jau kurį laiką populiarėja visureigiai (SUV, sport utility vehicle) ir pikapai – transporto priemonės, kurios anksčiau daugiausia buvo siejamos su Amerikos keliais. Jie yra įspūdingo dydžio, turi didelį bagažo skyrių ir suteikia vairuotojams komforto bei saugumo jausmą. Tačiau, nepaisant šių privalumų, dideli automobiliai taip pat kelia rimtą pavojų, ypač visuomenės saugumui.
Šių nuogąstavimų patvirtinimas yra neseniai paskelbta ataskaita, rodanti, kad vidutinis Europoje parduodamų naujų automobilių plotis kas dvejus metus padidėja vienu centimetru. Šiuo metu jis siekia 170–180 cm, arba daugiau nei 11 centimetrų daugiau nei 2001 m. Aktyvistai perspėja, kad jei Europos šalys nespręs per didelių automobilių matmenų problemos, netrukus miesto gatvėmis važinės tik „maži autobusai“.
|
Tačiau tai dar ne viskas, kas kelia nerimą. Kaip pabrėžiama ataskaitoje, nekeisti dabartinių reglamentų reiškia sąmoningai kelti pavojų Europos Sąjungos piliečiams. Didesnės transporto priemonės, tokios kaip visureigiai, kelia daug didesnį pavojų pėstiesiems – tai patvirtina ir praėjusių metų Europos transporto saugumo tarybos tyrimas.
Ekspertizė parodė, kad važiuojant didesniu nei 64 km/vlal. greičiu, standartinio lengvojo automobilio partrenktų pėsčiųjų mirtingumas siekė 53 %, o visureigio atveju – net 100 %.
Ekspertai taip pat atkreipia dėmesį, kad visureigiai sunaudoja neproporcingai daugiau degalų nei tradiciniai lengvieji automobiliai ir išmeta daugiau teršalų. Be to, dėl savo dydžio juos sunkiau valdyti ir jie mažiau nuspėjami kelyje, o tai padidina riziką miesto eisme.
Europos Parlamentas jau paskelbė atsaką į nerimą keliančius ekspertų signalus ir pareiškė, kad imsis veiksmų, siekdamas apriboti visureigių skaičių Europos keliuose.
Pirmuosius žingsnius šia linkme jau žengė Prancūzija, Nyderlandai ir Belgija. Paryžius ir Briuselis svarsto galimybę įvesti papildomus parkavimo mokesčius už didesnes ir sunkesnes transporto priemones, o Amsterdame jau kurį laiką galioja draudimas visureigiams įvažiuoti į miesto centrą.