Baltijos jūroje prasideda mega projektas: statomas ilgiausias pasaulyje povandeninis tunelis (Video)  (4)

Daniją ir Vokietiją netrukus sujungs 18 km ilgio povandeninis tunelis, rašoma „Euronews“. Fehmarnbelt tunelis bus ilgiausias pasaulyje sujungtas geležinkelio ir kelių tunelis, kai jis 2029 m. bus baigtas statyti.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šis 10 mlrd. eurų vertės projektas, kertantis Baltijos jūros ruožą, vadinamą Femarno juosta, sujungs Danijos Lolando salą ir Putgardeną šiaurės Vokietijoje.

Ar tunelis sutrumpins kelionės iš Vokietijos į Daniją laiką?

Tunelyje, oficialiai vadinamame „Fehmarnbelt Fixed Link“, bus du dviejų juostų greitkeliai ir du elektrifikuoti geležinkelio bėgiai.

Kelionė juo truks 7 minutes traukiniu ir 10 minučių automobiliu, išvengiant 160 kilometrų ilgio aplinkkelio per Danijos žemyninę dalį. Kelionės geležinkeliu iš Hamburgo (Vokietija) į Kopenhagą (Danija) sutrumpės nuo maždaug 5 iki mažiau nei 3 valandų.

Kelio jungtis pakeis itin intensyvią keltų liniją, kuria per metus keliauja milijonai keleivių, ir sutrumpins kelionės laiką beveik valanda.

Danija taip pat planuoja nutiesti greitojo elektrinio geležinkelio linijas į tunelį ir iš jo. Traukiniai toliau kursuos per Danijos sieną į Švediją, Norvegiją ir Suomiją.

Kaip bus statomas Fehmarnbelt tunelis?

Idėja tuneliu sujungti Vokietiją su Danija nėra nauja. Po 10 metų planavimo 2020 m. pradėta statyba Danijos pusėje, o 2021 m. – Vokietijos pusėje.

Iš viso tunelis kainuos 10 mlrd. eurų, o Europos Sąjunga prie projekto prisidės 1,1 mlrd. eurų.

Jis bus įrengtas 40 metrų gylyje po Baltijos jūra, naudojant 89 masyvias betonines sekcijas. Jos bus iš anksto sumontuotos sausumoje, o paskui kranu nuleistos į vandenį. Už projektą atsakinga Danijos valstybinė bendrovė „Femern A/S“ tikisi, kad iki 2024 m. bus galima panardinti pirmąją iš šių sekcijų.

 

Kai jos bus sumontuotos, betoninės sekcijos bus sujungtos, paskui bus sumontuoti kiti elementai, pavyzdžiui, geležinkelio bėgiai, ventiliacija ir kameros.

Kai kurios aplinkosaugos grupės suabejojo tunelio poveikiu laukinei gamtai Femarno juostoje – ES saugomoje teritorijoje.

Tačiau „Fermern A/S“ teigia, kad tunelis „padidins pajėgumus ir sumažins spūstis Danijos geležinkelių ir kelių tinkluose“. Bendrovė taip pat tvirtina, kad tunelis leis sutaupyti daug" laiko, energijos, degalų ir išmetamo CO2 kiekio.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(34)
(0)
(34)

Komentarai (4)

Susijusios žymos: