Išseko baterijos. 3 000 000 svarų. Antarktidoje prarastas ypatingas povandeninis laivas (Foto, Video) ()
Pasak okeanografijos ekspertės Annos Wahlin, „adatos šieno kupetoje“ paieškos tęsiasi, tačiau niekas net neįsivaizduoja, kur jis gali būti. Laivui galėjo nutikti kažkas netikėto.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
3 milijonus svarų sterlingų (3,5 mln. eurų) vertės nepilotuojamas povandeninis laivas dingo be žinios tyrinėdamas Thwaites ledyną, dar žinomą kaip Doomsday ledynas. Apie tai praneša „The Sun“.
Teigiama, kad 7 metrų laivas tyrinėjo klastingą ledinį reljefą, tačiau vienu metu dingo iš radaro. Tai vienas iš trijų retų povandeninių laivų, dalyvavusių ekspedicijoje.
Final preparation for evening dive for AUV Ran last night. About to go and recover her and the anticipation is building... @niwa_nz @RockDrWatson @marta_ribo @a_wahlin #EU_RI #TNA pic.twitter.com/PdHl0ypFnE
— Joshu Mountjoy (@GeoMountjoy) October 3, 2020
Kalbama apie autonominę povandeninę transporto priemonę „Ran“, kuri aprūpinta aukštųjų technologijų jutikliais ir funkcijomis, leidžiančiomis ilgai išbūti po vandeniu.
Nepilotuojamas laivas dingo praėjusį savaitgalį. Vienas iš jį atidžiai stebėjusių mokslininkų sakė, kad kažkas neleido jam sugrįžti.
Over the weekend i had the chance to see the sea trials of "Ran" @a_wahlin Hugin AUV, this was the first ever AUV under Thwaites’ ice shelf. It's great to see it undergoing upgrades ready for it's next under ice mission #oceanrobots pic.twitter.com/eB5R9J0HmF
— Matt Kingsland (@Robot_Matt_) February 27, 2020
Pirmoji kelionė į ledo zoną praėjo puikiai. Tai buvo dar 2019 m. Tada mokslininkai tapo pirmaisiais mokslininkais pasaulyje, kurie sugebėjo pasinerti po ledynu ir būtent šis prietaisas jiems padėjo tai padaryti. Tai būtina norint gauti vaizdus iš arti, taip pat sužinoti duomenis apie tai, kas vyksta po paviršiumi.
Pastebėtina, kad laivas „Ran“ yra užprogramuotas tam tikram maršrutui po vandeniu, po kurio jis turi grįžti į tam tikrą vietą. Šį kartą taip neatsitiko ir laivas neatplaukė.
„Tai tarsi adatos ieškojimas šieno kupetoje, tik nežinant, kur yra šieno kupeta. „Ran“ baterijos dabar išsikrovusios. Žinome tik tai, kad po ledu atsitiko kažkas netikėto. Įtariame, kad ji turi bėdų, o tada kažkas jam neleido grįžti“, – sakė okeanografijos ekspertė ir „Ran“ tyrimų grupės narė Anna Wahlin.
FOCUS-AUV voyage coming to an end. AUV RAN onboard and we are heading home in 8 hours time. Exceptional voyage with excellent people. My understanding of canyons has been recalibrated! thanks @eurofleets @a_wahlin @MBIEsci @marta_ribo @bighamkt @niwa_nz #H2020 #EU_RI #TNA pic.twitter.com/AAoZ2OqRna
— Joshu Mountjoy (@GeoMountjoy) October 25, 2020
„Ran“ akumuliatoriaus veikimo laikas yra tik 36 valandos, o tyrėjų komanda tikisi, kad jie galės susigrąžinti laivą. Mokslininkams tokios technologijos yra gyvybiškai svarbios, nes padeda tirti atšiaurias ir atokias sąlygas akvatorijoje.
Taip pat padeda stebėti kylantį vandens lygį, nes ištirpus ir sugriuvus Doomsday ledynui pasaulio vandenyno lygis pakils 61 centimetru. Pats ledynas yra didesnis nei JAV Floridos valstija ir gavo savo pavadinimą dėl to, kad teoriškai jis gali turėti milžinišką poveikį jūros lygiui visame pasaulyje.
Mokslininkai daugelį metų bandė sužinoti daugiau apie ledyną, todėl faktas, kad „Ran“ negrįžo į paviršių, yra didelis nuostolis.