Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
arimanas 2010-10-28 13:34
azotas 2010-10-28 14:04
pritariu...
Bam 2010-10-28 14:31
Per daug ju negali buti, nes tiesiog visi netilps. Poto puse is bado mirs arba po kiemus slampines. Aisku sumazint iki ant pirstu suskaiciuojamo kiekio ir neprotinga.
RiMuSaS 2010-10-28 14:54
Nervas iman tokias nesamones skaitant. Greit tikrai greit nebeliks tu vilku jai tokie idijotai ir toliau primines sprendimus.
Kupse123 2010-10-28 15:57
bet tai kaip po karo (1948) tu vilku buvo daug idomiai cia
pritariu kitiem komentaram , nereik ribot ju skaiciaus nes juokingai mazai ju yra dar
DnT 2010-10-28 16:05
48 metais 1723, 55 tik 270, sumedžiota 0. Tai kur tie vilkai pasidėjo? Panašiai ir su 2000 ir 2010. Bus per daug jų, jie patys pasitrauks į kitas teritorijas, ar patys susimažins tą populiaciją, ar dėl kokių ligų ar dar kokio velnio sumažės ji.
O žmonėms nereikia kištis. Reikia gi ir kitoms rūšis duot galimybę suklestėt.
arimanas 2010-10-28 17:04
va 500 vilku jei butu tiek galima irgi palikti nors tuos 300 palikt, bet nesaudyt nes tipo juk reikia zmonem plestys nier vietos karvem ganyti nes valdos siekia pora kilometru bet ir tai neuztenka zmonem ganyt bandas. 1000 vilku gal ir per daug kaip lieituvai, bet bent jau 300- 500 vilku yra visai normaliai ir nemanau kad jie trukdytu gyvent, tik patys zmones lenda i gamta o poto reikia kad musa juos. nu zodziu tegu naikina jei taip nori iki 200 bet ziurekit kad tie 200 vilku nebutu brakonieriu sumedziuotu arba del kazkokiu problemu tarp vilku nebesusilauktu patelels jaunikliu, ar dar koks virusas pakirstu desimtis vilku. ir liktu grazus skaiciukas 100, poto vel mokslininkai dirbtiniu budu apvaisins kaip kokia zaisliukai zmonem ta gamta, nori atiima gyvybe nori prideda pora desmiciu medziu, gyvunu. fuj nemyliu zmoniu uz tokius dalykus.
Uniklas 2010-10-28 17:11
Dalį vilkų sudaro suvilkėją šunys. Juos labai sunku atskirt nuo tikrų vilku, bet jų medžiojimas nėra ribojamas. Tačiau ~300 vilkų Lietuvoje yra normalus kiekis, nes vilkam reikia labai gerų salygų, jeigu jūs kaip sakot būtų Lietuvoje 1000 vilkų tai jie išmedžiotu visus elnius, stirnas ir kitokius žvėrelius, po to patys išmirtu.
enternald 2010-10-28 18:34
pritariu populiacijąreikia kontroliuoti 200-300 optimalus skaičius. O tiems kur sako kad reikia 1000: kaimai nebesiplečia čia tikrai new dėl žmonių čia dėl pačių geroves. Afrikoje vienais metais kilo protestai prieš planus sumedžioti 200 dramblių. Nesumedžiojo. Tais metais nuo bado tame parke mirė 1500 dramblių...
Insomniakė 2010-10-28 18:50
Latvijos miškingumas didesnis apie 14% o vilkų ten sutelpa daugiau nei 3 kartus lyginant su Lietuva + Latvija yra ir šiek tiek mažesnė, tai kaip dar ten vilkai neišskerdė latvių? Nes jau seniai aišku, jog Latvijos įstaigos atsakingos už gamtą išmano savo darbą ir žino dėl ko dirba, o lietuviai ir toliau vaikos pinigų. Jau pradinėse klasėse moko, jog gyvūnai patys reguliuoja savo populiaciją, jei atėjo badmetis tai ir jauniklių bus mažiau, taip, kad viskas pasiskirsto tolygiai. O kad vilkai išmedžiotų visus kanopinius manau yra neįmanoma, nes jei grobio nedaug, tai ir pačių bus nedaug, nebent turit kažkokių įrodymų, jog tas yra įmanoma naturaliom sąlygom. Amerikos kažkuriam tai regione išnaikinus vilkus begalo daug privyso kanopinių, ko pasekoje pradėjo nykt ir kiti smulkesnieji gūvynėliai, kadangi kanopiniai ištrypia milžiniškus proluts, nuėda ūglius ir kitą augmeniją, nors aišku Lietuvai iki to dar turbūt toli, kai yra šitaip palaikoma medžioklė dėl malonumo, o medžiotojai dar drįsta save vadint miško draugais.
Vytax 2010-10-28 19:04
Įtariu, kad nevienodai vilkai visoje Lietuvoje pasiskirstę. Įtariu, kad yra nemažai rajonų kur jų išvis nėra.
Bent jau aplink mano kaimą 20km. spinduliu negirdėjau, kad išvis kas nors būtų matęs kada nors bent vieną vilką. Įtariu, kad tai dažnų tarybinių medžioklių pasekmė. Kai pvz. vietiniai turėdavo sugauti gyvą kiaulę ir pririšti prie medžio vien tam, kad koks nors Sniečkus ar koks kitas partinis galėtų pasipuikuoti laimikiu.
Insomniakė 2010-10-28 20:10
Vytax, ir įtart nereikia, nes tikrai vilkai yra nevienodai paiskirstę ir yra nemažai rajonų kur jų išvis nėra.
Donatas1 2010-10-28 20:21
Visiškaiū pritariu.Ta minsiterija naikina vilkus iki juokingų skaičių, o po to dar stebisi kodėl tiek daug bebrų ar šernų priviso...
Atlast 2010-10-28 21:16
nori isnaikinti savo konkurentus medziotojai, o paskui savo iskrypusiam malonumui saudyti kanopinius ir kiskius. Sena tema, kad medziotojai yra
tam tikra prasme iskrypeliai, nes jaucia malonuma zudydami.
Idomu, kad tie mokslininkai kurie taip nori aproboti populiacija.?
Paulius16 2010-10-28 22:55
Mano nuomone, šis valdžios sumanymas yra eilinis pilstymas iš tuščio į kiaurą. 250 vilkų Lietuvai tikrai per mažai, o juos dar norima sumažinti.Vilkai yra baikštūs gyvūnai, jie be priežasties nepuola žmogaus.Pasvarsčiau, kad šitas "populiacijos ribojimas" yra tik medžiotojų pramogai. Kur jūs matėte, kad gamta neišspręstų savo populiacijos pertekliaus?
Kaip viena pažįstama psichologė pastebėjo: Ateina žmogus pas ją, prasideda pokalbis..." -Ar jūs ramus žmogus?
-Taip, beabejo, ant nei vieno žmogaus neišliečiau savo pykčio.
- O tai kuo jūs užsiimate?
- Aš esu medžiotojas."
Citata iš National Geographic Lietuva: "Nepaisant grobio gausos, vilkų skaičius niekada neviršys tam tikros ribos. Tai reiškia, kad vilkų populiacijai pasiekus tam tikrą tankį, jie pradeda natūraliai reguliuoti savo gausą. Žmonės nėra vieninteliai vilkų priešai su kuriais jiems tenka kariauti."
http://www.nationalgeographic.lt/lt/zur ... lku_karai/
Citata iš http://www.zvejone.lt/test/wolf/index.php : "Tragiškiausia situacija miškingiausioje šalies dalyje - Rytų Lietuvoje. Trakų, Molėtų, Švenčionių, Zarasų, Ukmergės, Utenos rajonuose, kur vilkų telikę vos po 1-2. Ką reiškia visame rajone 1 vilkas? Beveik tą patį, ką ir nieko. Jei nėra poros, nebus ir vados. O be poros vilkas vienoje vietoje neužsibūna, tai ir vaikšto po kelis artimiausius rajonus, savo gentainių skaičių "didindamas". Vilkų medžioklės tvarka iki šiol buvo nustatoma visai Lietuvai ir jei bus nustatytos kokios nors lengvatos - tam tikruose regionuose vilkams gręsia išnykimas. Paradoksas, tačiau pačiuose miškingiausiuose Lietuvos rajonuose vilkų skaičius yra mažiausias. Negalima leisti, kad vilkai būtų vienodai medžiojami visuose šalies rajonuose."
Otto 2010-10-30 11:23
Ką gi, vilkų mylėtojai, užuot pliurpę, imkitės darbo; yra rajonų, kur siaučia didelės vilkų gaujos, tai važiuokit, gaudykit juos ir vežkitės, kur jums reikia, o tuomet jau saugokite juos, kad vėl ten nebūtu išnaikinti. Kodėl ieškote kvailių ir norite, kad žmonės kentėtu tik dėl to, kad patys laiku nesureguliavo vilkų skaičiaus? Vilkų klonuoti nereikės, nuošaliose, apleistose vietose, senuose durpynuose, jie veisiasi ne blogiau už šunis, kai jų tampa per daug, ima trūkti maisto, tada prasideda bėdos. Na, paskutiniu metu iš tiesų priviso daug bebrų, tai vilkai vis dažniau užsiima jų medžiokle ir mažiau kenkia žmonių ūkinei veiklai, bet reikia pripažinti, kad gerą efektą davė ir duotas leidimas sumedžioti keletą vilkų. Nebaudžiami "pilkiai" bent jau gavo gerą pamoką ir grįžo prie normalių medžioklės įpročių.
Gal suveikė ir supratingų žmonių išmintis; vilkų gynėjai nuolat tvirtina, kad ne vilkai skerdžia žmonių gyvulius, kad vilkai negrįžta prie skerdienos likučių. Taigi, pabarsčius tuos likučius gerais nuodais, daugiau niekada nesugrįžta ir tie nenaudėliai "ne vilkai" .
Tad belieka apsispręsti, ar reikia protingai sureguliuoti vilkų tankį (ne bendrą skaičių), ar jis bus "sureguliuotas", nepriklausomai nuo jūsų norų.
Kolumbija 2010-10-30 19:18
Reikia mažinti žmonijos populiacija.
kaizoku 2010-10-30 22:34
taip, paskaiciau komentarus, o dabar pasakysiu savo pamastymus:
taigi, pratekim nuo pagrindu, 1 vilkui teritorija sudaro apytiksliai 250-500ha, tiesa sakant nemaza teritorija. Otto tu teisus del sudraskymu gyvuliu, taip, jie sudrasko daug naminiu gyvuliu, bet sakai problema tai, noreciau paklausti: gal zmones neturi ranku ir koju, isminties? gal zmones nemoka apsiginti? mano manymu, zmonems reiketu maziau sedeti prie kompu ir baliavot, o galetu daugiau rupintis tais savo gyvuliais, jei jau taip baisiai tie gyvuliai jiems rupi, gi pats straipsnis rase, kad buvo 1948 metais 1723 vilkai ir zmones tada kazkaip visdelto apsigindavo nuo vilku.
jeigu sakytum, kad kartais nesu mates ar sutikes vilku, tai tu klysti, pats esu is kaimo, kuriame kiekviena rudeni vilkai pasirodo ir mokina savo vaikus medzioti, bet galiu pasakyti, tiems kurie laike gyvulius nepriristus, o versius, kaip priklauso bandoje, tiems nie vieno gyvulio nepapjove.
Otto 2010-10-31 12:25
Na, pernai vilkai pradėjo vaikus mokyti jau nuo birželio vidurio, bet kaip jau minėjau, vienais, ar kitais būdais problema sprendžiasi ir manau, kad greitai jos neliks. Problema būna tik tada, kai jie medžioja didelėmis grupėmis. Mano krašte- 5, ar 6, kiek toliau 9. Dabar stebint pėdsakus, neteko matyti daugiau, nei trijų. Grėsmė buvo kilusi ne vien ūkininkų galvijams, buvo išpjauta daug stirnų ir netgi briedžių. O apie 1948 metus, tai geriau nešnekėtum, nes matau, kad nežinai, kaip vilkai įsibraudavo net į tvartus ir ten paskersdavo karvutes.
Vilkų problema tikrai egzistuoja, ją derėtu spręsti įsteigiant draustinius tolygiai visoje Lietuvos teritorijoje, nes šiuo metu, arti didmiesčių, miškai pilni grybautojų, uogautojų, poilsiautojų,.. o tokios kaimynystės vilkai nemėgsta.
Kam sunku susirasti apie vilkų papjautus gyvulius; http://www.google.lt/search?client=fire ... ie%C5%A1ka http://www.google.lt/search?client=fire ... ie%C5%A1ka
neblogenso 2010-11-01 10:21
Sveiki,
Aplinkos ministerija padidino baudas uz nusauta vilka nuo 64 iki 300, nors brakonierius uz kaili gauna 1000 lt. pelno. Ne vienas brakonierius uz vilku saudyma dar nebuvo nubaustas. Nors istatymas turetu isigalioti nuo kitu metu, tachiau vilkai shaudomi jau dabar. Pasirashykit peticija, ji bus iteikta prezidentei ir eurokomisarui - .
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Didėti linkusią vilkų populiaciją rekomenduojama riboti