Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
bahuriux 2024-05-08 20:12
Teisingas straipsnis, bet negi tai suprasti prireikė 20 metų, ar daugiau?
kestutisz 2024-05-08 20:22
Net nustebau pradžią paskaitęs, kaip čia taip, kad šneka taip pat ką sakau nuo pat to idiotizmo pradžios. T.y. viskas taip ir yra - mum pilą kažkokias srutas, už brangiai ir privalomai. Ir baudžia degalines kurios nedapila to šlamšto.
Bet aišku skaitom straipsnį toliau ir aišku - pam param - elektrifikacija! Tiesiog kita plokštelė, gal tik pergreit pakeitė bo dar pamenam kaip stūmė tas srutas kaip absoliutų gėrį, neišlaukė kol pamiršim.
mindaugas.vaitiekūnas 2024-05-08 20:39
Toks jausmas, kad abu siūlot toliau siurbt naftą ir tikėtis, kad ji niekada nesibaigs
Facebook'e mačiau istoriją, tiesa neįsivaizduoju kiek ji tikra. Žodžiu bičas varė technikinį - nepraėjo dėl per didelio dūmingumo. Tada vietoje dyzelio prisipylė aliejaus, dūmingumas sumažėjo iki ~0.2 (kai prieš tai apie 3.0 buvo).
Nesu tikras ką apskritai pagal juos reiškia tas "dūmingumas". Ten veikiausiai yra "stambių dalelių" pėdsakas. Su šiltnamio efekto dujomis tie parametrai turbūt neturi nieko bendro, bet turi kažką bendro su poveikiu tavo kvėpavimo takams kas didmiesčiuose yra gana aktualu.
bahuriux 2024-05-08 22:53
Ne aš tikrai nesu šalininkas deginti bet kokį iškastinį kurą. Bet straipsnyje išdėstyta tiesa bent vieną kartą, kad maisto produktų deginimas dar didesnė logybė žemei nei naftos deginimas, nes auginti aliejui alinama dirva, reikia trašų kurios toli gražu ne ekologiškos, atimamas žemės plotas kuris tiktu maisto auginimui, galū gale tas aliejus pats yra maistas, o traktoriai dirva aria ne aliejaus varomi toli gražu.
Galėtu ištobulinti atsinaujinančio sintetinio kuro gamybą iš bioatliekų, viskas tinka iš ko tik galima išvaryti spiritą, arbpadaryti anglį kaip pirminę medžiagą, dar yra efektyvesnių būdų medienos pjuvenas versti į butanolį modifikuotų bakterijų pagalba, butanolis praktiškai tinkamas, kaip benzas net neperdirbus variklio. Britai žadėjo 10-15 metų atgal kad iš dumblių galima gaminti konkurencingos kainos kurą, lygtai tuos dumblius pirma paverčia į skystį panašų į nactą, žadėjo išgelbėti planetą nuo ekologinės katastrofos, bet kažkodėl nematyti tos technologijos praktiškai.
Dėl TA oro filtrą reikia pasikeisti ir žibalo kažkiek įpilti į baką. Mano senas pasatas 1,9tdi 98' pradžioj dūmino bet TA ataskaitoj 0,65% su dyz kuru iš degalinės ir gerai prapūstas magistralėj glušas. Tai neįsivaizduoju kokie dūmų kamuoliai turi eiti kai būna 3,0%. Paskutines kelias TA 0,25-0,4.prieš išleidžiant jį į užtarnautą poilsį.
Sttraipsnio gale visai suėmė baltas pavydas kad vokiečiai dar gauna subsidijas už EV naudojimą kraunant iš savo SE po 500 pinigų per metus, man pasidengtu pasaugojimo planas ir išmaitinčiau namą + 2 EV našarom, dabar tik namui užtenka jei atsiskaitau procentais už pasaugojimą, bet nedamoku nieko. Aš pirkčiau elektromobilį su dabartine valstybės parama 5k€ ypač jei dar po 500€ metams dalintu. Ir dabar kartais važiuoju su elektriniu motoroleriu į darbą kai šilta, jį nusipirkau pridaves seną savo dyzelinį kibirą (pastą) kuris jau niekam netiko, dadėjau 100 savų ir ualia elektrinis nieko netraukiantis 40km max realiai nuvažiuojantis motoroleris . Nu judu tinkama linkme po truputi, sekanti mašina jau tikiuosi bus grryna EV, kolkas biški kaina kanda.
Bendradarbis nori pirkti apynaują mašiną, bett EV kratosi, suprantama kur mieste ją krausi, nei yra kur, o energijos kaina galiausiai bus kaip vdv jei ne brangiau.
kestutisz 2024-05-08 23:13
Tai problemas reikia spręst kai jos yra, be jokių ten iniciatyvų - o kad ten nafta baigsis jau turbūt 100 meų gąsdina :) O realiai per tą laiką tik mokesčiai didėjo, kad nu tikrai pasijaustų kažkoks ten "trūkumas", realiai dabar jau daugiau nei pusė kuro kainos yra suknisti mokesčiai, be jų būtų galima važinėti sau amerikietiškais penkialitriais atmosferikais ir nežinoti dyzelio "problemų". Būtų dar paprasčiau ir mažiau gendantys už belenkokį EV :)
Dėl to aliejaus nedūmingumo tai abejoju. Nors yra lyg miesto legendų apie tai kaip etanolį į benzinines auto pila, ala praplovimui/išdeginimui prieš TA, bet šiuo atveju tikėtina tiesiog kadangi netikėtai susidomėjo kas tas dūmingumas tai prieš važiuojant matuot antrą kartą dėl visa ko daugiau davė gazo ir prapūtė viską, plius prieš tai gal iš neaškaus šaltinio "malkos" buvo tai kai įpylė kažką švaraus tai žiū ir efektas. Net neįsivaizduoju kaip reikia nepraeit dūmingumo kai prieš tai buvusi jau 20 senumo auto, paspaudus normaliai išmetanti matomų suodžių (ten visi tos serijos varikliai tokie, taip numatyta) - dūmingumo matavimuose nuo normų buvo nutolusi kartais. Matyt dėl sunkios tapkės, nes nu dar prieš TA tikrai negailėdavau.
mindaugas.vaitiekūnas 2024-05-09 00:32
, nu taip, 5l benzai tikrai padėtų išsaugoti planetą ir jos resursus taip, kad liktų dar ir 100-ui ateities kartų Arba kitaip sakant, galvoji tik apie save ir savo "šūstrus" poreikius.
Aš už tai, kad automobilis asmeniniams poreikiams būtų naudojamas kuo mažiau. Verslui to reikia: reikia važiuoti į kitą miestą, reikia važiuoti pirkti įvairiausių medžiagų po n parduotuvių, reikia pristatyti prekes, reikia serviso darbus atlikinėti... Ir visa tai reikia daryti per kuo trumpesnį laiko tarpą, tad automobilis ar jo alternatyva čia tikrai reikalinga.
Bet kai važiuojama iki parduotuvės kiaušinių pakuotės ar vaikų į mokyklą parsivežt, kuri randasi už kilometro, tai man apgailėtina. Prisiminkite ką reiškia vaikščioti - vaikystėje tai buvo pagrindinė transporto priemonė (šalia dviračio) Aha, tipo laiko viskam nėra - TV ir PC viską atima
immortallt 2024-05-09 08:18
Pirmos kartos biodegalų naudojimas yra apribotas iki tiek, kad maisto kainoms įtaka minimali.
Rūpi maisto kainos? Tai turėtų įvesti maisto produktų eksportą, kokius 30%, o tai subsidijuojame auginimą didžiąja dalimi, neva, kad kainas sumažinti, bet realiai iškeliauja į trečiąsias šalis, t.y. ten kur brangiausia. Mažina pasaulio kainą, bet Europos - mažai.
O šiaip pats VDV yra miręs reikalas, efektyvumas ~3-4x mažesnis nei EV. Turime tokį energijos perteklių, kad nereikia taupyti? Tai kodėl dėl energijos kainų verkiama?
Ir nesižavėkite lengvatomis Vokietijoje, pasižiūrėkite geriau, kiek moka už tinklo paslaugas vokiečiai.
lizunas 2024-05-10 10:07
O tai vokiečiai ir už SE pastatyma gauna lengvatas, kurias pas mus dalina?
bahuriux 2024-05-10 18:46
Jei trumpai absoliučiai nesutinku, mums ne apsiriboti save, taupyti ir panašiai reikia, o energiją vartoti vis daugiau ir daugiau palei geometrinę progresiją (aišku neteršiant). Aš už tai kad mes greičiau taptume kardaševo skalėje 1,2,3,4,5,6,7 civilizacijos tipu, o ne 0,7 kaip dabar. Nes Žemė, Saulė ir tt turi galiojimo laiką, net jei elgtumėmės idealiai ekologiškai, tai veda tik į vieną tikslą išnykimą, tik laiko klausimas kada, ar nuo pirmo stambesnio asteroido, ar išgaravus į kosmosą visam Žemės vandeniui už 1 mlrd metų natūraliai dėl Saulės aktyvumo didėjimo, ar anksčiau dėl deguonės trūkumo rašė kažką tokio t.lt.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
„Dyzelis pabrango 10-12 centų už litrą.“ Netikėta žinia. Kas nutiko su biodegalų priedais