„Nebuvo kito kelio.“ Kvapą gniaužiantys įvykiai. „Jie įskrido į patį uragano centrą“ (Video) ()
NOAA reguliariai vykdo skrydžius uraganų viduje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Daug atšauktų skrydžių, milijonai žmonių be elektros – tokie yra uragano „Beryl“ padariniai Teksase, JAV. Nacionalinė vandenynų ir atmosferos administracija (NOAA) parodė filmuotą medžiagą, kaip atrodė uraganas iš vidaus. Tam reikėjo pasinaudoti lėktuvu ir patekti į uragano vidų.
Nuostoliai po uragano „Beryl“ smogimo Teksaso pakrantei yra didžiuliai. Dėl niokojančio reiškinio 2 milijonai vietos gyventojų liko be elektros, o Hiustono oro uostai atšaukė daugiau nei 1000 skrydžių. skrydžių. Tokio tipo orų anomalijos pasitaiko ir bus toliau, todėl Nacionalinė vandenynų ir atmosferos administracija reguliariai tiria uraganus, kad prognozuotų jų progresą.
Remiantis „IFL Science“ svetaine, NOAA reguliariai vykdo skrydžius uraganų viduje. Taip mokslininkams lengviau stebėti šiuos oro reiškinius ir numatyti jų eigą – kiek jie bus stiprūs, kokiu maršrutu slinks ir pan. Šiuos vertingus duomenis renka du agentūros naudojami lėktuvai – „Kermit“ ir „Miss Piggy“.
„Lėktuvo uodegoje esantis Doplerio radaras ir radarai fiuzeliažo apačioje skenuoja audrą vertikaliai ir horizontaliai, pateikdami mokslininkams ir prognozuotojams audros vaizdą realiuoju laiku“, – teigia NOAA. Minėtos mašinos turi ir zondus, vadinamuosius termografus, fiksuojančius jūros temperatūrą.
Vienas iš NOAA lėktuvų neseniai skrido į uragano „Beryl“ centrą. Internete buvo rastas jo skrydžio įrašas – galima pamatyti, kaip atrodo uragano vidus ir kaip šis atmosferos reiškinys atrodo iš didelio aukščio.
„Neįmanoma tiksliai imituoti prasiskverbimo į uragano akį“, – sakė NOAA atstovas Scottas Price'as. „Skrendant lėktuvu yra vienintelis būdas patirti orlaivio reakciją, skrydžio charakteristikas, įgulos koordinavimą ir vėjo bei lietaus poveikį“, – pridūrė jis.
„IFL Science“ paaiškina, kad NOAA savo orlaiviuose naudoja krentančus zondus, kad prognozuotų uraganų kelius ir intensyvumą. Tai vamzdžio formos objektai, kuriuos numetus iš lėktuvo, duomenis galima perduoti atgal į jį.
„Temperatūrai, drėgmei, slėgiui ir vėjo greičiui matuoti naudojame šiuos zondus“, – paaiškino Jasonas Dunionas iš Majamio universiteto. Visi NOAA tyrėjų surinkti duomenys pateikiami Nacionaliniam uraganų centrui ir modeliavimo centrams, siekiant geriau suprasti Žemės atmosferą ir šių destruktyvių atmosferos reiškinių elgesį.